De eerste stapjes zijn gedaan
Afijn een start gemaakt met het motorblok dus nu kunne we eens gaan kijken hoe de pasvorm is.
Algemeen, Alle lijmvlakken moesten goed geschuurd worden voor een fatsoenlijke passing.
Het onderste gedeelte (grootste stuk van de motor) komt een plaat op waar de cylinders weer op komen te staan dat gedeelte moest ik even flink glad schuren zodat het egaal was want anders had je aan bijde kanten van de cylinderplaat (ik noem dat onderdeel maar even zo) een naad van 1 mm.
De plaat zelf waar de cylinders op komen te staan moesten de gaten wat groter gemaakt worden want anders willen de cylinders weer niet passen.
Van de cylinders zelf heb ik de paspennen verwijderd voor een betren passing en moet je de voet van de cylinders ook nog wat bijschuren.
Caburatoren, zeer vreemd want in mijn geval is een helft iets groter dan de andere helft en dit was zelfs niet te corrigeren door de paspennen te verwijderen
Frame, zelfde probleem dat bijde helfden iets verschillen in dikte/maat.
Dus al met al een leuke start van de Triumph maar gelukkig tot nu toe niets wat een schuurparpiertje en een kilo putty kan oplossen.
Op de foto heb ik enkelen knelpuntjes met stippen aangegeven om het een en ander iets duidelijker te maken.
Ron