Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 okt, 2008 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hallo allemaal,

Terwijl mijn andere topic eventjes stilstaat, ben ik begonnen met een tussendoortje. Op een of andere manier is het airbrushen niet helemaal aan mij besteedt vandaar dat ik dacht, kom we maken een jeepje en dan gaan we proberen of we een mooie laagje kunnen produceren zonder daarvoor de US Cargo Truck te vernagelen.

Zo gezegd zo gedaan.

Nu had Jogy toevallig de handel van Bravo104 en Grendel gezien en die leuke oude doosjes zijn een mooie uitdaging, vandaar dat Jogy een paar doosjes had overgenomen.

Een ervan is niet compleet dat wist ik al en daarom dacht ik, kom laten we die mooi gebruiken.
Afbeelding

Het is een Tamiya brouwseltje uit 1972, een jaartal waar Jogy nog niet wist dat er uberhaupt modelbouw bestond. Meneer Tamiya wel, maar dit bakje laat zien dat ook meneer Tamiya in de loop van de tijd aardig bijgeleerd heeft als je dit zo ziet:
Afbeelding

Veel extra vlees en niet over strak afgewerkt en overal gietnaden. Gelukkig hebben we schuurpapier en na wat stevig schuurwerk kon de wielophanging geplaatst worden. Oeps, geen schokbrekers, die zijn al van de gietramen verdwenen:
Afbeelding

Heel onoverkomelijk is het niet, de dragers houden de wielen wel vast en na het geplakker mag het even drogen en richten we de ogen op het bovenkantje dat na wat stevig schuur, vijl en plakwerk zo ongeveer in elkaar past:
Afbeelding

Het is nu tijd voor een lesje droogzwemmen. Tamiya staat bekend om zijn pasvorm maar hier was iets vreemds aan de hand. Het lijkt alsof onder en bovenkant helemaal niet bij elkaar horen :?: :?:
Rechtsom, linksom, keren en wat nog meer, het past niet:
Afbeelding

Tja, hadden we nu echt een kat in de zak gekocht?
Afbeelding

Maar goed, niet getreurd, meer gekke kits zijn in elkaar geplakt en voor ogen houdend dat dit een sproei objectje is, is met veel kunst en vliegwerk de zaak passend gemaakt en was het een mooi moment voor de bandentest:
Afbeelding

Het einde nadert en we doen een serieuze droogpassing, want ook de motorkap en voorkant hebben een eigen willetje:
Afbeelding

Het is een bijzonder bakje, dat kun je wel stellen.

Vanmiddag de spoeier gevuld met Tamiya en op een of andere manier werkte de vermenging niet goed. Ik had wat getest en wat een geklieder. Daarom terug naar Model Air van Vallejo en dat onverdunt in mijn Iwata Revolution CR gemikt. Eerst een donker kleurtje en daarna US Dark Green met dunne laagje eroverheen gespoten.
Onderstaande foto geeft niet helemaal de juiste beeld. Foto is korrelig en in de werkelijkheid is het mooi strak.
Afbeelding

Voorlopig waren dit de avonturen van Willy's jeep.
Binnenkort gaat het verhaal verder met de detaillering.

Bedankt voor het kijken, reageren mag ook, gegroet allemaal!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2009 20:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 11:31 am
Berichten: 1748
Woonplaats: Zwolle
Hoe zit het trouwens met deze Jeep? al klaar of in de vrieskist?

_________________
Greetz Michel

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2009 20:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 mei, 2009 22:26 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Den Haag
Ghehe waarom haal je een 1 jaar oude post omhoog xD. Ik denk wanneer Jogy zin heeft om verder te brouwen hij heus wel verder zal posten. Of anders pm je hem en haal je niet een post omhoog...

_________________
Projectjes:
Pz. Kpfw. I
[url=http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=22442] Sturmgeschutz 4
[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2009 20:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
He hij zei het zelf al: Kat in de zak gekocht!!! :wink:

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 jul, 2009 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ha, ik dacht al even, wat zie ik nu, een topic uit mijn kliko is weder gekomen :lol:

De jeep staat hier ergens half afgebouwd. Mocht ik morgen tijd hebben laat ik een foto zien.
Het is inderdaad een kat in de zakdoos geweest. Kat is aanzienlijk completer dan deze kit was. Er ontbreekt van alles, vandaar dat ik het niet echt kon afmaken.

Maar genoeg jeeps in de kast, er komt vanzelf weer eentje, voorlopig ga ik verder met de hummer, M88A1, Marder III en een M548A1 en komt de inspiratie, dan volgt hier ook weer een update :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 11:25 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Beloftes maken schuld en zo kwam de jeep uiteindelijk vanochtend toch voor de lens, ook al zal dit model geen slagveld meer van dichtbij zien. De kit was zo onvolledig dat het vooral het beste kan getoond worden als een verlaten wrak of id.

Afbeelding

Dat was de jeep dus ;)
Gr Jogy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 15:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 11:31 am
Berichten: 1748
Woonplaats: Zwolle
Verfvingers schreef:
Ghehe waarom haal je een 1 jaar oude post omhoog xD. Ik denk wanneer Jogy zin heeft om verder te brouwen hij heus wel verder zal posten. Of anders pm je hem en haal je niet een post omhoog...


Wat maakt het uit hoe oud een topic is, al is ie 3 jaar oud? Ik zie het probleem niet. of mag er alleen gepraat worden in topics die op de eerste pagina's staan?

Het is pure belangstelling meer niet.

Men kan bijvoorbeeld ook een vraag hebben over een bepaalde techniek of voertuig die iemand heeft gebouwd een tijd terug, en deze gevonden heeft via de zoek functie en misschien is de vraag wel interessant voor meerdere mensen. Gezien we hier op een forum zitten om naar elkaar werk te kijken en van elkaar te leren.

_________________
Greetz Michel

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Michel Caudron op wo 15 jul, 2009 16:01 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 15:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Ja wat maakt het uit. Soms heeft het weinig zin oude topic omhoog te halen en is een pb-tje handiger. Hangt er ook vanaf. De een heeft er moeite mee en de andere niet.

Maar dat was volgens mij niet je vraag, vandaar dat ik een foto geplaatst heb van de huidige stand van zaken ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 16:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 19 aug, 2007 0:43 am
Berichten: 1676
Woonplaats: Almere
Persoonlijk heb ik er ook geen moeite mee om een oud topic uit het archief vandaan te halen. Je ziet het er komt bij dit topic zelf een soort van eindfoto te voorschijn.

_________________
Greetz, Daniël
To design a flying machine is nothing. To build one is something. But to fly is everything.
(By Ferdinand Ferber dedicated to Otto Lilienthal 1898)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 16:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
:lol: Ach het model stond er nog en ik had vanochtend toch het plan mijn huidige werk te fotograferen en daarbij kon er wel een fotootje af, niet dat dit nou een model is om echt te tonen.

Maar goed, als iemand het vraagt en het kan dan plaats ik met plezier een foto. :wink:

Gr Jogy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement