Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 6:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 jul, 2009 10:34 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ik geloof jullie gelijk, maar op mijn scherm is het eigenlijk niet te zien, maar ik geef toe, het scherm staat niet echt geweldig afgesteld

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 jul, 2009 23:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 1:08 am
Berichten: 572
Ondertussen is er verder gewerkt aan dit beestje.

Ik heb even een fit uitgevoerd wat betreft de tracks, omdat ik toch hier en daar hoorde dat er zich problemen konden voordoen i.v.m. de juiste lengte van de tracks, maar niks is minder waar, de passing is gewoonweg perfect.

Afbeelding

Zoals voorheen al gezegd, heb ik de tracks in een roestkleurige verf geschilderd om als basis te dienen voor de verdere afwerking.
Dit is het resultaat.

Onder de onafgewerkte track, boven de afgewerkte, let wel, de bruine schijn moet je relativeren, dit komt door de flits.

Afbeelding

De uitlaten zijn voorzien van de roestige aanblik, spijtig eigenlijk, want van zodra de beschermingsplaat bevestigd is, zie je er nog weinig van.

Afbeelding

Ook het nummer 66 is onder handen genomen, en geeft nu een gebruikt uiterlijk weer.
De uitlaat word nog verder afgewerkt, want deze moet donkerder zijn.
De antennevoet is bruin geschilderd, deze was in het echt uitgevoerd in bakkeliet dat bruin van uitzicht was.

Afbeelding

Afbeelding

Ook langs de andere kant is de 66 verouderd.
De jerrycans heb ik trachten te voorzien van een ander kleur dan de patton zelf, de beschadigingen en krassen, zijn nog in volle progress.

Afbeelding

Greetz

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2009 21:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 10 jul, 2009 17:00 pm
Berichten: 135
Hallo

die ziet er al mooi uit :D
dat museeum in brussel is echt een geweldig musseum trouwens(hele grote colectie :shock: )

Groet michiel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 jul, 2009 10:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 02 jun, 2009 21:29 pm
Berichten: 97
leuke tank ik heb hem zelf ook gebouwd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 jul, 2009 23:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 1:08 am
Berichten: 572
De Patton is bijna klaar, hier en daar moeten er nog wat details geschilderd worden, hiervoor heb ik twee experts die me perfect kunnen zeggen waar ik moet op letten.

Er zal ook heel wat bagage aan de Patton komen te hangen en te liggen, hiervoor gebruik ik een tamiya setje.

Afbeelding

Maar eerst de patton zelf, en omdat foto's meer zeggen dan woorden :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikte materialen zijn, Mig pigmenten, olieverven, Mig washes, Mig filters, CMK pigmenten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder komt er nog heel wat bagage op de Patton te liggen, en dat zou er ongeveer zo moeten uitzien.

Afbeelding

Daarnaast komen er ook een aantal olievaten naast de tank te staan.

Afbeelding

Greetz

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 jul, 2009 11:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 1:08 am
Berichten: 572
Jullie mogen natuurlijk jullie mening over het resultaat ook geven hoor.

Ik ben geen armor bouwer, eerder een vliegtuig bouwer (in model natuurlijk :wink: ), dus opbouwende kritiek is van harte welkom.

Greetz

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 jul, 2009 12:03 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik vind dit een hele stoere tank, die oudere tanks van na WO2 die hebben wat lekker lomps over zich. Je hebt dit tankje mooi gemaakt. Ik neem aan dat je er nog geen matte laag overheen hebt gedaan? Hij glimt op de closeups een beetje.

Ben benieuwd naar de extra's die je erop gaat gooien. Dat voegt zeker wat toe.

En over dat niet reageren, dat herken ik. Soms heb ik het idee dat ik het alleen maar voor mezelf maak. De modellen zullen dan wel niet mooi of goed genoeg zijn denk ik dan en haal mijn schouders op. Op naar de volgende dan maar weer. :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 jul, 2009 12:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Niet reageren betekent niet dat ik het niet mooi vind! Hou deze al langer in de gaten.

Dit is één om stilletjes van te genieten. Het is een verdraaid mooi tankje welke je mooi ingetogen hebt geweathered.

Vind een tank met "gewone" gebruikssporen dan ook mooier dan compleet afgeragde tanks.

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 jul, 2009 12:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 1:08 am
Berichten: 572
Citaat:
Ik vind dit een hele stoere tank, die oudere tanks van na WO2 die hebben wat lekker lomps over zich. Je hebt dit tankje mooi gemaakt. Ik neem aan dat je er nog geen matte laag overheen hebt gedaan? Hij glimt op de closeups een beetje.


Inderdaad, ik deel je mening hoor, die vroege tanks hebben wel iets.

De glans die je ziet word veroorzaakt door de twee lampen die nogal fel op het model schijnen, ik wou namelijk geen flits gebruiken, omdat ik de natuurlijke kleuren wou weergeven op foto.
Dus m.a.w. in realiteit is de tank globaal mat, en gebruik ik daarom geen mat vernis.


Citaat:
En over dat niet reageren, dat herken ik. Soms heb ik het idee dat ik het alleen maar voor mezelf maak. De modellen zullen dan wel niet mooi of goed genoeg zijn denk ik dan en haal mijn schouders op. Op naar de volgende dan maar weer.


Op zich vind ik het niet zo erg, tenslotte is iedereen vrij om te reageren of niet.
Maar de essentie van een forum is toch om je werk te tonen aan anderen, om zo een constructieve feedback te krijgen, zodat de desbetreffende bouwer de kritiekpunten in zijn volgend project kan verbeteren.

Citaat:
Vind een tank met "gewone" gebruikssporen dan ook mooier dan compleet afgeragde tanks.


Het is een project dat ik gebouwd heb voor de driver van het echte exemplaar (in dit geval mijn schoonvader), en zijn voorkeur ging uit naar een gebruikte, maar licht stofferig exemplaar.

Mag ik jullie alvast bedanken voor de nodige commentaar.

Greetz

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 aug, 2009 0:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 1:08 am
Berichten: 572
Hoi iedereen,

de Patton is verenigd met de base, er rest enkel nog een ander naamplaatje, en de tow kabels, die besteld zijn, daarna is de Patton echt af.

Hier zijn alvast al wat foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Greetz

Danny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement