Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 13:54 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 07 mei, 2008 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Heren,

Ik heb de afgelopen dagen mijn handen op een Britse Challenger 1 Mk3 van tamiya gekregen! :)
Echt een prachtige tank! Heb zelf een tijdje met Leo's gewerkt, maar vind deze ook heel mooi! Mooie kit ook!
Alleen ik heb nog niet vaak een tank gebouwd, en zeker niet met een airbrush, en em dan ook nog chippen en wheateren en alles :wink: .. Dus ik ga mijn best doen in de hoop dat het wat wordt!
Om de zoveel tijd zal ik proberen een update te plaatsen, wat waarschijnlijk inhoud dat ik ook om veel tips zal vragen :P

Als allereerst een fototje van de doos:

Afbeelding

Dat ziet er al goed uit, nu de binnenkant van de doos!
Er zijn in totaal 5 sprues, een velletje met decals voor zowel de Desert Version en de NATO version, de tracks die volledig van rubber zijn ( heeeel fijn :wink: ) en een plastic zakje met wat transparante onderdelen en wat dingen om dalijk de torenbakken, en korven mee te maken!
Het onderstel zat er los bij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Verder is de hele kit van plastic, dus geen PE ofzo!
En er zitten 2 Tankcommandantjes bij! Ik denk niet dat ik die ga gebruiken, even op internet of in de winkel zoeken of ik wat beters kan vinden! :D

Verder ben ik een beetje nieuw met het maken van de foto's en alles, dus vergeef me als het niet helemaal goed gaat :wink:

Morgen komt de eerste update alweer, want ben ondertussen al begonnen aan de toren, maar die foto's komen morgen, want vind het daar nu te laat voor!

Gegroet 1JullietTango! :)


Laatst bijgewerkt door Aapje_en_Marijn op ma 26 okt, 2009 10:49 am, in totaal 13 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 0:22 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Hey 1JullietTango,

Welkom hier :D

Je bent er in geslaagd om van de eerste keer al mooie foto's te plaatsen :shock: Dat was bij mij niet gelukt (ik post nu nog altijd wazige foto's :oops: )

Leuk om te brouwen die tanks van Tamiya, als je tips wil, er zitten op dit forum een hoop zeer goede tank-brouwers die je vast wel willen helpen.

Succes met deze kit :P

Groeten

Pascal, "Papa Delta out"

Mijn lopend project : Pocher Ferrari F40 met "scratchbuild" vanalles :wink: en met prachtige foto's van de kartonnen onderlegger :lol:.

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=15958


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 0:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Dat ziet er behoorlijk heftig uit!
Je foto's zijn prima, dus post vooral veel foto's, want dat levert commentaar en tips op.

Min of meer eigenwijzigheid dat je met de toren begonnen bent? De eeste brouwbeschrijvingen voor tanks beginnen met dat bakje met uitsteeksels waar je dan de wieletjes aan moet plakken..... :wink:

Maakt niet uit, het leuke met tanks is dat, als je even geen zin meer hebt in de moeilijke constructie van wieletjes en dergelijke, je gewoon aan de bovenbouw of de toren verder gaat.

Ik ga deze volgen!
Succes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Haha nou inderdaad wel een beetje eigenwijsheid :P
De bouwbeschrijving begon inderdaad met het onderstel, maar ik had meer zin om met de toren te beginnen, ik bouw hem een beetje door elkaar! :wink:
Ik was gisterenavond nog even bezig met de rookpotten, maar die zijn zo *** dat ik maar even aan de loopwielen ben begonnen :wink:

De foto's van de toren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat heb ik dus al gedaan?
Niet zo super veel, maar al wel wat!
Het gedeelte waar de schietbuis straks aan bevestigt gaat worden, heb ik geplaatst! Dat moest met een schroefje en een boutje, had ik nog nooit gezien, maar het is wel grappig want dan kan de schietbuis apart omhoog en omlaag doen zoals ik dat wil!
Ik heb het ladersluik bevestigd, dat open staat zodat daar straks de lader met zijn gezicht boven uit kan steken!
Ik heb de schietbuis in elkaar gezet, een aantal torenbakken, en de rookpotten!

Alleen de pasvorm is niet helemaal je van het, maar ik durf het eigenlijk ook nog niet helemaal aan om de zooi te gaan plamuren enzo .. dus nog even kijken of ik dat ik dat bij dit model ga doen, of dat doe bij mijn volgende tank!

Tot zover de update! Ik denk vanavond meer :wink:

1Julliettango


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Er zijn trouwens maar weinig foto's te vinden ter documentatie van de Challenger, voor het kijken naar kleuren en hoe te chippen ongeveer!
Misschien iemand een ideetje ofzo ? :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 18:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 jun, 2007 19:04 pm
Berichten: 1774
Woonplaats: Berkel-Enschot
Ik moet toegeven, een challenger is mooi, al vind ik de chally 2 mooier.

Maar plamuren is helemaal niet zo moeilijk. Gewoon doen!

En welke versie ga je maken, de desert of woodland? Voor de desert zou ik gewoon met tamiya kleuren mengen; desert yellow en flat yellow en voor vallejo; iraqui sand en yellow.

Voor de woodland zou ik nato green en black gebruiken en als je de groen met gele gaat doen de desert mix mte nato green.

En wat het chippen betreft, moderne tanks hebben zowat geen chips, je ziet er geen of heel weinig. en ik zou voor een hele donkere kleur gaan als je het toch doet.

Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 19:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 05 dec, 2006 19:57 pm
Berichten: 297
Woonplaats: veurne
Waarschijnlijk iets alluminiums-achtig.
De meeste tanks tegenwoordig zijn een mengeling van allemaal soorten laagjes als bescherming. Zoals de buitenkant van de Abrams is uranium... (correct me if I'm wrong :wink: )
Op foto's van beschadigde moderne voertuigen zie je meestal een alluminium kleurtje, waar ik een beetje zwart bij zou doen. Zeker geen tot niet veel roest.



grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 08 mei, 2008 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Haha ja ik weet het Lars, heb zelf bij een tankbatlajon gezeten!
Moderne tanks zie je inderdaad maar weinig slijtpunten! .. Heel af en toe wat boven op de toren en het onderstel waar veel wordt gelopen, en wat bij de luiken!

Bij deze ga ik voor de woestijnversie! .. Moet nog even kijkne welke kleuren ik ga nemen, en of ik ga mengen! Misschien doe ik gewoon 1 kleur.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 mei, 2008 8:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 12 apr, 2008 22:18 pm
Berichten: 37
roman schreef:
Waarschijnlijk iets alluminiums-achtig.
De meeste tanks tegenwoordig zijn een mengeling van allemaal soorten laagjes als bescherming. Zoals de buitenkant van de Abrams is uranium... (correct me if I'm wrong :wink: )
Op foto's van beschadigde moderne voertuigen zie je meestal een alluminium kleurtje, waar ik een beetje zwart bij zou doen. Zeker geen tot niet veel roest.



grtz


DU inserts tussen staal aan de voorkant.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 09 mei, 2008 14:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 03 jun, 2007 19:04 pm
Berichten: 1774
Woonplaats: Berkel-Enschot
Welk merk verf gebruik je of wil je gebruiken. Dan kunnen wij de kleurnummers wel geven.

Lars


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement