Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
Ik heb vorige week veel geleerd van mijn thread, linken voor dummies.
Dat heeft me aangemoedigd verder te gaan met experimenteren en proberen. Het is me inmiddels gelukt om de eerste kiekjes met behulp van "paint" naar de Brouwersmaten te transformeren.
(max. 800 x 600 pixels, 128 kb) De avatar heb ik inmiddels ook gereed, ik ben benieuwd of het er een beetje uitziet.
Avatar max. 80 x 80 pixels, 6 kb)
Het is me ook gelukt mijn brouwersalbum aan te maken, ik had direct een e-mail terug, kat-in't-bakkie!
Nu heb ik echt alles doorgelezen en uitgespit, maar:
Vraag 1 hoe plaats ik de URL vanuit mijn pc naar het bedoelde venster in het brouwersalbum? n.b.: ik heb ook de sticky van Deathtrap goed gelezen.

Vraag 2 Ik ben behoorlijk aan het stoeien geweest met "paint". Dat gaat eigenlijk boven verwachting, ik kan aanwijzingen tekenen op de foto, uitkaderen (de andere sticky) en natuurlijk verkleinen. Maar klopt het dat ik moet verkleinen naar 30%? (oorspronkelijke formaat testfoto 2592 x 1944 pixels, 1,17 Mb)

De foto heeft nu 778 x 584 pixels, en 84 Kb. Is die 84Kb niet erg veel te weinig t.o.v. de 128 die mogen? Of heeft dit met de kwaliteit van de foto niets te maken?

Easy Rider 8)


Laatst bijgewerkt door easy rider op za 27 jan, 2007 1:25 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 22:13 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
easy rider schreef:
De foto heeft nu 778 x 584 pixels, en 84 Kb. Is die 84Kb niet erg veel te weinig t.o.v. de 128 die mogen? Of heeft dit met de kwaliteit van de foto niets te maken?


Zelf kom ik regelmatig ook aan die groote. Ga maar eens naar brouwersalbum, neem een willekeurige foto uit een van de albums, en klik op eigenschappen (rechtermuisknop) dan zul je in het schermpje wat verschijnt de afmetingen (bv 778x 584) en de grootte van de foto zien staan (bv 84 kb).

Er zijn zelfs foto's met nog minder kb als84 en die er toch nog goed uitzien.

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
bert schreef:
Er zijn zelfs foto's met nog minder kb als84 en die er toch nog goed uitzien.

Groetjes Robert
Dank je voor de info! Bedankt ook voor de afkijktip. :D

Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Om de URL tussen [img]en[/img] te krijgen, ga je naar het album. Je klikt op je foto zodat je de grotere versie krijgt. Dan druk je op de rechtermuisknop en druk je op 'Eigenschappen'. Dan selecteer je de URL (klik op het begin van de regel en sleep over de hele regel heen, dan wordt het blauw). Vervolgens ga je met je muis op de geselecteerde regel staan en druk je de rechtermuisknop. Druk op kopieren en in je bericht druk je op de rechtermuisknop en druk je op plakken (Ctrl en C tegelijkertijd indrukken werkt ook voor knippen, Ctrl en V voor plakken).

Zo moet het wel lukken :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
TheFlyingDutchman schreef:
Om de URL tussen [img]en[/img] te krijgen, ga je naar het album. Je klikt op je foto zodat je de grotere versie krijgt. Dan druk je op de rechtermuisknop en druk je op 'Eigenschappen'. Dan selecteer je de URL (klik op het begin van de regel en sleep over de hele regel heen, dan wordt het blauw). Vervolgens ga je met je muis op de geselecteerde regel staan en druk je de rechtermuisknop. Druk op kopieren en in je bericht druk je op de rechtermuisknop en druk je op plakken (Ctrl en C tegelijkertijd indrukken werkt ook voor knippen, Ctrl en V voor plakken).

Zo moet het wel lukken :P
Ik heb de foto's nog niet in het album gekregen, dat is juist het probleem. :oops: Ik moet, als ik het goed begrepen heb, de URL van de fotomap op mijn p.c. kopieren naar het venstertje. Het gaat om het "transport" van mijn p.c. naar het Modelbrouwersalbum. ( Ten overvloede wellicht: ik was tot enkele maanden terug volledig digibeet. Dit is mijn eerste p.c.)

Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Wat gaat er mis dan?
Je zoekt de foto op uit je computer, en dan staat hij in het balkje. Je drukt op uploaden. Welke fout krijg je?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 22:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
TheFlyingDutchman schreef:
Wat gaat er mis dan?
Je zoekt de foto op uit je computer, en dan staat hij in het balkje. Je drukt op uploaden. Welke fout krijg je?
Ik denk ook dat het iets heel basaals is. Ik weet niet hoe ik "Mijn afbeeldingen" in het klembord of de rechtermuisklik stop om het vervolgens op te kunnen roepen als ik in het brouwersalbum ben. Ik moet toch vanuit het Brouwersalbum linken naar mijn p.c. om de plaatjes over te seinen?

Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan, 2007 23:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 okt, 2006 14:06 pm
Berichten: 1833
:oops: Vanmiddag iets te veel geoefend, en iets te weinig thee gedronken!
Ik hoef niks te linken, je bent in dat venster al gelinkt naar je eigen fotoalbums!

(Traag kwartje, heb je er ook weleens tussen. :mrgreen: )

Ik ga snel kijken of ik mijn avatar kan "activeren"!

Easy Rider 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan, 2007 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 14:34 pm
Berichten: 3554
Woonplaats: Delft
Ik heb een kleine turtorial geschreven, wellicht gemakkelijk voor als het ooit weg mocht zakken. Linkermuisknop klikken, noem ik gewoon klikken voor het gemak.

Uiteraard begin je met in loggen, anders valt er weinig te beginnen in de fotoalbums.
Afbeelding

Vervolgens zie je bovenin de vier grijze knoppen. In dit geval maken we een nieuw album aan. We klikken dus op Creëer/wijzig albums (helaas kreeg ik de muisaanwijzer niet afgebeeld op deze plaatjes)
Afbeelding

Je krijgt nu een overzicht met alle albums die je hebt, De eerste keer dat je de brouwersalbums gebruikt, is deze leeg. Klik op "nieuw"
Afbeelding

Er komt in het onderste witte balkje "nieuw album" te staan, selecteer dit, en type de naam van het album in. Klik vervolgens op "Pas wijzigingen toe". Je krijgt nu een vraag of je de wijzigingen wilt toepassen. klik op "ok".
Afbeelding

Je krijgt vervolgens een melding dat de wijzigingen zijn doorgevoerd. Ik heb zelf nog wat zitten rommelen, waarschijnlijk staat er alleen dat het nieuwe album is toegevoegd. Klik op doorgaan om verder te gaan.
Afbeelding

Klik vervolgens in de text boven in de pagina op "upload bestand".
Afbeelding

Je krijgt nu een venster te zien met allemaal lege balkjes. Klik op bladeren wat naast het bovenste vakje staat.
Afbeelding

Nu krijg je een mooi schermpje te zien van de locatie waar je computer standaard naar toe download of vanaf waar je pc standaard upload. Met de bovenste balk kun je je bestand zoeken. Als je bestand bijvoorbeeld in "mijn afbeeldingen" staat, kun je die vinden door met de bovenste balk naar 'mijn documenten' te gaan (klik op het knopje met het pijltje (meer een driehoekje) naar beneden). Vervolgens kun je in het grote scherm dubbelklikken op mijn afbeeldingen.
Afbeelding
Afbeelding

Selecteer vervolgens (het eerste) bestand dat je wilt uploaden en klik op open. Je kan een bestand selecteren door er simpelweg op te klikken. er komt dan een grijze rand om het bestand heen te staan.
Afbeelding

Nu staat de locatie van het bestand in het witte balkje. Herhaal deze stap met de andere balkjes (als je tenminste meerdere bestanden wilt uploaden, je kan tot maximaal 10 bestanden tegelijk uploaden, het minimum is, hoe logisch ook, 1)
Afbeelding

Als je de bestanden hebt geselecteerd, kun je op "doorgaan" klikken (heb je meer dan 10 bestanden, kun je later gewoon hier terugkomen en de rest uploaden, met stappen van 10 tegelijk)
Afbeelding

Je krijgt nu een bevestiging dat het uploaden gelukt is, en dat je de bestanden aan een album moet toewijzen.
Afbeelding

Nu krijg je een scherm te zien met wat lege vakken, een voorbeeldje van het bestand, en een balk met daarin "selecteer album". Bij Bestandstitel kun je een titel aan het bestand geven, bij omschrijving, een omschrijving van het bestand, en je kan wat zoektermen toevoegen.
Afbeelding

Klik op de balk waar in staat "selecteer album" Er komt een lijstje met albums tevoorschijn. Selecteer het album waar je de bestanden in wilt plaatsen. Vul eventueel de lege vakken in (niet verplicht, wel handig)
Klik op doorgaan, en herhaal deze stap tot alle foto's in hun albums zitten.
Afbeelding

Als alle bestanden aan albums zijn toegewezen, krijg je een bevestiging dat de upload succesvol is verlopen. Klik op doorgaan.
Afbeelding

Klik vervolgens bovenin de pagina op "mijn galerij"
Afbeelding

Klik vervolgens op de foto die je in je bericht wilt plaatsen. Onder de afbeelding vind je de omschrijving. Selecteer de url door middel van "slepen" nu is het een kwestie van knippen en plakken. (kopieer de url en plaats hem tussen de tags in je bericht.
Afbeelding


PS het is soms handig om je fotoalbum in een apart venster te openen, dit kan heel gemakkelijk, ga met je muis op de link naar de albums staan. Klik nu niet met je linker muisknop, maar met je rechtermuisknop op de link. Kies vervolgens voor "koppeling in nieuw venster openen". Dan kun je in het ene scherm je berichtje typen, en in het andere scherm de foto's selecteren en kopieren.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, voor onduidelijkheden, reageer gerust, daar is dit topic tenslotte voor bedoeld. Veel plezier met de afbeeldingen.

_________________
Afbeelding
Behold the beauty of the Udaloy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 23 jan, 2007 0:26 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Mooie en interessante uitleg voor nieuwe leden, misschien een sticky van maken?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement