Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2009 23:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
geerdejager schreef:
hey hey

ziet er netjes uit man, zeker die wieldoppen ik geef je groot gelijk dat je deze erop zet, wele chrome verf heb je hiervoor gebruikt?

succs verder

gr gerard


Bijna vergeten, de chroomlak is van DupliColor. Aangezien ik er normaal gesproken glanzend zwart onder spuit maar die niet meer had, heb ik maar donkergrijs gekozen. Maakt niet veel uit voor het eindresultaat. Wel goed laten uitharden...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 okt, 2009 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Jeroen, hij wordt mooi!
Details ook mooi geschilderd/gespoten. :D

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2009 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Zojuist de zwarte vlakken rondom de zijramen gespoten. Nu had ik hier al wat angst voor en dat was niet voor niks. Daarom maar geprobeerd om zo zuinig mogelijk af te plakken en mocht het dan niet helemaal goed gaan dan kan ik nog altijd een randje ruimer afplakken. En dat zal nu dus ook moeten gebeuren.

Van een afstandje:
Afbeelding

Van onderen:
Afbeelding

Van dichterbij rechts:
Afbeelding

Van dichterbij links:
Afbeelding
Hopelijk gaat het in de tweede ronde wél helemaal goed...

Ook te zien de dichte wielringen. Heel raar ook om te zien is dat de bijrijderskant hoger op zijn poten staat dan de linkerkant maar toch is de bumperpartij in lijn met mijn werkblad. Moet ik nog effe uitzoeken hoe dat zit maar ik denk dat de bijrijderskant zowieso de "mooie" kant gaat worden.
O ja, de cabine stond ook nog eens 1-1,5mm te ver naar achteren ten opzichte van de bumperpartij. Daarom de cabine-ophanging nog aan moeten passen zodat de lijnen van de deur mooi in de lijn van de bumper overlopen.
Allemaal van die dingen...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2009 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Tja het zijn die dingen he :D
Hopelijk gaat t met de 2 de ronde beter om het zwart te spuiten.

Maar wat ziet ik, heb je je nieuwe Daf. en hoe bevalt ie.?

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2009 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Leuk om een nieuwe wagen te hebben maar door de nieuwe technieken voor mij een hele grote verandering... Helaas niet zo zeer in de positieve zin van het woord. Je moet teveel nadenken terwijl het juist de bedoeling is dat dat van je over zou worden genomen. Wat voorheen automatisme/routine was is nu weg hoe gek het ook klinkt.
Het stuurgedrag, versnellingsbak (automaat) en veercomfort zijn niet al te zeer naar mijn zin. Wat dat betreft kun je dan beter mijn oude DAF rijden.
Nu moet ik elke keer wachten met starten totdat het lampje op het dashboard uit is. Rem en motorrem tegenlijk intrappen is heel hoog in toeren terugschakelen en dat wil je niet. En elk kuiltje in de weg of zelfs de ietsjes verhoogde witte strepen op de weg zorgen ervoor dat het stuur heen en weer gaat. Ben je wat zwaarder geladen dan staat het stuur zomaar een kwartslag naar rechts gedraaid terwijl de wagen rechtuit rijdt... En alsmaar de wagen corrigeren maar daar hebben er meer over te klagen heb ik al begrepen.

Paar dagen terug een ritje IJsselmuiden gedaan met 13 pallets tuinturf. We schatten ze in op 700kg per pallet dus inclusief elektrische pallettruck is dat precies wat ik mag laden. Kwam bij Terlet ook netjes met 85km/u boven dus dat is prima. Maar aangezien het stuur dus een kwart naar rechts gedraaid staat en ik met een hoog zwaartepunt had te maken heb ik de hele weg moeten corrigeren. Hing ie naar rechts dan stuurde ik naar links maar dan hangt ie weer naar links dus weer naar rechts enzovoort. Zoek dan maar eens de rechte lijn. Hij rijdt namelijk niet uit zichzelf rechtuit. Dan is 2uur enkele reis erg lang en vermoeiend. Terugreis leeg maar helaas niet veel beter, alleen stond het stuur nu zo goed als rechtuit ( wordt nog helemaal rechtgezet, zou al eens gedaan zijn... ).

Maar voor de problemen met het stuurgedrag gaat ie volgende week weer terug naar de dealer. Hopelijk dan eindelijk de wagen waar ik op zat te wachten alhoewel ik helemaal niet persée die oude in wilde leveren.

Maar, opzich is het wel een vooruitgang. Ook met de laadbak en vastzetmogelijkheden. En de volgende keer zullen we toch weer wat dingen anders willen maar voorlopig kan ik ff vooruit. Ben ook nog bezig in de cabine om er "mijn" werkplek van te maken. Laat ik wel een keer zien hier.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Ik heb ook op meerdere nieuwe Daf's CF gereden met automaat en daar had ik van de problemen die jij op noemd helemaal geen last.

Dat stuur gedrag kan hem zitten in het niet goed uitgelijnd zijn.
Het terug schakelen als je remt en de motorrem gebruikt doet hij omdat hij in de hogetoeren zijn maximale vermogen heeft voor de motorrem.

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Woaterman schreef:
Ik heb ook op meerdere nieuwe Daf's CF gereden met automaat en daar had ik van de problemen die jij op noemd helemaal geen last.

Dat stuur gedrag kan hem zitten in het niet goed uitgelijnd zijn.
Het terug schakelen als je remt en de motorrem gebruikt doet hij omdat hij in de hogetoeren zijn maximale vermogen heeft voor de motorrem.


Wij hebben 2 dezelfde bakwagens rijden met allebei dezelfde problemen...
Toeval? En dat van dat remmen weet ik maar ik zou graag zien dat dat terugschakelen niet gebeurt maar dat ik dat juist zelf zou kunnen regelen met de flipper aan het stuur.
Als je nu een fietser van achteren nadert en je vergeet dat ff dan schrikt ie zich kapot en dat wil ik nu net niet...
O ja, de automaat doet ook niet al te best zijn werk. Ik hoop dat ie zijn tijd uitzit in ons werk :roll:.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
je kan het schakelen toch zelf regelen? er zit als het goed is op die flippers een knop en als je die indrukt heb je een manuele versnellings bak.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 19:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Tis toch niet voor niks dat we een automaat gekregen hebben?
Moeten we het nóg zelf doen...
Het is trouwens ook maar een 6-bak, de 12-bak die we ook een hebben op een DAF 75 doet het prettiger. Ook met dat rem/motorrem gedoe want daar zijn de stappen niet zo groot ineens.
Alle technische foefjes weet ik onderhand wel maar zoals ik al zei moet je nu eerst nadenken wat je gaat doen zodat de wagen gaat doen wat jij wil.

En als ik sommige dingen op sommige momenten juist NIET wil dan moet ik daar van tevoren rekening mee houden.
Als ik achter een fietser aansukkel en die wil niet harder dan 12-15km/u fietsen dan gaat de versnellingsbak twijfelen tussen de 2e en 3e versnelling. Dan zet ik hem in de manueelstand om te voorkomen dat het LIJKT alsof ik de fietser aan het opjagen ben omdat de bak steeds overschakelt van 3 naar 2 en omgekeerd ( mét aardig wat tussengas ) en ik daar zelf niks aan kan doen... Dat soort dingen. By the way, als ik vanaf de 2e manueel opschakel ( dus met de flipper ) dan verwacht de wagen dat ik de volgende versnellingen ook zelf bepaal. Dan kun je de wagen makkelijk doortrekken tot 2700 toeren en dat is ook wat overdreven dus dan maar weer zelf ingrijpen terwijl ik dat in de 2e juist deed om eerder op te schakelen dan de automaat wilde. Maar ja, het rijdt...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 okt, 2009 20:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
wat een fijn ding zo'n Daf :( ik heb ook nog steeds liever mijn oude 95xf met handbak maar ja de werkgever bepaald waar je in rijdt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement