Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 19:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Ben begin dit jaar begonnen met de bouw van deze kist en doe ook mee aan een model contest op Swanny's waar je leuke prijzen mee kunt winnen.

Het is wederom weer een kit van WNW wat weer perfect inelkaar valt en super veel detailles in te verwerken zijn.
Ik heb van Wojtek die op het Aerodrome actiev is een home made PE set gekocht wat deze kit nog mooier maakt vooral de motor is gewldig met de PE erop.

Als eerste begonnen met de cockpit voorzien van de nodige controle cabels en andere detailles, deze vervolgens in de romp gelijmt en de romp naadloos gemaakt met een klein beetje primer.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een tijdje lopen te piekeren over het kleuren schema wat ik van plan ben, de keuze is op dit schema gevallen omdat ik deze nog niet tegen ben gekomen op de WNW site.
Ik wil meestal niet standaard maar juist de moeilijkste dat heb ik ook geweten aangezien ik 2 weken aan het expirimenteren ben geweest met verf om het gewenste resultaat te krijgen.
Afbeelding
De LVG in winter cammo weer eens wat anders :)
Uiteindlijk heb ik een methode gevonden om dit na te maken als eerste de wings dus voorzien van de Logenze en ribtapes, vervolgens een laag P+ over het geheel en goed laten drogen.
Daarna met tandpasta onregelmatige strepen zetten om daar vervolgens Tamiya flat white overheen te spuiten wat ongeveer 50% verdunt is met Tamiya Thinner.
Daarna voorzichtig met een kwast en water de tanpasta verwijderen en dan krijg je dit als resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Uiteraard heb ik dit niet zelf ontdekt maar afgekeken bij de tank boys :)
De vlekken op de romp zelf zijn niet al te moeilijk, deze heb ik gedaan doormiddel van Olie verf en zit er ook prima uit op deze manier.
Voordeel dat bij de echte kist het ook niet geheel dekkend was.
Afbeelding
Afbeelding
Dit waren allemaal testen nou maar hopen dat het voor echie ook goed gaat de wings zijn nogal groot en ik zal 8 zijden moeten doen met de tandpasta methode.
Afbeelding

Vervolgens de uitlaat licht verbouwd doordat het uit een masiev stuk styreen bestaat zit aan de boven kant geen gaten.
Uitboren is een optie maar word meestal net niet wat je wil zoals de wand dikte 1 verkeerde beweging en je zit door de wand heen dus heb ik dit zo opgelost.
Afbeelding
Zaag door het midden en vervolgens de onderdelen schoongemaakt zoals de banden die ik later weer met lood van 0.2 dik vervang.
Stukje messing van 0.3 dik verhit en op maat gesneden, het verhitten doe ik zodat het messing zachter word en beter buigt.
Afbeelding
Mal gemaakt van een staaf styreen en daar vervolgens het messing omheen gebogen, daarna de naad solderen en glad schren.
Dit geheel daarna vast lijmen met sec lijm op beide kit parts waarna deze weer bijelkaar gelijmt zijn met als resultaat mooie gaaten in de bovenkant.
Afbeelding
Afbeelding
Daarna laagje metalprimer en gewone primer zodat de gunze goed hecht.
Gunze H453 aangebracht met de kwast gemengd met een beetje podlood poeder.
Afbeelding
Daarna verschillende merken verf aangebracht met een spons (allemaal roest kleuren.)
Afbeelding
Moet nog een beetje metal doorheen maar ben wel tevreden zo.
Na een paar dagen pielen zit het er zo uit :S eerst maar weer opruimen voordat ik met de PE begin voor de motor.
Afbeelding

De Engine:

Deze PE set die ik van Wojtek heb gekocht is geweldig het is alleen wel een klusje die je niet te gehaast moet doen de onderdelen zijn super klein en teer!
Als eerste de PE plaatjes met daarin 6 gaatjes van 0.4 op zijn plek gelijmt om vervolgens 36 gaatjes te boren zodat de 0.4 tubes in de bovenkant gelijmt kunnen worden.
De gaatjes heb ik allemaal op een diepte van 1.5 geboort door een simpel tooltje als dit.
Afbeelding
Messing buisje van 0.8 uitgeboord naar 0.4 zodat de boor er in zijn geheel doorheen kan, vervolgens meten hoever de boor uitsteekt en hopla je kunt zonder bang te zijn dat je te diep boort.
Deze methode gebruik ik ook bij geverfde wings zodat je niet door en door boord.
Afbeelding
Alle 36 tubes van 0.4 op hun plek gelijmt met CA en alles licht geschuurt zodat alles pecies even lang is.
De korte buisjes zijn pecies 0.8 mm korten dan de lange buisjes dit omdat er later weer een 0.8 buisje op die kleintjes komt te liggen snappen we het nog lol :) PS zit geen tekening bij de PE
Afbeelding
24 veertjes gemaakt van 0.2 koperdraad deze om een staafje messing van 0.32 dik gewonden en op maat geknipt.
Daarna PE plakken todat je scheel kijkt met uiteindlijk dit als resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is allemaal een dryfit volgende is nieuwe bougies maken en de bedrading daarvoor aanleggen.

Ron


Laatst bijgewerkt door Ron Kootje op zo 10 apr, 2011 15:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 20:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Mijn goed Ron,

Wat ben JIJ bezig zeg. Ik waag me er niet aan... Voor mij zijn de WNW kits al gedetailleerd genoeg.
Maar wel zeer kunstig werk. Mijn diepste bewondering.

Ik ben ook zeer benieuwd hoe die wintercamo er uit gaat zien.

groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Dankje nico,

Zoals ik al zei op de ESM ik focus me nu alleen nog op de WNW kits 1/32 de hoeveelheid detailes je erin kwijt kan is geweldig :D
Heb ook nog 1/72 kits liggen ben alleen bang dat ik die niet meer ga bouwen.

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 22:18 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Petje af Ron, prachtig wat je laat zien hier.

Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Heel, heel erg mooi weer, vooral die PE tuimelaars zijn om van te watertanden.
Zal ongetwijfeld weer een juweeltje worden...




Karel

_________________
Huidig project (VOLTOOID): Revell 1/72 Type VII/41 U-boot

Vorig project: Protar 1/9 `85 BMW R80GS Paris-Dakar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Heb je ook gecheckt of de standen van de tuimelaars t.o.v. elkaar correct zijn :wink: :mrgreen: .


Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 jan, 2011 23:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 24 sep, 2010 16:46 pm
Berichten: 40
WOW gewoon prachtig , dit gaat zeker een juweeltje worden!


Jaap


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2011 0:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
KitBoy schreef:
Heb je ook gecheckt of de standen van de tuimelaars t.o.v. elkaar correct zijn :wink: :mrgreen: .


Groetjes, Nico



Haha grappig dat je dat zegt, toen ik de laaste erop lijmde dacht ik er wel aan, meschien bij de volgende engine :)

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2011 9:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 apr, 2005 11:56 am
Berichten: 6343
Woonplaats: ARNHEM
Ik liet giosteren aan mijn vriend Paul je thread zien (hij was ook zeer onder de indruk) Hij wees me er op dat er op sommige WW1 fora eindeloze discussies gevoerd zijn over de strand van die dingen t.o.v. elkaar.

Groetjes, Nico

_________________
Japanese: their paint could' t fly as fast as their airplanes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 jan, 2011 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
en dan moet een ander mens nog de moed vinden om ook eens iets te maken :evil:

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement