Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2009 17:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Nee, dit was gewoon ff snel een plaatje tussendoor. Even geduld dus.

Vanmiddag "even" het stuk tussen de koplampen zwart gespoten. Ik weet zeker dat ik met hechtprimer heb voorbehandeld maar wat denk je?
Precies, ging het toch nog mis. Gelukkig was ik me daarop bedacht dus na heel voorzichtig de tape verwijderd te hebben bleef het toch nog enigszins zitten en na wat bijwerken bijna niks meer van te zien.
Afbeelding
Afbeelding
Heb ik dus maar meteen de lagen lak uit de koplampen gesneden. Hier en daar dus wat aantippen en dan valt de schade best wel weer mee.
Op de foto niet echt te zien maar boven de linkerkoplamp ( op de foto rechts ) op de plaats waar de cabine net over de bumper heen zal vallen is de lak op zijn plek terug geduwd. Doe ik denk ik wat blanke lak achter van Revell zodat het weer enigszins plakt aan de bumper.
En het zwart moet ook nog links en rechts iets bijgetipt worden omdat ik daar met spuiten niet bijkwam blijkbaar. Kleinigheidje.

Wil ik eigenlijk de cabine ook nog doen rondom de zijramen. Ook dat is voorbehandeld met hechtprimer maar ja, je weet het dus niet... Duplicolor gaf nooit problemen dus ik ben benieuwd.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2009 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ha Jeroen, het zit je niet mee.
Maar waarom heb je het raatwerk van de die ondergrille niet gewoon met de kwast mat zwart geschilderd?
Er komt maar weinig van in het zicht en het risico op lakschade is nul.

Ik zie ook wel eens mensen die raamrubbers e.d. afplakken en dan spuiten.........gewoon oefenen met de kwast.
Scheelt je veel afplakwerk en kans op lakschade.
En als je dan uit de hand geen strakke lijn kunt maken plak het dan af met tape.

Succes in ieder geval.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2009 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 19:55 pm
Berichten: 2706
Woonplaats: Hank
Hey ,

Inderdaad de raam rubbers alleen even op de rechte stukken afplakken met Tamiya en de rondingen / hoeken van de rubbers uit de vrije hand met kwast grote "0". Oefening baart kunst.

groeten Eric.

_________________
Scania V8

vtilborgmodelbouw.webs.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2009 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Johannes: aangezien de achterkant van de bovengrille met de spuitbus matzwart is gespoten moet dat stukje in de ondergrille wél hetzelfde zijn.
Vandaar maar ik zat er nog aan te denken om het met de kwast te doen.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2009 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Tja Jeroen, ik zou het wel weten...
Verwacht je echt zoveel verschil tussen die 2 kleuren?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2009 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Hmm... je zou toch ook de voorkant met de kwast kunnen verven, maar dan met verf uit de spuitbus?
Op een stuk papier goed dik spuiten en dan je penseel er in deppen en verven maar! Dat doe ik ook als ik moet bijtippen of kleine dingetjes in een kleur uit een spuitbus moet verven. :wink:

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 okt, 2009 18:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
ingzagers schreef:
Tja Jeroen, ik zou het wel weten...
Verwacht je echt zoveel verschil tussen die 2 kleuren?


Laat ik het zo zeggen, de achterkant van de grote grille is op mijn werk gespoten en is echt matzwart. Wat ik gisteren thuis heb gespoten ( onderkant grille ) is nu richting glanzend zwart. De temperatuur heeft dus ook heel veel invloed. Ga zometeen de bovenkant ook nog maar eens een laagje extra geven...

Philippe6 schreef:
Hmm... je zou toch ook de voorkant met de kwast kunnen verven, maar dan met verf uit de spuitbus?
Op een stuk papier goed dik spuiten en dan je penseel er in deppen en verven maar! Dat doe ik ook als ik moet bijtippen of kleine dingetjes in een kleur uit een spuitbus moet verven. :wink:

Philippe


Dit doe ik ook maar alleen als ik wat puntjes moet bijtippen. Let maar eens goed op als je teveel op deze manier aan de gang gaat. Dan lost de onderste laag op en krijg je menging van de kleur en verpest je het resultaat. Komt door de oplosmiddelen die erin zitten. Ik spreek uit ervaring...

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 15 okt, 2009 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 nov, 2006 20:33 pm
Berichten: 2795
Woonplaats: Krimpen aan de Lek
Wow Jeroen, dit word echt wel een dikke SCANIA, die korte fenders en de kist achterop maken hem echt.
Succes verder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2009 18:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Het is alweer een tijd geleden... ( ik schat ik was een jaar of tien, pakte ik de fiets van mijn ouweheer want ik wou wat van mijn brouwkunsten laten zien :lol: )

Goed nieuws en slecht nieuws wat eigenlijk ook weer een soort van goed nieuws is. O ja? Ja.

Op de foto's niet te zien maar in werkelijkheid wel ( als het je eenmaal is opgevallen :wink: ) is dat de cabine één laagje geel minder heeft gehad dan de bumperpartij. Op zich mee te leven want om daar nu een nieuwe spuitbus voor te halen ( andere was leeg )...
Ondertussen maar wat andere dingetjes afgewerkt maar toch knaagde het steeds meer. Natuurlijk is nét die kleur geel die moet op in de winkel en ook in een andere plaats is het schap leeg. Zal ik het dan toch maar zo laten zoals het is? Bijna wel maar toen liet ik het onderdeel met de opstappen wat over de accubak komt te zitten op de grond vallen :? met als gevolg dat er een hoekje is afgebroken en hier en daar de lak weg is.
Nu móet ik dus wel een nieuwe spuitbus geel kopen en kan ik meteen de rest ook meepakken. Geluk bij een ongeluk? Wie weet...

Maar wat zijn "andere dingetjes" dan wel? Nou, kijk:
Afbeelding
Omdat een Scania standaard maar saai grijs is van binnen heb ik hier en daar wat kleur aangebracht. Het moet bruin leer voorstellen en is bewust niet netjes opgebracht zodat er na het drogen wat structuur in achterblijft.
Inderdaad, het onderbed is verhoogd en het bovenbed blijft eruit.

Afbeelding
Afbeelding

De beschadigde plekken op de bumper bijgewerkt en de lampen geplaatst:
Afbeelding

En omdat ik toch bleef twijfelen over de wielringen en vooral vanwege de naafdopjes, heb ik besloten om tóch dichte ringen te doen. Dat geeft MIJ een beter gevoel alhoewel ik daar na jullie reacties eerst wel lang over bleef nadenken:
Afbeelding

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2009 22:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb, 2009 11:20 am
Berichten: 595
Woonplaats: Huizen
hey hey

ziet er netjes uit man, zeker die wieldoppen ik geef je groot gelijk dat je deze erop zet, wele chrome verf heb je hiervoor gebruikt?

succs verder

gr gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 135 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement