Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 11:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo allemaal,

Na lang dubben, wat beginnetjes en niet afmakertjes ben ik uiteindelijk uitgekomen op de bouw van de M88A1G. Het plan is dat dit voertuig een beschadigde Abrams gaat optakelen ergens in Irak. Op internet staat genoeg foto's en ik heb gezien dat dit voertuig van alles kan takelen.
Met de Abrams ben ik aan het bouwen op de bouwavonden zodat ik ze overzichteljik gescheiden houd. Dit wordt ook deels een wrak en dat moet ik goed uitzoeken hoe ik dat ga doen.
Er komen figuren bij, maar dat is toekomst, eerst dit afbouwen en afwerken.

Het gaat om het volgende model van AFV:
Afbeelding
In de doos zit alleen een Duitse versie wat betekent dat ik ergens anders decals moet opvissen of dat ik een spuitmal ga maken.

Bij het openen van de doos vond ik een aantal gietramen, wat PE, touwtjes en twee strepen rubber:
Afbeelding

Gisteravond ben ik met het gebruikelijke begonnen, de wielen, zodat ik na wat plakwerk iets meer dan 20 stuks over had:
Afbeelding

De wielen moeten nog geschuurd en ontbraamd worden en verder zit op een aantal wielen wat teveel flash wat ook verwijderd moet worden, klaar zijn ze zeker niet.

Tot slot wat gaten gevuld aan de binnenkant van de onderkant.
Afbeelding
Na wat testen blijkt een deel van de onderkant zichtbaar en met een likje vloeibaar putty is het zicht al een stuk beter. Het heeft vannacht mogen drogen en ergens vandaag zal het kennis gaan maken met wat schuurmateriaal.

Hiermee rond ik voorlopig het nieuws af van de werktafel en ga verder bouwen.

Grtz Jogy


Laatst bijgewerkt door Jogy op wo 15 jul, 2009 10:47 am, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 10:55 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Interessant voertuig, kom je mijn M1 straks bij het forum Desert Storm wegtakelen als ik in een greppeltje ben vast komen te zitten ;).

Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 11:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
He Eelco,

Je belt me maar, dan zet ik de M88 in de versnelling en kom ik je M1 wegtakelen ;)
Moet dan wel snel doorbouwen, maar dat ga ik niet doen, bouw lekker rustig, het is een interessant object met veel mogelijkheden.

Wordt vervolgd!
Grtz Jogy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 12:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 24 mei, 2009 21:32 pm
Berichten: 1103
Woonplaats: Heerlen
Die was laatst op discovery vette machiene, trok even een abraham, vol met water en blubber uit de sloot. Ga deze volgen, zeker met wat ik al heb mogen zien van jou kunsten:D

btw je aberham op een IOD gereden, tracks enzo kapot??? miss een optie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
He Aardappel,

Heb ook wat beelden gezien van dit voertuig en het is zeker tot veel in staat. De Abrams is waarschijnlijk op een mijn gereden en beschoten, hoe en wat daar ga ik nog op zitten broeden ;)

Grtz Jogy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 19:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Dat is een interessant stuk machinerie. Ben zeer benieuwd wat voor moois je ervan gaat maken. Succes.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 19:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Rolf,

Bedankt, wat ik precies ga maken gaat ik nog verder bedenken, ik bouw de A-style rechtop zodat deze kan takelen en wat er aan komt wil nog wel gaan varieren, zo veranderlijk het weer is, zo veranderlijk ben ik ook :wink:

Gr, Jogy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 22:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
heeeeeeyyyyyyyyy,
leuk dit, deze heb ik ook liggen alleen dan de desert iraq versie (M88A1) (ook van AFV). heb hem al maanden hier, maar heb nog een paar lopende projecten, en krijg er steeds meer dozen bij (dat moet ik is afleren :D )
ik heb een abrams gekocht en was van plan deze twee dan in een dio te gebruiken.

dit is echt een bakbeest, wat een power!!!!!!! ongeloofelijk zoek maar eff op youtube ofzo. :twisted:

ik ben erg benieuwd, welk patroon ga je gebruiken?? woodland of desert??

ik volg deze zkr,

gr. Boris


Laatst bijgewerkt door boris1991 op wo 10 jun, 2009 11:44 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 09 jun, 2009 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Heee Boris,

Tja, dat ken ik, doosjes bijven kopen omdat er net weer eentje uitkomt die je graag wilt hebben ;) Deze stond al een tijd, wat dat betreft weer wat voorraad uitgedund. Ik was van plan de Abrams toe te voegen, maar kan zijn dat ik het toch anders doe en twee dio's maak, zand genoeg ;)

Ik denk dat ik deze in desert versie ga maken, vind het wel iets hebben in die kleur.

Maar eerst maar eens afbouwen, dan komt de rest vanzelf :D

Gr Jogy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 jun, 2009 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 17 mei, 2008 19:08 pm
Berichten: 764
Woonplaats: Naaldwijk
eff een punt, ik heb gelezen dat de M88A1 niet sterk gnoeg is om een abrams tank te trekken, hiervoor moet je de geavanceerdere M88A2 hercules hebben.
ik zal nog eff wat meer info zoeken, want komt mij ook goed van pas.
ps weet jij het verschil tussen de M88A1 & M88A1G ?? de A1G is toch de duitse versie???

gr. Boris


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement