Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2006 15:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 03 jan, 2006 15:43 pm
Berichten: 85
Woonplaats: Etten-leur
Mattijs Frank schreef:
klaar.

Afbeelding

uitleg:
het is de bedoeling, om de as los in soort ''doos'' te zetten waarin hij vrij kan bewegen. dan de as teverbinden met de vooras. de rode ''draad'' is dus de stang die de sleepas verbind met de vooras. in het echt zit het helemaal anders maar ik ga ff kijken

dit is de simpelstemanier maar niet zoals het eigenlijk in het echt werkt ik ga nog ff puzzelen wat een nog betere oplossing is. deze manier heb ik afgekeken van de dubbelstuuras, dus met stangen

p.s. ( ff opslaan en vergroten in paint zelf)


Mathijs wat ik nu niet begrijp is waarom de sleepas met de vooras verbonden moet worden. Wanneer hij dubbellucht is is hij dus ook niet gestuurd.(er zijn zandwagens die dit wel hebben) Ik ben zelf nog wat verder aan het kijken geweest en het probleem waar ik dus tegen aan loop is hoe ik hem als tandemstel lucht geveerd krijg.(zo realistisch mogelijk) Een ander puntje is hoe ga ik 2 wielen plaatsen die dus geen aandrijf naaf hebben.

Morgen mag ik weer gaan werken dus ik denk dat ik dan mijn fototoestel maar weer mee ga nemen.

TIP
Wanneer je bij de daf website ga kijken heb je een link staan met "opbouwersinfo" Wanneer je daar naartoe gaat kun je alle chassis gegevens vinden van alle type auto's die op dit moment door daf gebouwd worden. Ik heb hier nu dus ook de afmetingen voor het chassis gevonden die ik kan gaan gebruiken.

Gr Dennis

_________________
er komt een dag en dan..............


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2006 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
op die manier, een sleepas sleep je als het ware mee en stuur mee. zo heb ik het temmiste geleerd.

ik dacht je een gestuurde wou hebben. ginaf en terberg hebben hiervoor een anders systeem maar dan dwalen we af van het onderwerp

dus je bedoelt gewoon een 6x2.
het makkelijkste is simpelweg gewoon 2 luchtgeveerde assen nemen en deze achter elkaar plaatsen. klaar is kees.

ik weet niet of je ook nog een liftas van die ''sleepas'' wilt maken. wat ze meestal wel doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2006 21:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 nov, 2005 18:24 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Schipluiden
bert schreef:
Leuk dat dit project als "voorbeeld" voor het 1/1 gevaarte zal gaan dienen.

Ik heb nog even tussen mijn foto's gezocht, want ook de scania 4-serie bestaat met lage cabine. En ik kan het weten, want wat heb ik op voorraad liggen ????
Afbeelding

En dan staat er linksboven in het geel in eenkeer een R144 met laag dak 8) . Sorry, hij is niet te koop :D .

Ook de tip die BertUS je gaf, er zijn heel veel race-trailers in schaal 1/24 en die hebben al veel weg van een paarden opbouw, dus daarmee zou je ook het een en ander kunnen uitpoberen.

Voor leuke kits zou ik www.marktplaats.nl in de gaten houden, steekwoorden: italeri en Revell, (steekwoorden in titel en beschrijving). Hier komen regelmatig leuke kits voorbij. Spreken we alleen af om niet tegen elkander op te gaan bieden :lol: .

Zo, ik ga zelf weer even verder brouwen, als er vragen zijn geef maar een gil.

Groetjes Robert


hoef die R144 niet wil die streamline :wink:

_________________
www.truckmodels.nl | The Truckmodel site


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2006 22:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 apr, 2005 23:03 pm
Berichten: 310
Woonplaats: s heerenbroek
dat kan niet, die wil ik al. die streamer moeten ze weer opnieuw in productie gooien. en eindelijk ook eens een mooi container chassis.

henk

_________________
waarom rijden er nog vrachtwagens rond???
omdat men geen groente en fruit per e mail verzenden kan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2006 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
die streamer hoeft niet maar wel een nieuwe container trailer.

nu ken je het beste die tanktrailer nemen en daar simpel twistlocks op zette en een container zoeken.

die tanktrailer is namelijk even lang als die containertrailer.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2006 22:24 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Als jullie het niet erg vinden houd ik die streamliner gewoon zelf :mrgreen: , en zal ik hem tzt ook zelf gaan brouwen.

En nu weer terug naar topic.

Groetjes Robert (die schrok dat die streamliner op ebay en marktplaats voor belachelijk hoge prijzen weg gaat :roll: :o ).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2006 22:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 03 jan, 2006 15:43 pm
Berichten: 85
Woonplaats: Etten-leur
He hallo allemaal

Hier weer even een update van het project.
Aangezien ik een redelijke chaoot ben en graag wil werken werk ik aan meerdere zaken voor dit project tegelijk. (waarom stil zitten als je ook andere dingen kunt doen)

Ik heb een gedeelte van de cabine in elkaar gezet:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik was wel blij dat revell er de onderspoiler bij had gedaan. Op de bouwtekening staat hij omschreven als niet te gebruiken maar ik vind het persoonlijk een prachtige spoiler.
Op de rechter foto kun je zien dat hij niet perfect aansluit. Hier moet ik nog even na kijken hoe ik dit aan ga passen.

Ik bedenk me nu dat ik waarschijnlijk een klein foutje heb gemaakt wat mij problemen op kan leveren met het spuiten. Ik heb de hoekspoilers al gemonteerd waardoor erachter lastig te spuiten word.(dit is een vermoeden van mij en ik weet het dus niet zeker.)

Hiernaast ben ik al met het verlijmen van de cabine interieur bezig geweest. Dit is niet echt iets bijzonders.
Afbeelding

Nu krijgen we het leukste gedeelte vind ik tenminste.
Ik ben al begonnen aan de laadbak. Op dit moment heb ik een bodemplaat gemaakt. Daarnaast heb ik ook de zijwanden gebouwd:
AfbeeldingAfbeelding
De lijnen die je op de zijwanden ziet staan is voor mij een markering waar de vloer komt te zitten. In een 1:1 versie zou de living ( het lage gedeelte tot het hoogste punt) 2,5 meter zijn. De totale lengte van de laadbak word in 1:1 7 mtr

Voor het tandemstel heb ik waarschijnlijk ook een oplossing gevonden. Ik moet deze week even kijken voor materialen en dan ga ik het uitproberen.
Ik zal dan in een fotoreportage laten zien wat ik gedaan heb. Of dit nu lukt of niet lukt de reportage komt toch zodat er misschien meerder mensen iets aan deze informatie hebben.

Ik ga het hierbij laten en verder puzzelen met de afmetingen voor het chassis.

Gr Dennis (degene die vind dat de streamliner juist 1 van de meest mislukte vrachtwagens is die er bestaat, doe mij dan maar de normale 3 serie)

_________________
er komt een dag en dan..............


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 08 jan, 2006 23:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
ik sluit me aan bij je mening over de streamliner maar dat even ter zijde

dit gaat de goede kant op zo te zien, je bakken e.d. netjes!!
achterwand uit de cabine gelaten zo te zien, meer daar over te lezen als je iets naar onder scrolled..

ik zie dat je de spatborden al onder de cabine hebt gelijmt, als je gaat proberen je bodem erin te zetten stuit je denk ik tegen het probleem dat die er niet meer in past.

nog een tip voor de xf:
achterwand aan de bodem vastlijmen anders krijg je die er niet meer in omdat dan je deurpanelen in de weg zitten

deurpanelen op je bodemplaat lijmen en klein druppie lijm om de hoeken van je dashboard. als je hem via de achterkant erin schuift past het niet omdat ie blijft steken achter je deurpanelen.

ik hoop dat je er wat aan hebt,

mattijs die al ervaring heeft met 3 xf'jes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jan, 2006 0:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 nov, 2005 23:09 pm
Berichten: 1259
Woonplaats: Poortugaal
Ja ik vindt het ook veel mooier de spoiler er onder.
Ik vindt het persoonlijk ook de mooiste vrachtwagen die er gebouwdt is :
DAF 95XF SUPER SPACE CAB
Hier wil ik later ook in rijden maarja dat duurt nog zo lang :? ben 17.... en het schiet maar niet op :evil: :P
Veel succes met deze kit is weer wat anders.
Zou ik zelf nooit opkomen om een paarden wagen er van te maken.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 09 jan, 2006 9:29 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Het spuiten hoeft geen probleem te zijn. Spuit als eerste de achterkant van deze plekken , door er steeds een dun laagje tegel op de spuiten. Laat je niet verleiden door een dikke laag er opt e zetten, dit geeft grote kans op druipers. Als dit droog is dan pas de cabine gaan afspuiten
BertUS

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement