Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 23:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 aug, 2007 19:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Het ziet er inderdaad veelbelovend uit Wilko! Als dit de weerspiegeling van het eindresultaat wordt...

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 08 aug, 2007 8:17 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
hee Wilko,

Dat wordt al een nette fiets. De decals zitten er mooi en strak op. Ik vind vooral die subtiele striping decals mooi. Met name het kleine witte randje wat overblijft is mooi evenwijdig. :)

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 aug, 2007 10:01 am 
Bedankt, mannen! :wink:

@Arno: De decals op een nette manier plaatsen vind ik uitermate belangrijk. Vandaar ook even de puntenuitleg over de sol. Zo heb je n.l. rustig de tijd om de decal definitief goed te plaatsen en daarna de sol eerst even laten aandrogen, omdat je hem anders zo weer verplaatst zonder dat je het wilt! Aan een lichtelijk scheve decal blijf ik me storen en kan voor mijn gevoel (net als een mindere laklaag) de hele kit verpesten...

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 aug, 2007 10:27 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 21 nov, 2006 17:21 pm
Berichten: 887
Woonplaats: Roermond
Mooie manier om de binnenkant van de kuip te spuiten, ben dezelfde kit aan het bouwen en vroeg me af hoe je dat nou kon doen zonder kwasten. Weer wat geleerd!
Ik blijf deze volgen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 aug, 2007 15:42 pm 
Even een update zonder foto, om te laten weten dat ik er wel mee bezig ben! :wink:

Het tankje is vanmiddag in de laatste lagen gespoten. Het stuurtje is uit de Mr. Muscle gehaald en deze is weer mooi schoon. Vervolgens heb ik een kap van de kuip in de Muscle gedaan... :lol: (spuitwerk was niet naar mijn zin.) Vanavond na mijn werk maak ik het kuipje af en dan zal ik daar alvast weer even een fotootje van plaatsen! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 aug, 2007 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
Ik ben benieuwd...

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ik ook!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2007 23:07 pm 
Kuipje en tank zijn doorgeschoven naar donderdag door privé omstandigheden. Verder niets aan de hand, maar dit had even voorrang...Uiterlijk dit weekend volgt er zeker een update! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 aug, 2007 18:55 pm 
Geen donderdag, maar een dagje eerder...Er moest op het werk wat geschoven worden, dus de update is er eerder dan gepland! :D

Allereerst heb ik de decals op het kuipje afgemaakt:

Afbeelding

Nu alleen nog de randjes.

De tank heb ik afgewerkt met Polishing Compound van Tamiya:

Afbeelding

Gewoon iets op het onderdeel doen en met een keukentissue een tijdje wrijven. Dan de decals erop en hij is klaar voor de volgende stap:

Afbeelding

Ook het voorspatbord heeft zijn laatste laklagen gehad. Lekker laten drogen en dan kunnen ook hier de decals aangebracht worden:

Afbeelding

En dan de uitlaat! Eerst even in glanzend zwart:

Afbeelding

Daarna in de Alclad chroom, vervolgens idioot sterk verdund blauw erop, daarna weer een laagje chroom en als finishing touch wat burned metal:

Afbeelding

Het ligt er maar net aan hoe het licht erop schijnt, want zo zie je niets. Een iets andere lichtval en je ziet het blauw. Mooi gelukt en ik ben er heel blij mee. Helaas is het op de foto slecht vast te leggen, maar op de volgende foto krijg je een beetje een indruk. Meteen maar wat decals aangebracht...

Afbeelding

Wat kan een project toch mooi soepel lopen hè? :D
Nou, mooi niet! :evil: $$%$(^*())_)*^%$#!!@ :evil: :evil: :evil:

Op de volgende foto heb ik de plek met geel gemarkeerd waar een decal de mist in ging...Peter zat vrolijk naast me te bouwen aan zijn chopper met een hoop lawaai en joligheid. (Binnenkort ook daarvan even een update! :wink: ) Niets mis mee, maar ik was dusdanig afgeleid, waardoor ik de decal verkeerd aanbracht. En als er dan al even sol op zit, dan heb je gewoon een probleem... :(

Afbeelding

Die rimpelige toestand komt omdat de sol nog hard aan het werk is! :idea:
Hier zie je trouwens wel het blauw in de bocht! En natuurlijk is de binnenkant zwart! 8)

Oproep:

Heeft iemand misschien deze decal nog liggen en doe je er niets mee, dan houd ik me aanbevolen! Natuurlijk tegen vergoeding, want het zou jammer zijn als na zo'n mooie aanloop de uitlaat verstoken blijft van deze decal. Mocht er niemand zijn, dan ben ik genoodzaakt om het hele vel te bestellen...
En als...so be it! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 aug, 2007 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 jun, 2005 0:28 am
Berichten: 3455
Woonplaats: Genk, Limburg, Belgie
The Wasp schreef:
Oproep:

Heeft iemand misschien deze decal nog liggen en doe je er niets mee, dan houd ik me aanbevolen! Natuurlijk tegen vergoeding, want het zou jammer zijn als na zo'n mooie aanloop de uitlaat verstoken blijft van deze decal. Mocht er niemand zijn, dan ben ik genoodzaakt om het hele vel te bestellen...
En als...so be it! :wink:

Wilko :P

Ik DENK dat ik deze nog wel heb liggen (heb deze kit 4 keer trouwens) En van een van de 4 uitvoeringen ga ik de 2006 M1 maken. Ik dacht dat daar ALLE decals voor bij de conversiekit zitten, dus ook deze van de uitlaten. Dus als ik ze dubbel heb, mag je ze hebben.

Dan over de update. Heel mooi die kuipen, alleen spijtig dat je de naden in de benzinetank nog ziet :? En ook waar het nummer 5 tussen staat zitten nog twee gietnaden. Deze zie je moeilijk, maar ik heb het ook al aan de hand gehad...

Voor de rest is alles perfect mooi gelukt hoor!

Tom

_________________
Valentino Rossi 1/12 Models - VW 1/24 models - Hondensport ==> www.tom-maenen.be
Hondenclub De Moedige Herdershond ==> www.demoedigeherdershond.be


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement