Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2007 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Nieuw onder de motorbouwers, klaar voor de start.
Na/tijdens het bouwen van auto's, trucks en Gundams waag ik mij maar weer eens aan een snelle fiets voor luie mensen.
Deze ga ik voor Sneetje bouwen.

Voor de mensen die het nog niet weten; ik ben een bouwer; als 'ie af is verlies ik mijn interesse al snel in modellen en probeer er dan ook zo snel mogelijk van af te komen door ze weg te geven.
Uitzonderingen daarop zijn Gundams en een enkele Ferrari F40, omdat ik die mooi vind.

Ook weet ik niks van gemotoriseerd spul, komt misschien door het gebrek aan interesse, maar mijn eerste bouwsel was toch een HD; een Fatboy of Electra Glide ofzo, maar toen was ik 11 ofzo...

En o ja, om hartverzakkingen enzo te voorkomen; ik bouw vrijwel nooit om 'm zo realistisch mogelijk te maken; kleuren e.d. alleen naar inzicht.

Zo, mijn motor-intro is klaar, tijd voor de hoofdmoot; het geval.

Hier is 'ie dan, Sneetje heeft 'm uitgezocht, dus dat wordt geen kindje oefenen. Ik zal zo uitleggen waarom.

Afbeelding

Voor de fans de organen van de doos:

Afbeelding

Afbeelding

En gemakzucht of gewoon oneconomisch gebruik van plastic??? Zie dit namelijk; (ik dacht even dat ik dubbel zag)

Afbeelding


Het merk Acadamy heb ik nooit van gehoord, en had ik dat maar zo gehouden. Leuke details enzo, lachwekkende manual (volgt zo), maar een belazerde passing (ben dan ook merendeels Tamiya en Gundam-Bandai-spul gewend; Japanners weten hoe het moet).
O ja, voorbeeldje van een onderdeel door een blinde perser geproduceerd: btw: de achterkant van het onderdeel -waarvan ik geen flauw idee heb wat het is- zit netjes, dan krijg je aan de voorkant dus dit:

Afbeelding

Aan de achterkant dit:

Afbeelding

En nog één, meerdere voorbeelden op aanvraag.
Lekker schuren, zo vlak langs de ketting...

Afbeelding

Grofweg geldt dit voor ongeveer elk onderdeel in de doos...


Het zijn echter wel grapjassen, want wat moet je met dit soort plaatjes?:
Het passen van de uitlaat (dat weet ik dan wel) staat in het voorgaande afbeeldinkje van de gebruiksaanwijzing ook al uitgelegd, alleen dit plaatje is wat leger)

Afbeelding

En hoezo, ouwe stèl:

Afbeelding

Zal allemaal wel, maar even snel bijlopen w.b.t. de bouw; dit weekend lekker bezig geweest zonder te updaten en dan krijg je dit soort toestanden. Eigenlijk is 'ie al verder gevorderd, maar ik zal de updates netjes doseren voor jullie t.m. bijna realtime.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals jullie misschien al hebben kunnen zien wordt er her en der wat washed en drybrushed; toch een beetje een aangetaste look.
De detailering doe ik vaak pas op het laatst, dus ik heb zelf ook al de vergeten puntjes gezien. Binnenkort mogen jullie helpen zoeken als ik denk dat ik ze allemaal bijgestipt enzo heb.

Roest en echte vuiligheid gaan achterwege blijven.
Alleen zeer hoogst waarschijnlijk gaat er wel voor- en achterverlichting inkomen, optioneel misschien een asfalt (zoab?!) diootje, maar dat is pas voor later.

O ja, decals gaan er ook op, waar trouwens gewoon HD op de tank decals staat, dit in tegenstelling tot wat er op de doos staat en de kleur gaat bij benadering karamel worden; Gaatjes (jaja, ze heeft een dubbele naam) keuze. 't Is niet mijn ding...

Laterz.

_________________
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Flexofiel op ma 28 mei, 2007 19:40 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2007 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 16:18 pm
Berichten: 1057
Woonplaats: Notta fu**in' idea
Jaaaaaaaaaah, ik ken 'm. :cry:

Heeeeel lang geleden al eens door Matchbox op de markt gebracht.
Onbeschrijfelijke slechte kwaliteit!!

Als je van een uitdaging houdt, dan is dit het ultieme HD-model om jezelf te pijnigen...

Ik wens je behalve sucses, ook veel sterkte...


ps. Waarschuw vooraf alvast je vrouw, kinderen, huisdieren, buren, enz. enz.
Want die zullen je regelmatig horen *%@#*&$... :wink:

_________________
Greetz, Kale

www.monstertruckcollectors.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2007 14:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Ze heeft inderdaad een fijne voor je uitgekozen, Flex... Hier kan je uren mee doorbrengen. Je wil het niet, maar het kan. Ben benieuwd, succes in ieder geval.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 mei, 2007 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Ha, fijn om van dat soort dingen te lezen, houd de goede moed erin :D
Gelukkig ben ik niet in het bezit van kinderen of andere geslachtziekten, had ik mijn schatten van katten liever kaal gezien, enne, hoe dat bij Sneetje zit laat ik ff in het midden als jullie het niet erg vinden.

Ik heb vanacht op de bank geslapen en uit wraak Sneetje's kogellagers van haar fiets veels te hard aangedraaid, de katten krijgen alleen nog Tabasco als eten en de firma Durex gaat rijk van me worden, dit om kids te voorkomen, m.a.w.: ik haat mijn vaatwasser!

Reden van al het ingehouden gevloek; hoe langer ik kijk naar het ding, hoe meer gietnaden en kieren ik ontdek.
Als een mooie vrouw het over haar gietnaad gaat hebben, denk ik; nou, o.k., omdat je aandringt, maar bij deze HD denk ik iets heel anders.

We zullen het maar op plat Haags houden.

Anyway, extra fotootjes van het mormel, vol liefde gebouwd, net zoals ik mijn schatje vanavond gaat vertellen dat de liefde van de vrouw ook maar eens door haar maag moet gaan.

Afbeelding

Afbeelding

P.s.: het grote alu kleurige geval (is wel een vreemd handschoenen vakje hoor...) op de bovenste foto moet nog een ouderdoms behandeling krijgen.

Tot vloekens.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 22 mei, 2007 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Ik zie nog een gietnaadje 8) :lol: :lol:

Maar het ziet er zo te zien tog wel goed uit dacht ik.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2007 1:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Meer feest omtrent de HD:

De bodyparts hebben een beige badje gekregen:

Afbeelding

Voor de detailkijkers onder ons die denken; heej, dat is mat i.p.v. glans; I know, maar dit is serieus precies de kleur die Gaatje op haar motor wil en je weet hoe dat gaat met vrouwen; óf ik ga lopen zeiken, óf ik loop wijs naar de kassa met €1,95 en zeg er niks over maar denk des te meer.
Dus maar gelijk eens de kwast gehanteerd om het erop te zetten; met de airbrush (heb 'm net) ga ik eerst nog ff wat oefenen ipv deze bochtige deeltjes mooi strak proberen te spuiten.

De tweewieler is al wat verder gevorderd. Eerst maar eens een overzichtsfoto:

Afbeelding

En nog wat gedetailleerder spul:
Het Amerikaans big-block met een vernaggeld decalletje, wat ik te laat zag. Vind het wel best zo. Als ik verder kijk zie ik zelfs nog mini-gietnaadjes op de meest onmogelijke plaatsen, maar de beige delen moeten nog geplaatst worden die gelukkig een hoop verbergen.
Als ik echt zin heb zal ik aan het einde m'n éénharige penseel tevoorschijn toveren om dat '80' weer compleet te maken.
De uitlaten hebben aan de kant van het blok ook wat hitte-verkleuring meegekregen. Daar gaat nòg een laagje Tamiya smoke overheen om het wat subtieler te maken. Vooral aan de kant van de dempers is dat nog nodig, maar ik zal eerst de vorige laag goed moeten laten drogen.

Afbeelding

Eigenlijk is zo'n beetje alles in een wash gezet en daarna drybrushed, helaas zie je daar niet zo heel veel van terug, maar vanmiddag heb ik een heel groot stuk wit papier gehaald waarop ik deze motor zal gaan zetten voor de eindfoto's.

Afbeelding

Dit is een wiel (joh...)

Afbeelding

En dit ook (2x joh...)
De dempers zijn bekleed met Gamma-BMF.
Ook heb ik de tandwielen met de ketting daaraan vast omgekeerd gemonteerd om eerder getoonde oneffenheden te verbergen.
Afbeelding

Zo, dan is het nu tijd voor het decal spelletje:
Hoe alles zo belachelijk mogelijk nat te transferseren?
Dat doet men zo:
Eerst kiezen of je op de tank een snelheidsmeter òf een toerenteller wilt hebben (alsof je die laatste echt nodig hebt op deze HD)
Ik weet, de foto is zeer slecht, maar de 12 is wel goed zichtbaar en vanaf daar ben ik verder gaan tellen.

Afbeelding

Nou weet ik écht niks van motoren, maar de Harley sound herken ik wel en ik weet ook dat dat niet door de hoge toeren komt.
De producent van deze kit denkt daar anders over, òf het blok komt niet verder dan 20 omwentelingen per minuur, òf ik heb het helemaal aan het verkeerde eind, wat op zich niet totaal uit te sluiten is. Ik ben er eerlijk gezegd wel vanuit gegaan dat er 20 mille toeren bedoeld wordt, of komt een Harley echt niet verder dan 2000?
Anyway, ik heb de snelheidsmeter erop geplakt (die trouwens tot 170 loopt).

Zitten trouwens ook puzzels in deze kit, check dit namelijk:
(rare mensen die Amerikanen, maar ach, wat verwacht je als ze vechten voor vrede...)

Afbeelding

Ze hebben wel vaker de benummering van het decal velletje blind bij elkaar gedobbeld, dus dit was slechts een voorbeeld.
Nou zou je aan dyscalculie kunnen denken, maar dyslexie is ze ook niet vreemd: (een andere bijnaam die ik van leerlingen gekregen heb is trouwens DisLexie, daar mijn voornaam nog wel eens afgekort wordt tot Lex of Lexie en dat dis- mag je zelf uit je duim zuigen)

Klein en redelijk slechte foto:

Afbeelding

Minder klein en een echt verrotte foto, maar de strekking is duidelijk:

Afbeelding

Nou weet ik dat ze in de USA graag pronken met grote inhoud.... van hun motoren dan, en zie ik hier ook nog wel eens mensen in een Benz rondrijden, te weten een oude S600 die én een V12 badge op de zijkant hebben zitten én ook nog S600 op de achtekant hebben laten plakken.
Alsof je zo'n sticker met Lach maar, maar deze is afbetaald of My other car is a Ferrari achter op je Lambo plakt; te pats dus.

Alweer anyway, slecht geprinte decal met spelfouten. Vind 'm zo te gek (en hij is heel klein) dat 'ie er dus op gaat.

Morgen meer nieuws; ik ga een tukkie bouwen.

Tot sinas.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2007 9:44 am 
:lol: :lol: :lol:

Ik denk dat je twee opties hebt...

Scratchen, aanpassen, vijlen, schuren, plamuren en....vreselijk ziek worden van deze kit of...
gewoon lekker verder prutsen en knutselen en je niet gek laten maken. Gewoon lachen om de belachelijk slechte kwaliteit en dan komt hij waarschijnlijk wel af. Zo goed en zo kwaad als het kan, tenminste. :roll: Bij optie 1 komt hij waarschijnlijk in een prachtige vitrinekast terecht die men ook wel kliko noemt in de volksmond of hij wordt echt fantastisch en moet je 150 worden om alles aan te passen... :?

Je gaat lekker, man! "Gewoon doorgaan" zou Barry van de verkeerde kant zeggen. Je kunt natuurlijk ook nog contact opnemen met Academy en 10.000 dollar vragen. En betalen ze niet dan ga je gewoon door op het web met dit bouwverslag! :lol:

Maak er wat van...ik blijf je volgen! :wink:

Wilko :P


Omhoog
   
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2007 12:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Ben m'n loop al aan het poetsen en de scope wordt afgesteld en later gericht op hr. (m/v) Academy. Mijn sterkte/zwakte analyse zal dan ook niet mals zijn.
Plan de campagne; gewoon doorbouwen; na al het geklooi gaat 'ie niet het ronde archief in; zo makkelijk komt 'ie er niet van af als destijds de Revell 1/12 Ferrari F40 :cry:
Eerlijkgezegd vind ik 'm er niet eens zo rot uitzien, maar als je echt goed gaat kijken zie je toch wel wat oneffenheden.

Bijvoorbeeld bij het chroom.
Dat had ik natuurlijk een chloorbad kunnen geven en daarnaar netjes helemaal glad schuren en het zelf in de glim zetten, maar ik weet dat Gaatje vergeet dat je dat soort gespoten spul niet elke dag beet moet gaan pakken.

Ook gisteravond nog wat gebouwd (ik begin trouwens ècht verslaafd te raken...) en dat leverde dit op:

Afbeelding

Een glansrijke bedoeling dus, en dat heb ik in dit matte geval maar even voor de zekerheid vóór het decalleren gedaan. Ook door ervaring wijzer geworden ( :cry: , zie nl. mijn Coca Cola Mack truck/trailer) en de decals in dat Microscale goedje gezet ter bescherming en vervolgens laten glimmen met Tamiya clear (acryl).

Nou we het toch over decals hebben:
De klokkenwinkel en siertroep.

Afbeelding

Ook de voorkant is inmiddels wat verder afgewerkt, incl het lampje:

Afbeelding

De bedrading hiervan zal nog een kleurtje krijgen of ik soldeer er van dat hele dunne zwarte treindraadspul aan. Ergens aan de onderkant komen 2 van die kleine stekkertjes zodat 'ie los te koppelen is van z'n stroominfuus.

Achterlicht:

Afbeelding

En deze heeft nòg een laagje Smoke nodig en met opzet wat overdone vekleuring omdat 90% hiervan tussen het blok en onder de tank verdwijnt.

Afbeelding

Het zitdeel:

Afbeelding

En dan nu de fijne zaken des levens (zoals hoogleraar Nico Metaal uit Leiden dat ook wel eens de zaken des vlezens noemde...).
Koopgod heeft deze atheïst over weten te halen toen 'ie in de buurt was van Rijswijk's Wapstad door-zeer-lamlullige-verkopers-gerunde (ik HOOP dat jullie meelezen!!!) modelwinkel en 'm tot stoppen gedwongen voor de deur van deze overigens (overig) zeer fijne shop.

Wat heeft Koopgod met Flex uitgevreten?
Nou, dit dus (om de Acadamy/Uni Leiden pijn te verlichten):

Eerst fijn in staat zijn om je tape op te kunnen meten:

Afbeelding

Lekker rijden met een echte Jap:

Afbeelding

En gewoon nog één voor de zekerheid:

Afbeelding

Ok, ik geef toe; die is flauw, het gaat dus om deze 2e:

Afbeelding

Afwerkspul (dat platte Microscale spul is carbon trim; zeer mooi trouwens!)

Afbeelding

Voor de auto mierenketsers die zeggen; heej, ze motten niet in die kleuren;dat hoort niet: IK vind lekker van wel :wink: :D

En nog een bonusje om dat plastic ook niet altijd wat is:

Afbeelding

inderdaad ja, vrijwel al het nieuw aangekochte spul is van Tamiya; ben het meer dan zat om te gaan gokken op een -voor mij onbekend- merk of Revell ofzo. Van de laatst genoemde heb ik wel nog het één en ander op voorraad liggen, dus dat ga ik wel nog maken, ooit....

Zo, nou ga ik weer aan de slag, laterz.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2007 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 jul, 2006 12:07 pm
Berichten: 1996
Woonplaats: noordwijk
Een leuke uitdaging geloof ik deze kist. Ik hoop inderdaad dat hij niet inhet grijze archief gaat belanden. Laat je niet gek maken en maak er een juweeltje van, en het gaat al aardig die kant op.

1 dingetje. Die leidingen gaan dat de definitieve worden? Lijken een beetje dik namelijk? Maar verder gaat het zeker de goeie kant op. Misschien erover heen gelezen/gekeken, maar worden de kappen in two-tone geverfd/beplakkert?

frank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 27 mei, 2007 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 jan, 2007 1:45 am
Berichten: 706
Woonplaats: Den Haag
Afkomen zal 'ie, net ff met de decals bezig geweest; word je echt niet vrolijk van.

Welke leidingen bedoel je?: die zwarte zaten bij de kit en die gele zijn van het (echte) voorlampje; die worden weggewerkt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement