Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 7:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 21:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Het is mijn nicht :wink:

Het is niet op karton geplakt, maar op foto papier uit geprint, en daarna een beschermend laagje er over zodat het bord goed te weatheren is!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 21:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Nog handiger ;) Je kunt het dan het best op een stuk plasticcard plakken dan heeft het ook de dikte van een echt verkeersbord.

Gr Jogy


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 12 mei, 2009 22:26 pm
Berichten: 419
Woonplaats: Den Haag
plastic card heb je in verschillende diktes hoor :P. En niet in eentje maar. Dus hij had net zo goed 0.5 cm dikte kunnen gebruiken. :roll: Dit is toch wel de beste manier lijkt mij wat verkeers borden hebben ook meestal gebogen randen aan de achterkant. Het is iets van 0,4 mm plastic card of toch gewoon zo laten. denk ik. En ik neem aan dat deze via internet zijn gemaakt (voorbeelden etc)?

_________________
Projectjes:
Pz. Kpfw. I
[url=http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=22442] Sturmgeschutz 4
[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
We hebben inderdaad op internet eerst een voorbeeld gezocht, en daarna met foto shop nagemaakt.

Plasticcard is op zich een goed idee, maar mijn broer had nog 1mm dik alminium liggen, eigenlijk dacht ik meer daar aan omdat dat ook goed om te buigen is.

Ik heb 2 borden, en eventueel nog meer :P, plus het alminium is makkelijk om te buigen, dus zijn de randen achter het bord makkelijker te maken!

Ik hoop vrijdag het alminium te krijgen, dus ik verwacht ook rond die dag een update :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2009 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Hierbij een laatste update van de challenger. Na dat hij maanden in de kast heeft gestaan, heb ik hem er toch uit gehaald om hem af te maken.
Wat heb ik dan nog gedaan?
- Figuurtje gemaakt, de lader met verrekijker.
- Een camouflage net over de romp gelegd
- Nieuwe antennes gemaakt
- Een van de torenbakken afgedekt, en de andere gevuld met doosjes.
- de tracks er om heen gelegd
- Wat zeiltjes en tasje er op gelegd
- en natuurlijk het simpele ondergrondje gemaakt.

Hierbij de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De foto's zijn nog niet super, ik leer het nog :wink: Door de foto's trouwens wel ontdekt dat er nog wat dingetjes bij gewerkt moeten worden.
Het enige wat ik nog moet doen is een lucht ID vlag maken.

Van dit project heb ik verder heel veel geleerd. Het is nog lang niet perfect, maar wel af! Anders blijf ik ermee bezig, en het is toch wel de bedoeling dat de vitrine kast vol komt te staan :D

Het volgende project komt er aan en wordt een stuk kleiner, en waarom dat is leg ik uit in het volgende topic.

Ik zeg vriendjes en vriendinnetjes,
tot de volgende keer :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2009 23:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Dag vriendjes ;)

Fraaie tank zo te zien, foto's kunnen inderdaad iets lichter, maar het is wel te zien. Chips vind ik zelf wat vreemd op moderne voertuigen, zie het eigenlijk nooit op foto's, wel slijtplekken. Je zou ze ook niet echt boven op de koepel verwachten. Kleur is goed getroffen en het figuurtje ziet er goed uit, gezicht is een gezicht en dat mis je nog wel eens bij anderen.

Opzetje is interessant, leuk geheel zo.
Gr Jogy ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 0:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 sep, 2009 19:43 pm
Berichten: 556
Woonplaats: Lelystad
respect

vooor iemand die (zoals je zelf zegt) niet zo veel ervaring met dit soort voertuigen heeft vindt ik hem er goed uit zien.
Met name het koppie van de lader ziet er op macro goed uit

het heeft even geduurd (zoals je zelf zegt) maar dan heb je wel wat.

hoe heb je die vangrail gemaakt(van wat voor een materiaal??

sloan

_________________
Ontspannen is een kunst


Modelbouwclub Nederland


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
@ jogy: Het figuurtje was ik zelf toch ook wel erg tevreden :wink:
De chips zijn niet onrealistisch. Deze tanks werden ingezet tijdens operatie granby, de britse versie van desert storm. De challengers werden gehaast klaar gemaakt voor het midden oosten, wat resulteerden in een slechte verf laag. Daar in tegen heb ik wel de verkeerde kleur gebruikt, en ben ik een klein beetje door geslagen :( De randen zijn gedaan omdat het zand daar langs schuurt! Ik vond het de tank ook wel wat geven.. Ik moet wel eerlijk bekennen dat het op iedere tank zou misstaan!

@ sloan: Bedankt voor de complimenten :D De vangrail is gemaakt van een open geknipt blikje, en die heb ik om gevouwen. Ik heb die blikjs gebruikt van die goedkope energiedrank, deze is lekker makkelijk bewerkbaar!


Laatst bijgewerkt door Aapje_en_Marijn op ma 26 okt, 2009 11:37 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 11:16 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Leuke tank maar jammer van de foto's. Pak een wit/blauw laken oid. anders als achtergrond. Het mannetje vind ik heel goed gelukt, ik ben daar zelf zo enorm slecht in en dat vind ik wel jammer. Zit er een pinwash over het model? Ik kan het niet zien of is ie heel licht want dat geeft ook altijd diepte in het model.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2009 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Eelcog, er zit wel een pinwash over maar die is niet zo goed gelukt! :( Helaas ben ik nog niet zo goed in de basis. Dat is uit dit project wel gebleken.. Ik ben nog niet toe aan deze grote projecten.
Daarom ben ik ook van plan om met een klein model dat ik deze week binnen ga krijgen terug te keren naar de basis, en rustig stap voor stap op ga bouwen ipv van in een keer alles willen doen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement