Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: vincent black shadow
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2007 1:10 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Hoi mijn naam is rik

Ik heb een tussen kitje dit is de vincent. Vindt ik een hele gave bike. probeer deze in nieuwstaat te bouwen dus niet verweerd enzo. Ik ben een liefhebber van oldtimers dus....... Ik ben alleen al een beetje op weg en heb gezien dat niet alles zo goed werkt bij revell [ook dit keer niet. ] :shock: Ik trap hier steeds weer in :oops: Maar dat mag de pret niet drukken. Een probleem heb ik wel. De voorvork is niet goed te krijgen. De hoek is zodanig dat ik het stuur niet kan draaien wanneer ik het spatscherm van het motorblok er op zet. Het model kan echt niet zonder. Is essentieel van dit type. De enige oplossing die ik heb is het vorkje aan het balhooft afzagen en dan in een geforseerde positie vastlijmen. Maar dan draait het stuur niet meer. :evil: Vraag niet waarom, maar als er draaiende delen ergens op kunnen wil ik dit dan ook draaiend hebben. :roll: Wie kan mij helpen bij een oplossing.

Ik zal in ieder geval foto's maken. Maar omdat ik nieuw ben en tevens een digibeet moet ik nog uitvinden hoe ik foto's moet plaatsen op het forum. Dit is allemaal nieuw voor mij.


Tevens ben ik meestal te vinden op het scheepsforum omdat ik heel veel met houten schepen werk. tussen door maak ik meestal wanneer ik vast zit of zo, een motor. Is ook heeeel leuk om te doen. :D

Met vriendelijke groet,

Rik

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2007 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Mischien een optie, de balhoofdhoek iets vergroten althans zo zou ik het oplossen denk ik.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2007 22:56 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dank voor het antwoord,

maar helaas ben ik door onervarenheid in motoren, het model volgens de tekening in elkaar gezet. Hierdoor zit het frame en vork etc. al in elkaar. Pas in de laatse stappen komen de wielen en het spatbord aan bod. :( dan zie je pas dat het niet past. En is alles dus al mooi gespoten en in elkaar gezet. :shock: Dan ben je een tijdje aan het puzzelen maar langzaam dringt door dat het stuur niet kan draaien, en lijkt de prullenbak de enige oplossing. :twisted:
Het model zit dus al voor een groot deel in elkaar. Wat nu :roll: :roll: :roll:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2007 10:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 16:18 pm
Berichten: 1057
Woonplaats: Notta fu**in' idea
uhh wat bedoel je precies met het "spatscherm van het motorblok"


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Greetz, Kale

www.monstertruckcollectors.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2007 14:03 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Het spatbord stangetje komt tegen de overkapping van het voorste deel van het motorblok :evil: :evil: :evil: . Dit is dat deel dat bolvormig boven op de horizontale liggers komt te liggen, waar ook een klein standaart aan vast zit. Als het goed is staat er nu een foto bij van het probleem. Zoals vaker gezegd een foto zegt meer dan 1000 woorden.:D :D :D

met vriendelijke groet
rik

Afbeelding

het groene is het deel dat er nog op moet. Let niet op mijn tekenkunst met muis :oops: Het rode deel is voor het gebied. Hier kun je dus zien dat het deel wat daar nog op moet niet past en tegen het spatbord aan komt. Hierdoor draait het stuur niet meer. :twisted:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement