Modelbrouwers.nl modelbouw
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/

Moddertrucker: Scania 144-460
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=188&t=9636
Pagina 12 van 14

Auteur:  moddertrukker [ vr 23 okt, 2009 23:47 pm ]
Berichttitel: 

geerdejager schreef:
hey hey

ziet er netjes uit man, zeker die wieldoppen ik geef je groot gelijk dat je deze erop zet, wele chrome verf heb je hiervoor gebruikt?

succs verder

gr gerard


Bijna vergeten, de chroomlak is van DupliColor. Aangezien ik er normaal gesproken glanzend zwart onder spuit maar die niet meer had, heb ik maar donkergrijs gekozen. Maakt niet veel uit voor het eindresultaat. Wel goed laten uitharden...

gr Jeroen

Auteur:  Korrelexpress [ za 24 okt, 2009 14:06 pm ]
Berichttitel: 

Jeroen, hij wordt mooi!
Details ook mooi geschilderd/gespoten. :D

Auteur:  moddertrukker [ vr 30 okt, 2009 20:54 pm ]
Berichttitel: 

Zojuist de zwarte vlakken rondom de zijramen gespoten. Nu had ik hier al wat angst voor en dat was niet voor niks. Daarom maar geprobeerd om zo zuinig mogelijk af te plakken en mocht het dan niet helemaal goed gaan dan kan ik nog altijd een randje ruimer afplakken. En dat zal nu dus ook moeten gebeuren.

Van een afstandje:
Afbeelding

Van onderen:
Afbeelding

Van dichterbij rechts:
Afbeelding

Van dichterbij links:
Afbeelding
Hopelijk gaat het in de tweede ronde wél helemaal goed...

Ook te zien de dichte wielringen. Heel raar ook om te zien is dat de bijrijderskant hoger op zijn poten staat dan de linkerkant maar toch is de bumperpartij in lijn met mijn werkblad. Moet ik nog effe uitzoeken hoe dat zit maar ik denk dat de bijrijderskant zowieso de "mooie" kant gaat worden.
O ja, de cabine stond ook nog eens 1-1,5mm te ver naar achteren ten opzichte van de bumperpartij. Daarom de cabine-ophanging nog aan moeten passen zodat de lijnen van de deur mooi in de lijn van de bumper overlopen.
Allemaal van die dingen...

gr Jeroen

Auteur:  atenzapower [ vr 30 okt, 2009 21:41 pm ]
Berichttitel: 

Tja het zijn die dingen he :D
Hopelijk gaat t met de 2 de ronde beter om het zwart te spuiten.

Maar wat ziet ik, heb je je nieuwe Daf. en hoe bevalt ie.?

Auteur:  moddertrukker [ vr 30 okt, 2009 23:42 pm ]
Berichttitel: 

Leuk om een nieuwe wagen te hebben maar door de nieuwe technieken voor mij een hele grote verandering... Helaas niet zo zeer in de positieve zin van het woord. Je moet teveel nadenken terwijl het juist de bedoeling is dat dat van je over zou worden genomen. Wat voorheen automatisme/routine was is nu weg hoe gek het ook klinkt.
Het stuurgedrag, versnellingsbak (automaat) en veercomfort zijn niet al te zeer naar mijn zin. Wat dat betreft kun je dan beter mijn oude DAF rijden.
Nu moet ik elke keer wachten met starten totdat het lampje op het dashboard uit is. Rem en motorrem tegenlijk intrappen is heel hoog in toeren terugschakelen en dat wil je niet. En elk kuiltje in de weg of zelfs de ietsjes verhoogde witte strepen op de weg zorgen ervoor dat het stuur heen en weer gaat. Ben je wat zwaarder geladen dan staat het stuur zomaar een kwartslag naar rechts gedraaid terwijl de wagen rechtuit rijdt... En alsmaar de wagen corrigeren maar daar hebben er meer over te klagen heb ik al begrepen.

Paar dagen terug een ritje IJsselmuiden gedaan met 13 pallets tuinturf. We schatten ze in op 700kg per pallet dus inclusief elektrische pallettruck is dat precies wat ik mag laden. Kwam bij Terlet ook netjes met 85km/u boven dus dat is prima. Maar aangezien het stuur dus een kwart naar rechts gedraaid staat en ik met een hoog zwaartepunt had te maken heb ik de hele weg moeten corrigeren. Hing ie naar rechts dan stuurde ik naar links maar dan hangt ie weer naar links dus weer naar rechts enzovoort. Zoek dan maar eens de rechte lijn. Hij rijdt namelijk niet uit zichzelf rechtuit. Dan is 2uur enkele reis erg lang en vermoeiend. Terugreis leeg maar helaas niet veel beter, alleen stond het stuur nu zo goed als rechtuit ( wordt nog helemaal rechtgezet, zou al eens gedaan zijn... ).

Maar voor de problemen met het stuurgedrag gaat ie volgende week weer terug naar de dealer. Hopelijk dan eindelijk de wagen waar ik op zat te wachten alhoewel ik helemaal niet persée die oude in wilde leveren.

Maar, opzich is het wel een vooruitgang. Ook met de laadbak en vastzetmogelijkheden. En de volgende keer zullen we toch weer wat dingen anders willen maar voorlopig kan ik ff vooruit. Ben ook nog bezig in de cabine om er "mijn" werkplek van te maken. Laat ik wel een keer zien hier.

gr Jeroen

Auteur:  Woaterman [ za 31 okt, 2009 0:13 am ]
Berichttitel: 

Ik heb ook op meerdere nieuwe Daf's CF gereden met automaat en daar had ik van de problemen die jij op noemd helemaal geen last.

Dat stuur gedrag kan hem zitten in het niet goed uitgelijnd zijn.
Het terug schakelen als je remt en de motorrem gebruikt doet hij omdat hij in de hogetoeren zijn maximale vermogen heeft voor de motorrem.

Auteur:  moddertrukker [ za 31 okt, 2009 13:52 pm ]
Berichttitel: 

Woaterman schreef:
Ik heb ook op meerdere nieuwe Daf's CF gereden met automaat en daar had ik van de problemen die jij op noemd helemaal geen last.

Dat stuur gedrag kan hem zitten in het niet goed uitgelijnd zijn.
Het terug schakelen als je remt en de motorrem gebruikt doet hij omdat hij in de hogetoeren zijn maximale vermogen heeft voor de motorrem.


Wij hebben 2 dezelfde bakwagens rijden met allebei dezelfde problemen...
Toeval? En dat van dat remmen weet ik maar ik zou graag zien dat dat terugschakelen niet gebeurt maar dat ik dat juist zelf zou kunnen regelen met de flipper aan het stuur.
Als je nu een fietser van achteren nadert en je vergeet dat ff dan schrikt ie zich kapot en dat wil ik nu net niet...
O ja, de automaat doet ook niet al te best zijn werk. Ik hoop dat ie zijn tijd uitzit in ons werk :roll:.

gr Jeroen

Auteur:  Apk [ za 31 okt, 2009 16:31 pm ]
Berichttitel: 

je kan het schakelen toch zelf regelen? er zit als het goed is op die flippers een knop en als je die indrukt heb je een manuele versnellings bak.

Auteur:  moddertrukker [ za 31 okt, 2009 19:43 pm ]
Berichttitel: 

Tis toch niet voor niks dat we een automaat gekregen hebben?
Moeten we het nóg zelf doen...
Het is trouwens ook maar een 6-bak, de 12-bak die we ook een hebben op een DAF 75 doet het prettiger. Ook met dat rem/motorrem gedoe want daar zijn de stappen niet zo groot ineens.
Alle technische foefjes weet ik onderhand wel maar zoals ik al zei moet je nu eerst nadenken wat je gaat doen zodat de wagen gaat doen wat jij wil.

En als ik sommige dingen op sommige momenten juist NIET wil dan moet ik daar van tevoren rekening mee houden.
Als ik achter een fietser aansukkel en die wil niet harder dan 12-15km/u fietsen dan gaat de versnellingsbak twijfelen tussen de 2e en 3e versnelling. Dan zet ik hem in de manueelstand om te voorkomen dat het LIJKT alsof ik de fietser aan het opjagen ben omdat de bak steeds overschakelt van 3 naar 2 en omgekeerd ( mét aardig wat tussengas ) en ik daar zelf niks aan kan doen... Dat soort dingen. By the way, als ik vanaf de 2e manueel opschakel ( dus met de flipper ) dan verwacht de wagen dat ik de volgende versnellingen ook zelf bepaal. Dan kun je de wagen makkelijk doortrekken tot 2700 toeren en dat is ook wat overdreven dus dan maar weer zelf ingrijpen terwijl ik dat in de 2e juist deed om eerder op te schakelen dan de automaat wilde. Maar ja, het rijdt...

gr Jeroen

Auteur:  Apk [ za 31 okt, 2009 20:30 pm ]
Berichttitel: 

wat een fijn ding zo'n Daf :( ik heb ook nog steeds liever mijn oude 95xf met handbak maar ja de werkgever bepaald waar je in rijdt.

Pagina 12 van 14 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/