Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:52 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2010 17:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Ik ben al een tijdje bezig met de bouw van een cross BMW viewtopic.php?f=31&t=27749
Deze ligt momenteel een beetje stil omdat ik in de zomer ook in de weekends moet werken en omdat ik ook nog bepaalde onderdelen moest bijeengaren.
Intussen is het leven weer wat aan de kalmere kant, dus binnenkort gaan we hiermee verder.
Maar omdat de BMW niet zomaar op de openbare weg mag, moet hij naar de crossen getransporteerd worden.
En daarvoor had ik zoiets in gedachten:
Afbeelding
Deze foto geeft een goed idee van wat in mijn koppie zit, hier en daar zal wel iets veranderen, want het is niet mijn bedoeling om net deze te bouwen.
Ik moet ook nog een kleurcombinatie bedenken voor de BMW en de truck krijgt dan heel waarschijnlijk dezelfde kleurcombinatie (of toch iets in de nabijheid ervan).
Ik zie wel waar ik uit kom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2010 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Hey Gerdi, welkom in de klassieke hoek :mrgreen:
Ook een leuk projekt, het wordt stilletjes aan wat drukker met de groepsbouwverslagen :brouw:
Leuk :D

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2010 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 11 jan, 2010 22:46 pm
Berichten: 825
Woonplaats: Buiten de Wereld (B)
Gerdi, das een leuk Benzje. Zeker met een kraan erop krijgt zo'n model gelijk een stoerder uiterlijk.
Was het lang twijfelen of je een klassieke Amerikaan of Benz ging bouwen :lol: ?

Succes ermee.

gr
Eddy

_________________
In progress: White-Freightliner COE Big Sky | DAF XF95 SSC Speedline Tongerlo | MB New Actros Gebr. Geelhoed
Klaar: Mijn afgewerkte projecten


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 sep, 2010 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
18wheeler schreef:
Was het lang twijfelen of je een klassieke Amerikaan of Benz ging bouwen

Jazeker, ben er eigenlijk nog niet echt uit, maar de BMW moet een transportmiddel hebben en dit is de unieke gelegenheid daarvoor, anders ging dit waarschijnlijk toch weer op de lange baan geschoven worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 11:30 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Gerdi,

Leuk zo'n oud Benz-je in de verbouwing, deze worden vaak gekanibaliseerd voor de onderdelen terwijl je er erg leuke modellen van kan maken.

Ik ben destijds zelf ook aan het rommelen geweest met zo'n oud Benz-je,

Afbeelding

Moet deze ook maar weer eens uit het stof terug vissen en afbouwen :?

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 sep, 2010 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
jeff schreef:
Moet deze ook maar weer eens uit het stof terug vissen en afbouwen :?

Groeten Jeff


Ja Jeff, leuk. Alleen kan die niet meer mee doen aan de groepsbouw :wink:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2011 1:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Oké, allereerst iedereen de beste wensen voor dit jaar (januari is heel de maand nieuwjaarmaand volgens de kalender :D ).
Na een intermezzo op een ander forum (wegens onderwerp niet van plastic en niet in 1/24-25 zijnde) dat momenteel wat stil ligt wegens de "opdrachtgever" op reis in het buitenland en nog wat vitale info ontbreekt....................
Tijd dus om even dit projectje weer up te daten.
En ik zal meteen maar verder gaan in de stijl van het andere topic ivm de lading die erop komt: het verhaal van het low-budget crossteam.
Op zoek naar een geschikte truck om de crossauto te vervoeren tijdens het komende seizoen trok ons team naar een sloperij (voor de gelegenheid eens wat netjes gerangschikt) en wat ze daar allemaal zien staan :shock:
Even aan de ingang piepen: mmmmm ziet er goed uit, veel Mercedes NG, net wat ze zochten
Afbeelding
Of toch niet? 3 met slaapcabine, niet echt wat ze zoeken, en toch 1 zonder slaapcabine, zelfs al een SK op de voorgrond
Afbeelding
Een hoop chassis en motoren, tja daar kan je ook niet mee rijden
Afbeelding
Oeps, deze cabine is wel wat hééél smallekes (oh ja, da's voor zo'n langijzer transporter)
En daarnaast staat een busje vol motoren
Afbeelding
Even dat busje van dichterbij gaan bekijken, misschien hebben ze nog een servicewagen nodig?
Ha, een oud TN'eke, kas ziet er nog goed uit, maar er zit niets meer in, daar is teveel werk aan tegen dit seizoen, dat redden we niet meer, misschien een project voor volgend jaar.
Afbeelding
Oh, en wat staat daar in de hoek????
Een oud brandweerwagenchassis met een manschappencabine, dàt hebben we nodig, kan het hele team ineens mee.
Afbeelding
Voordeel aan de ene kant, het is een 4x4, maar aan de andere kant, zo'n ding heeft zo'n licht motortje. Dilemma dus.
Idee Als ze nu eens die grote cabine op zo'n V8 chassis zouden "transplanteren"?
Op de meeste crossen kan je toch op eigen kracht op en af het veld rijden en is dat eens niet het geval, dan staat er toch altijd zo'n grote tractor klaar om een "trekje" te geven, da's dus eigenlijk ook geen probleem.
Power en plaats dus !!! Zo gezegd, zo gedaan. De dubbele cabine zal het worden!
Afbeelding
Nog een geluk dat dit een korte versie is van de lange
Afbeelding
want anders wordt die auto toch wel heel lang (er komt nog een kraan achter de cabine plus een bak van een 5-tal meter.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2011 10:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
leuk verhaaltje Gerdi, en een redelijke grote sloophoop :)

Die cabine met de v8 moet lukken toch? Ben nu zelf geen mercedes kenner, maar ik heb hier de revell dlk-23 ladderwagen staan. Dat is toch eentje met een dagcabine en een v8 erin? en een beetje power kan geen kwaad volgens mij ;)

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2011 10:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Over een grabbeldoos gesproken :shock:
Daar moet je wel je beoogde projekt van kunnen maken Gerdi,onderdelen zat! Misschien zelfs teveel :lol:
De eerste ideeën zijn daar, volgt vanzelf het knippen en plakken en gaan we dus binnenkort de eerste bouwfoto's van jouw kant zien :)
Ik ben benieuwd, succes met deze NG :brouw:
Want dat is het toch hè, een NG :mrgreen:

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 jan, 2011 21:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Yep Onne, je hebt de les goed geleerd: dat is het inderdaad: een NG !! :lol: :lol:
Maar naast dit "diorama" is er ook nog een kist met NG onderdelen allerhande en ik ontdekte dat bij die Revell NG's mooie "parlocks" zitten, maar of die passen voor Italeri banden heb ik nog niet geprobeerd (revell = 1/25 en italeri = 1/24).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement