Ik heb in
dit draadje al aangekondigd dat ik aan de Faun wilde beginnen. Welnu, tussen werk, ziekenhuisbezoek en verkoudheden door ben ik al een eindje op streek.
Het gaat dus om deze:
en om deze:
Die Faun is dus gewoon errug groot. Maar het bouwt weer heel anders dan een rupsding. Inplaats vanmet de wieletjes, begin je met de bestuurskamer, in dit geval een bak waar makkelijk vier man naast elkaar in kan zitten. Later, bij beter licht, komen er betere foto's van. Maar even een idee van de lengte van dit gevaarte:
Bijna 50 centimeter, als het niet meer is. Daar komen dan nog eens de oprijplaten bij, die naar keuze naar beneden kunnen danwel opgeklapt.
De cabine is in feite af, staat in de grond maar ik ben er niet helemaal vrolijk van, misschien gaat hij in de meneer spier en doe ik hem over. Het zijn twee losse helften en alle stoelen en het stuur moeten er ook nog in en geverfd worden, dus voorlopig is het nog niet klaar.
Over wat er allemaal in de doos zit en hoe het bouwboek eruit ziet, zie daarvoor het eerder genoemde topic van Bert 65. Dat scheelt mij weer een hoop werk.
Dan wat er dus op moet. Het gaat om een modern voertuig, dus geen WO spul. Maar wel iets stoers, dus ik heb alvast deze Leopard uit de plastichandel meegenomen.
Kennelijk gaat het hier om een splinternieuwe upgrade, roep maar als dat niet waar is.
Nu ben ik nog steeds een beetje huiverig van cammo spuiten. Ik weet eigenlijk niet of Nederlandse voertuigen nog steeds effen groen gespoten worden, als dat zo is, dan lijkt het mij wel gaaf om een Nederlandse versie te maken. Een UN versie kan ook, maar om daar dan een Leopard bij te fabrieken is misschien een beetje overdone.
Doe maar adviezen geven.
Verder plakt het allemaal behoorlijk lekker weg, duidelijke bouwbeschrijving, overzichtelijke rekjes (leukigheidje, voor alle deltjes die zowel links als rechts hetzelfde zijn, zijn er dus ook twee dezelfde rekjes) en de gietnaden (dat zijn er wel veel) schuren redelijk weg. Er is ook PE bij, maar ik ben daar ook geen held in, zal derhalve alleen de grote stukken gebruiken.
De onderkant van het stuk waar de cabine op moet komen begint vorm te krijgen, de ophanging zit er onder en de voorste en achterste as zijn geplaatst. Nu de twee anderen nog en dan kan ik aan een hele grote klus beginnen, de bovenbouw met lieren en alerlei ander spul. Deze winter ben ik wel onder de pannen!