Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Peterbilt 353
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 20:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 jun, 2010 19:20 pm
Berichten: 3
Hallo allemaal.
Na een gelukte eerste poging om een truck te bouwen ga ik aan mijn tweede truck beginnen.Het wordt de Peterbilt 353 van Revell.Waarom een yank?Ik zie de hele dag door van die Europese dingen rond rijden.En eerlijk gezegd vind ik de Amerikanen meer "smoel" hebben,meer karakter zeg maar.
Hier een paar foto's van mijn eerste bouwsel.
Afbeelding
Afbeelding

De Peterbilt wordt in de kleur moonlight blue van humbrol gespoten en het chassis wordt zwart.
Van deze doos heb ik ook wat fototjes gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes Eddy.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peterbilt 353
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 14 jul, 2009 11:50 am
Berichten: 101
Woonplaats: Tukkerland
Hallo en welkom hier op het forum :brouw:
voor je eerste vrachtwagen is het zeker niet slecht, maar ik neem aan dat je vaker iets gebouwd hebt.
zo lijkt het tenminste. heb niet veel verstand van amerikanen maar dat is toch geloof ik de Volvo VN?
is dat gewoon de ongespoten kleur dat witte of is dat gespoten?
En veel succes met deze Peterbilt :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peterbilt 353
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 20:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 jun, 2010 19:20 pm
Berichten: 3
Ik had voor de vrachtwagen (inderdaad de Volvo VN) enkele personenwagens gebouwd.Maar dat was niet zo'n heel groot succes.Toen heb ik deze vorig jaar gekocht en dat ging een heel stuk beter.Waarom weet ik niet maar deze lukte wel.
Inderdaad is hij niet gespoten maar gewoon het witte plastic wat je ziet.
De Peterbilt wil ik dus wel gaan verven/spuiten en kijken of dat ook gaat lukken :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peterbilt 353
BerichtGeplaatst: za 12 jun, 2010 0:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 jan, 2010 14:10 pm
Berichten: 71
Woonplaats: Grootebroek
Hoi chauffeurtje

Die volvo Vn is inderdaad goed gelukt, zie helemaal geen lijm resten. Ik ben momenteel ook bezig met een vn alleen ga ik m wel ff aanpassen.
ow ja mischien wel een handige tip, het plastic goed ontvetten door het te wassen met afwasmiddel.
Anders valt hij uitelkaar na een jaartje of 2. hehehe kijk maar ff bij mijn topic. Ik had hem van mn broertje gekregen. :brouw:
Maar veel succes met de bouw en ik kom af en toe wel ff een kijkje nemen. :brouw:

_________________
_____________
Greetz Goat


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peterbilt 353
BerichtGeplaatst: za 12 jun, 2010 8:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Ik volg je :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peterbilt 353
BerichtGeplaatst: za 26 jun, 2010 18:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 11 jun, 2010 19:20 pm
Berichten: 3
Vandaag in de zon aan mijn Petertje gewerkt.Maar wat een drama merk is Revell zeg.Ik was meer bezig om veel overtollig plastic weg te halen als dat ik aan het bouwen was.Maar het chassis zit grotendeels in elkaar.Als hij helemaal in elkaar zit,het chassis,dan spuit ik hem zwart en kan ik daarna de details aanbrengen.Ik moet wel zeggen dat ik vanmiddag op het punt gestaan heb om het hele ding in de kliko te deponeren :evil: Maar na een paar pilsjes zag ik het weer wat vrolijker in :mrgreen:
Voor mij never nooit meer een Revell kit.Ik snap niet dat zo'n groot merk zulk bagger kan leveren.

Vanavond zal ik foto's maken en nu weer een :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peterbilt 353
BerichtGeplaatst: za 26 jun, 2010 19:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
ik ken het, heb hetzelfde aan de hand gehad met de t900 Australia van revell, veel te veel plastic.

het chassis is inderdaad goed te spuiten als het in elkaar zit. in mijn onderschrift staat een link naar de kenworth,
misschien heb je er iets aan.

ik ben van plan om de alaska hauler te gaan halen, dat is dezelfde kit als jij hebt, maar dan met extra onderdelen.

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peterbilt 353
BerichtGeplaatst: za 26 jun, 2010 20:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Ik had zelf met de Alaska Hauler ook veel problemen, de T900 (die ik als W900 heb gebouwd) vond ik wel goed passen beide keren. Verder vind ik zelf revell nog niet zo slecht, amt kits passen soms minder goed. Ik vind van Revell de prijs kwaliteit verhouding wel goed, en dat er dan soms wat improvisatie bij nodig is neem ik maar voor lief. Ik vind Tamiya o.i.d. dan ook veel te duur, maar het is natuurlijk een persoonlijke afweging :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peterbilt 353
BerichtGeplaatst: za 26 jun, 2010 23:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2243
Woonplaats: kolham
General Custom schreef:
Ik vind Tamiya o.i.d. dan ook veel te duur, maar het is natuurlijk een persoonlijke afweging :wink:

Ik zit nog steeds te wachten tot Tamiya Trucks in 1:24 uit gaat brengen :shock: !!! Heb wel eens auto's gebouwd van ze en vergeleken met Revell is dat op z'n zachts gezegd een hele verademing!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Peterbilt 353
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2010 8:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
rolf mulder schreef:
General Custom schreef:
Ik vind Tamiya o.i.d. dan ook veel te duur, maar het is natuurlijk een persoonlijke afweging :wink:

Ik zit nog steeds te wachten tot Tamiya Trucks in 1:24 uit gaat brengen :shock: !!! Heb wel eens auto's gebouwd van ze en vergeleken met Revell is dat op z'n zachts gezegd een hele verademing!

Rolf


Ik heb ook wel eens een kleine auto kit van Tamiya gemaakt geloof ik (vrij lang geleden), dat paste ook veel beter :D Maar ik vind de prijzen tussen de €40 en €50 wel erg duur, daar heb je 2 tot 3 revell kits voor. Al maakt het natuurlijk wel uit hoeveel geld je per maand hebt. Ik krijg rond de €50 in de maand waar ik dan ook nog wat van wil sparen, dus dan schiet het met Tamiya kits niet op natuurlijk :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement