Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 18:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Ik heb in dit draadje al aangekondigd dat ik aan de Faun wilde beginnen. Welnu, tussen werk, ziekenhuisbezoek en verkoudheden door ben ik al een eindje op streek.

Het gaat dus om deze: Afbeelding

en om deze: Afbeelding

Die Faun is dus gewoon errug groot. Maar het bouwt weer heel anders dan een rupsding. Inplaats vanmet de wieletjes, begin je met de bestuurskamer, in dit geval een bak waar makkelijk vier man naast elkaar in kan zitten. Later, bij beter licht, komen er betere foto's van. Maar even een idee van de lengte van dit gevaarte:

Afbeelding

Bijna 50 centimeter, als het niet meer is. Daar komen dan nog eens de oprijplaten bij, die naar keuze naar beneden kunnen danwel opgeklapt.

De cabine is in feite af, staat in de grond maar ik ben er niet helemaal vrolijk van, misschien gaat hij in de meneer spier en doe ik hem over. Het zijn twee losse helften en alle stoelen en het stuur moeten er ook nog in en geverfd worden, dus voorlopig is het nog niet klaar.

Afbeelding

Over wat er allemaal in de doos zit en hoe het bouwboek eruit ziet, zie daarvoor het eerder genoemde topic van Bert 65. Dat scheelt mij weer een hoop werk.

Dan wat er dus op moet. Het gaat om een modern voertuig, dus geen WO spul. Maar wel iets stoers, dus ik heb alvast deze Leopard uit de plastichandel meegenomen.

Afbeelding

Kennelijk gaat het hier om een splinternieuwe upgrade, roep maar als dat niet waar is.

Nu ben ik nog steeds een beetje huiverig van cammo spuiten. Ik weet eigenlijk niet of Nederlandse voertuigen nog steeds effen groen gespoten worden, als dat zo is, dan lijkt het mij wel gaaf om een Nederlandse versie te maken. Een UN versie kan ook, maar om daar dan een Leopard bij te fabrieken is misschien een beetje overdone.

Doe maar adviezen geven.

Verder plakt het allemaal behoorlijk lekker weg, duidelijke bouwbeschrijving, overzichtelijke rekjes (leukigheidje, voor alle deltjes die zowel links als rechts hetzelfde zijn, zijn er dus ook twee dezelfde rekjes) en de gietnaden (dat zijn er wel veel) schuren redelijk weg. Er is ook PE bij, maar ik ben daar ook geen held in, zal derhalve alleen de grote stukken gebruiken.

De onderkant van het stuk waar de cabine op moet komen begint vorm te krijgen, de ophanging zit er onder en de voorste en achterste as zijn geplaatst. Nu de twee anderen nog en dan kan ik aan een hele grote klus beginnen, de bovenbouw met lieren en alerlei ander spul. Deze winter ben ik wel onder de pannen!

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Korneel op do 23 okt, 2008 20:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 18:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 sep, 2007 12:30 pm
Berichten: 1845
Woonplaats: Burgum
GROOTE klus Korneel. Maak'm mooi!

Gr.
Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 18:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 jul, 2007 15:51 pm
Berichten: 986
Woonplaats: Malden (regio Nijmegen)
Wat je zegt een grote klus.....................
Ik zou mezelf nooit wagen aan zo'n klus omdat altijd aan een andere kit begin voordat de een af is :roll: !

Succes! :wink:

Mike

_________________
Afbeelding
"You and what army?"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Er gaat toch niemand miepen over die zinkgaten, hoop ik. Die zitten namelijk aan de onderkant, ziet niemand, toch?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 20:22 pm 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Ik zie zinkgaten :D :D Gaat er mooi uitzien, ga je hem ook van PE voorzien?

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 01 mei, 2005 10:39 am
Berichten: 2205
Mooi project, mooie kit. Ik ben benieuwd hoe goed die Italeri Leopard 2A6 is?

Succes!

Greetz,

Jurrie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Wat ik tot nu toe gezien heb weinig detail, veel onderdelen al voorgegoten op de hull, die redelijk op de onderkant past. Verder heb ik er nog niet naar gekeken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 21:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 17:12 pm
Berichten: 421
Woonplaats: Zwijndrecht
ik gha je volgen het lijkt mij een interesante bouw...

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 9:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Gisterenavond gegrepen door het bouwvirus, uit mijn slaap gehouden door het verkoudheidsvirus, dus vooruit, aan de plaksel, zakdoeken bij de hand en gaan.

Resultaat van een paar uurtjes plakkeren: de gehele onderkant, wielophanging en aandrijving zit op zijn plek. Een behoorlijke klus, maar wel erg interessant om te maken.
De Faun heeft dus vier assen, waarvan de voorste en de twee achtersten worden aangedreven. Sturen gebeurt met de voorste twee stellen wielen.

Een en ander zit nu op zijn plek. Eigenaardig is montage van het reserve wiel. Volgens mij is het zo dat als je het gedeelte benzinetank-rek voor reservewiel op zijn plek lijmt, de never nooit meer het reserve wiel op zijn plaats krijgt. Dus zou het geheel inclusief reservewiel geplaatst moeten worden, wat dan weer lastig is met souiten. Keuzes keuzes. Bovendien kom ik niet om het gebruik van pe heen, het rek wordt omhoog gehouden door twee kettinkjes van pe. Zal mij benieuwen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 okt, 2008 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Poeh Korneel, dat wordt ruimte maken. Ik heb dit model gebouwd in de schaal 1:72 van Revell en die was al bijna 30cm. Daarop heb ik ook een Leo gezet en die combinatie past mooi.

Ga je nog extra's toevoegen zoals bekabeling van de motorbehuizing? Ik heb het wel gedaan en ik vond de extra details een mooie aanvulling.

Succes met de bouw!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement