Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 7:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: 105mm Dragon Sherman
BerichtGeplaatst: ma 19 okt, 2009 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 13:21 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Cuijk
Ik heb tot nu toe nog niet veel soeps gemaakt, maar ik probeer met deze toch eens iets beters neer te zetten :D

Ik heb deze kit op SMC op de kop kunnen tikken voor 19,95, een koopje :mrgreen: Helaas zitten sommige sprues wel wat gammel of raar vast, waardoor het lastig is ze heel te houden (of ik doe t gewoon verkeerd :lol: ).

Afbeelding
De loop en hetgene wat eraan vast zit (weet niet hoe je dat noemt :-x ) Ik heb het behandeld met Mr. Surfacer voor een wat ruwere structuur, met dank aan Mike :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De hull met wat PE. Ik vind het verdomd lastig te bevestigen dat PE, en het breekt altijd af |:(

Afbeelding
Afbeelding
Lower hull

Afbeelding
Ook hier weer op het gegoten gedeelte Mr. Surfacer 500 gebruikt.
Afbeelding
Afbeelding
En een érg droge fit van het totaal plaatje.

Helaas wel wat slordigheidjes hier en daar, hier wil ik bij de volgende kit wel van af. Iets meer geduld zien te kweken.

Afbeelding
De koepel, dit keer met alle details en Mr. Surfacer. Werkt erg goed dat spul, aleen ruikt véél te scherp en gaf me hoofdpijn...

Afbeelding
Detail van de Surfacer. Aangebracht door het er dun op te verven, een héél klein beetje te laten drogen om vervolgens weer te deppen.

Afbeelding
Afbeelding

_________________
'IYAAYAS'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2009 8:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 sep, 2009 19:43 pm
Berichten: 556
Woonplaats: Lelystad
aardig op dreef
ik blijf je volgen

sloan

_________________
Ontspannen is een kunst


Modelbouwclub Nederland


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2009 9:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 25 apr, 2007 18:17 pm
Berichten: 720
ikvind 'm liev :)

_________________
appelsap.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2009 16:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 11 okt, 2009 18:21 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Enschede
Ziet er goed uit hoor!!

Waar plak jij de PE dan mee, dat 'ie er telkens weer afknapt??

Misschien eerst de PE wat ontvetten en opruwen met een schuurpapiertje?

_________________
Cheers,

Dennis Loep


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2009 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 13:21 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Cuijk
Ik plak het met superlijm.

Maar het loslaten op het model is niet het grootste probleem, merendeel het vouwen ervan, dat heb ik nog niet echt onder de knie. Daarom zitten die fenders ook niet zo lekker, moet even iets verzinnen om dat er beter uit te laten zien.

_________________
'IYAAYAS'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2009 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 30 mei, 2009 22:15 pm
Berichten: 390
Ja, PE blijft af en toe iritant, vooral als het zo klein is en dan verwachten ze nog dat je er hele rondjes van vouwt ook :shock: Dat is dan wel het irritante aan sherman's. Zag deze ook staan op de beurs, bij Rob Trommelen als ik me niet vergis (toch?) :wink: Maar heb zelf een andere sherman gekocht. Veel succes met deze, dat mr. surfacer, geeft dat een korrelig effect of meer het 'structuur' effect?

Gr Tristan

_________________
No airpower without groundpower


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2009 19:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 jul, 2007 15:51 pm
Berichten: 986
Woonplaats: Malden (regio Nijmegen)
Hey Nick,

Je structuur op je koepel ziet er nu ook helemaal geweldig uit. PE valt eigenlijk heel erg mee om het te buigen, als je een keertje langskomt zal ik het je wel uitleggen, dan zie je hoe makkelijk dat spul wel niet is als je de goede gereedschapjes hebt, die je ook nog zelf kunt maken ook! Maar ik vind dat je jouw PE nog niet eens zo slecht hebt gevouwen, en die deuken in de fenders hebben wel wat :wink:

Een paar kleine puntjes die mij opvallen zijn dat je de tools op je sherman nog wat naadjes hebben en dat er om je pistolport (dat luikje aan de linkerkant van je koepel nog een naad omheen loopt, deze zou ik nog even wegschuren :wink:

En wat je ook nog kunt doen is de buitenkant van je lampen op de voorkant zilver schilderen voordat je primer eroverheen doet. Als je dan het glas afplakt en er met primer en daarna groen overheen gaat komt naderhand zilveren binnenkant tevoorschijn :wink:

Succes!

Mike

_________________
Afbeelding
"You and what army?"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2009 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 10 jun, 2007 13:21 pm
Berichten: 793
Woonplaats: Cuijk
Thanks, Mike (en de rest :D)

Hier wat meer foto's van de Sherman in de verf (met post-shading, zonder pre-shading).

Ik heb de kleuren Nato Brown, Nato Green een beetje Desert Yellow en wat tamiya clear gemengd om deze kleur te verkrijgen (ik had geen olive drab).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
'IYAAYAS'


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2009 21:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Dat is toch wel een hele mooie Shermie! Netjes gedaan. Ik vind die ruwe structuur op de koepel erg mooi.

Misschien een tip met PE: ik vouw rechte stukken altijd om de kant van een oud pasje. Een of andere klantenkaart die ik nooit gebruik. Stukjes die rond moeten zijn doe ik om iets ronds, bijvoorbeeld het handvat van zo'n hobbymesje, of een rond potlood, of iets dergelijks. Gewoon langzaam elke keer iets verder buigen, niet in een keer willen doen. En lijmen doe ik door het pe stukje even in een druppeltje secondenlijm te houden en dan in een keer op zijn plek. Maar kleiner dan wat ik op jouw Sherman heb gezien krijg ik ook niet voor elkaar hoor!

Succes verder, hij gaat mooi!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2009 10:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Kleur zit er strak op, netjes gedaan. Ik mis de postshading maar dat kan ook door de foto's komen. Wat je ook kunt doen is de basiskleur wat lichter maken met een flesh kleur en dan op de binnenpanelen wat wolkjes spuiten, waardoor je wat meer karakter geeft aan het voertuig. PE is leuk spul en wat Mike als zegt, het juiste gereedschap geeft een mooi resultaat. Zo in de verf zien de fenders er goed uit.

Succes!
Gr Jogy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement