Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2009 16:10 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Tja, weet je Marijn, je geeft aan dat er nog wat moet gebeuren en misschien kaart ik dan juist die punten aan.
Maar goed, ik zal een poging doen

Op zich zijn de kleuren goed gespoten, niet te strak, dus wat levendig. Ik zou dus niet meer drybrushen, het is al veels te zwaar zo te zien op de foto, ook de bepakking heeft in principe dezelfde kleur als het voertuig en ik geloof dat jij onder de krijgsdiesnt valt, dus juist jij zou moeten kunne bepalen of dat realistisch is. Ik heb hier drie plunjebalen die alle drie van tint verschillen, dus laat dat ook zien op je voertuig, daarmee geef je dan ook aan dat het verschillende materialen zijn. De drybrush op de zeilen heeft voor mij iets van "doe het dan niet"Klinkt heel lullig is niet zo bedoelt
Probeer eerst de bepakking in een iets andere kleur te zetten, dus bijv OD met wat geel vermengt of blauw vermengt, dan de schaduwen inwashen en dan het licht en alleen aan de zonkant iets drybrushen met lichtgeel, heel subtiel. Voor het voertuig, je hoeft het niet overspuiten, maar neem je basiskleur en meng hier ongeveer 10 % geel doorheen, drybrush dan alles over, dan vlat het niet zo zwaar uit de toon.

Als je drybrushed doe je dat om delen op te lichten, maar waarom geef je dan geen schaduw weer, dus een pinwash om diverse scharnieren, beugels en handgrepen, ook bij de luiken mag best wat geacentueerd worden middels een pinwash. Het hoeft niet zwaar dus neem basiskleur gemengd met 50 % bruin en kijk hoe het wordt.

Drybrush nooit met wit, dit geeft alleen een vaal uiterlijk, hooguit enkele puntjes met wit (kijk eens naar landbouwvoertuigen, of op de kazerneplaats, hoeveel voertuigen hebben nu daadwerkelijk zoveel weerkaatsing)

Goed je kan weer even vooruit.........ohw, die sparelinks, horen die groen?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2009 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Bert, bedankt dit helpt me echt verder, en dit was ook het commentaar waar ik naar zocht! Hier zou ik zelf niet op gekomen zijn.

De canvasdoeken en de tent zijn een andere kleur als de basiskleur, wat lichter maar op de foto's komt dat moeilijker over.

Dit is de eerste keer dat ik de drybrush etc echt toepas, alleen ik vind het bepalen met welke kleur ik dat moet doen best moeilijk. Ik ben hier uit gegaan van 80% basis kleur en 10% wit.

Over die pinwashes, doe ik dat dan gewoon met de tamiya acryl? Dus de basiskleur XF-67 Nato Green en daar dan 50% bruin door heen?

Over de spare links dat is wel correct :wink: Die spare links worden op het voertuig bevestigt (teminste bij de Leopard wel zo) en worden daarnaa mee gespoten met de rest van het voertuig, dit uiteraard voor de camouflage! Daar ben ik bij de M109 ook van iut gegaan.

Ik ga vanavond aan de slag met de tips.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 aug, 2009 20:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Pinwash bij mij is ongeveer 60 verdunner en de rest verf

IK gebruik dus wasbenzine en olieverf

Ik beoordeel altijjd van de foto dus ook mijn punten kunnen soms verkeerd zijn omdat bijv flits of een zijdelingse belichting de boel kan vertekenen. Je drybrush kleur is in principe goed dus dat hoef je niet te veranderen. Van de tracks, tja dat wist ik dus even niet meer

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement