Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2009 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Deze kit was eigenlijk bedoeld voor de Desert storm groepsbouw, maar dat gaat helaas niet door! Dus daarom brouw ik hem hier verder!

De M109 A6 Paladin wordt op dit moment gebruikt door de Amerikaanse eenheden. En is de laatste update van de M109 serie. Nederland gebruikte ook de A2 maar deze sinds enige tijd vervangen door ons nieuwe super monster de PZH2000NL.


De kit van de M109 is van italeri, alleen vind ik de boxart dan weer niets, maar dat terzijde.
Binnen in de doos vinden we 5 sprues, waarvan eentje de vinyl tracks zijn.
Zo op het eerste gezicht ziet de kit er goed uit, weinig flash en gietnaden te zien, alleen laat het detail zo op het eerste gezicht zo af en toe te wensen over, maar dat zien we verder wel tijdens het bouwen!
En uiteraard zit er ook een bouwhandleiding bij :wink:
Nu maar even de foto's dan :P

Afbeelding

Afbeelding

En om het geheel straks wat op te leuken heb ik er ook nog bij gekocht:

Afbeelding

Er komen ook nog figuren bij, maar ik zoek nog naar de juiste! Als iemand daar misschien tips over heeft, of nog wellicht wat figuren heeft liggen .. dan hoor ik het graag :wink:

Over het kleurenschema twijfel ik nog, ik zit te denken om hem gewoon in een woodland jasje te steken en hem dan desert te verweren, is weer is wat anders als dat eentonige zand :wink:


Laatst bijgewerkt door Aapje_en_Marijn op zo 02 aug, 2009 19:59 pm, in totaal 5 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 5:23 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Dat gaat er machtig uitzien!
Zo'n kithe heb ik ook nog liggen, ga ik zeker (gedeeltelijk) gebruiken voor mijn Bradley.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 17:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
gaaf ding ik heb deze ook ooit gebouwd.heeft een erg goede pasvorm vond ik toen:) mocht je in de buurt van de wapstad wonen, die hebben een resin motor voor deze liggen van cmk. is erg mooi!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2009 16:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Jaaah daar ben ik weer met een update van de paladin :P

Het heeft even geduurd, maar ik ben er weer mee verder gekomen. De toren is nu helemaal klaar. Er moest veel geplamuurd worden, want de de pasvorm is echt @#$%^.
De kit is verder echt perfect geschikt voor een intrieur, maar ja dat is helaas nergens te vinden, wel heb ik er een metalen schietbuisje bij gekocht van barreldepot.

Over de bouw ben ik niet echt super tevreden, de pasvorm was echt minder .. en ik heb niet zo super veel ervaring, dus dit is eigenlijk de eerste kit waar ik met het plamuren enzo aan de gang ben gegaan. In princiepe is het wel redelijk gelukt, alleen de afwerking laat nog wel wat te wensen over. Ik heb bijv plamuur naden afgeschuurd, maar daar door zijn er krassen ontstaan in het plastic en die blijf je zien.

Nou ja afijn de foto's dan maar :wink:

Afbeelding
Zoals je bijv op deze foto kan zien, moest er dus veel geplamuurd worden, maar het vlak schuren van de plamuur heb ik toch niet helemaal goed gedaan :(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het onderstel is bijna klaar, daar moeten nog een paar dingen aan gebeuren.
Inmiddels staat de toren ook in de basiskleur, foto's volgen later!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2009 16:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Die krassen zou ik toch nog even nat naschuren met fijn waterproof schuurpapier, die blijf je zien ben ik bang.

Zelf heb de onderbuik van m'n Intruder met korrel 220 vlak gerost (enorme hoogteverschillen, maar uitkijken dat je er geen deuken in schuurt!), maar normaal plamuurwerk schuur ik altijd nat met P600 ofzo. Paar laagjes verf erover en je ziet er niks meer van.

Heb ook nog wel gehoord van met nagellak-remover dat plamuur makkelijk vlak te strijken is, maar op de Revell plamuur die ik gebruik werkt dat niet. (of ik ben te stom) Misschien ook iets om te proberen. In Grendels Indianenverhalen staan ook nog wat handy-dandy dingen trouwens. :)

Groeten & succes!

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 aug, 2009 17:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Jaja mensen, daar ben ik weer met een update van de M109.

Een dikke 4 maanden later ben ik er eindelijk weer mee verder gegaan. Dat kwam eigenlijk omdat ik niet echt wist wat ik er mee wilde doen. Ik was van plan om er een desert storm versie van te maken, maar deze werden niet gebruikt in Desert storm. Toen bleek verder de kit echt een ramp te zijn, hij paste niet, niets klopte .. ik maakte een aantal bouwfouten en uit eindelijk om alles compleet te maken besloot de M109 te gaan vliegen.

Een tijdje geleden zag ik hem in de kast staan en had ik weer is zin om hem af te maken ondanks de fouten. Ik heb besloten om er geen desert storm versie van te maken (dus als een van de Mods dit leest, hij mag verplaatst worden naar militaire voertuigen!) maar gewoon een normale versie in vredestijd rustig oefenend in de Amerikaanse bossen.

Het woodland patroon wat er op zit heb ik voor het eerst gedaan met posterbuddy en was nog wel een beetje oefenen.
Er zitten nu behoorlijk wat chips op, maar daar moet ik nog een beetje mee spelen.. moet zeggen dat ik dat best lastig vind dat chippen.

Maar goed, al met al ben ik redelijk tevreden tot nu toe over men 2de grote kit!

Hier de foto's hoe die er nu bij staat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals jullie zien moeten er nog wel wat dingen aan gebeuren. Ik probeer het geheel wat op te leuken met wat uitrusting aan de buitenkant, wat rugtassen, slaapzakken, veldbedjes etc en 2/3 figuren die met elkaar aan het overleggen zijn met de kaart erbij.

Laat maar is weten wat jullie er van vinden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 aug, 2009 17:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Aapje_en_Marijn schreef:
Ik was van plan om er een desert storm versie van te maken, maar deze werden niet gebruikt in Desert storm.


De Britten hebben de M-109 wel degelijk gebruikt tijdens de golfoorlog.

GJ


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 aug, 2009 18:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 mei, 2006 14:01 pm
Berichten: 1070
Hier een paar foto's van Britse M-109's in de golf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


GJ


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 02 aug, 2009 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Geert-jan, het klopt inderdaad wel degelijk dat de M109 gebruikt is in de 1ste golfoorlog. Alleen dat was de M109 A2 en dit is de M109 A6 Paladin, de nieuwste update van de Amerikaanse strijdkrachten :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2009 15:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Niemand die me wat kritiek kan geven zodat het de volgende keer beter kan? :(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement