Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 10:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kenworth W900
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 0:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Tijdens mijn speurtocht naar onderdelen voor mijn K100 in dit topic viewtopic.php?f=32&t=26635&start=30 stootte ik op 2 luchtfilterhuizen van een Monogram KW W900 Aerodyne.
Afbeelding
Ik had deze auto een jaar of 10 terug gebouwd gekocht, met de bedoeling hem een nieuw kleurtje te geven.
Ik had hem gekocht in de VIT kleuren zoals deze http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1 (sorry ik kon de foto niet opladen) met op de schuin oplopende striping op de slaapcabine de tekst "HIGHWAY HAWK" maar de verf lag er niet echt mooi op.
Ik heb hem toen gedemonteerd en toen gebeurde dit:
Afbeelding
Een eerder decapage experiment met een amt KW K100 Aerodyne van dezelfde bouwer liep indertijd op een compleet fiasco uit en de cabine was goed voor de vuilbak.
De schrik zat er dus een beetje in, want deze wilde ik ook niet ruïneren.
Dus ging hij de doos in............. tot gisteren................
Als test de luchtfilterhuizen in de ovenreiniger gedaan, maar dit wit is blijkbaar nog een ander soort verf, want na een nachtje bij Mr. Muscle geslapen te hebben, was er niets veranderd. Alles nog mooi glimmend wit.
En daarmee was het probleem allerminst opgelost, want hoe krijg ik dit nu weg??????????????
Johannes INGzagers (heeft die iets met de ING bank te maken misschien :wink: ) opperde dat het schuren zou worden.
Volledig schuren zag ik niet echt zitten, de laklaag was te dik. Dan maar iets anders geprobeerd.
Met de top van een zakmes tegen de verfrand gestoten en nog meer brokken sprongen er zo af.
Zo uitgebreid als een olievlek.
De schilfers sprongen zo in het rond, de bazin des huizes was allerminst tevreden, want deze morgen net gestofzuigd :roll: , een beetje naar buiten geweest, maar daar was de temperatuur niet zo prettig, dan maar terug binnen en me teruggetrokken in een hoekje (en nadien alles netjes opgeveegd), momenteel is zo goed als de hele cabine verfvrij, alleen nog wat in de kieren van deuren en zo, maar wat een prutswerk zeg..........
Deze horde is nu bijna genomen, daarna kan ik hem eindelijk afbouwen in zijn nieuw kleurtje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth W900
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 16:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Heb jij even geluk dat het met het ouderwetse afbladderen kan............
Ouderwets schuren wil wel maar dan moeten er geen afgebladderde delen = dikteverschil zijn want dat "deukje" ontstaan door dikteverschil tussen gelakt en ongelakt wat je d.m.v. schuren/slijpen er denkt te hebben uitgehaald vindt je altijd na een nieuwe spuitlaag weer terug.
En reken maar dat ik wat afgeschuurd heb voor de remvloeistof en dr. muscle periode.
Even in de spuitplamuur zetten gaat dan ook niet want dan zijn je panellijnen niet meer terug te vinden.

Ben trouwens gewoon bij de Rabobank hoor. :lol:

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth W900
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 20:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Ja daarom zag ik er zo tegen op om te moeten gaan schuren.
Want dat "hoogteverschil" tussen gelakt en dat afgebladderde stuk krijg je nooit weggeschuurd.
De achterkant van de slaapcabine vloog er voor niets af en ziet er nu uit als splinternieuw.
Op de zijkanten waren schuursporen te zien en daar ging het niet zo goed af.
En ik zit nu al dat werk te doen, daarnet zag ik dat Revell hem in 2010 gaat heruitbrengen........
Straks zal ik een foto posten van hoe hij er nu uitziet, maar ik moet ze eerst nog opladen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth W900
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 21:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Citaat:
En ik zit nu al dat werk te doen, daarnet zag ik dat Revell hem in 2010 gaat heruitbrengen........


Maar het is onze hobby toch?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth W900
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 22:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Zo, de foto's zijn opgeladen:
zo staat Highway Hawk er nu bij, die deuren zijn wat moeilijker omdat er geen echt startpunt is..........
Afbeelding
En dan is er ook nog een motorkap
Afbeelding
Maar nu is er geen weg meer terug en gaan we door (op een later tijdstip dan wel, eerst nog wat anders afwerken).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth W900
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 22:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Blijft toch de mooier Kw, die er is.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth W900
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 22:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
atenzapower schreef:
Blijft toch de mooier Kw, die er is.

Inderdaad, in mijn ogen niet alleen de mooiere, maar zelfs de mooiste !!!!!!!!!!
In de states een Aerodyne, in Europa een Eurocab, meer moet ik niet hebben :D
Maar deze kit is wel een héééél vereenvoudigde versie hoor.
Ik heb er 20 jaar geleden ook al een gebouwd
Afbeelding
Ik was toen heel tevreden van het resultaat
Maar toen wist ik ook nog niet zoveel als nu, een mens is nooit te oud om te leren zegt het spreekwoord, of, de wijsheid komt met de jaren, of nog iets anders in die trant..........
Er zit namelijk geen achterwand in de cabine, m.a.w. Monogram heeft er een soort "Integral Sleeper" (bedankt Volvo-White-GMC voor de term) van gemaakt, maar in werkelijkheid zijn sleeper en cabine 2 aparte units.
Ik heb al zitten kijken om ze nu te scheiden en op de goede manier weer tegen een te zetten.
Ik had vroeger al eens gekeken om een W900 van Revell te combineren met de Aerodyne sleeper van de T600 van Revell, maar dat paste niet echt goed.
Dus wie weet wat er Highway Hawk nog te wachten staat................
In alle geval welk van de 2 mogelijkheden: werk zal er altijd aan zijn.
Ook zitten er hier GEEN remboosters op, ik had gedacht om er hier te vinden voor mijn K100....
En omdat de T600 eigenlijk ook geen echt chassis heeft: een simpele voorkant en een mooi gedetailleerd kontje van een K100, ligt het volgende ook al voor de hand: de simpele achterkant van Monogram aan de T600 en de mooie K100 achterkant aan de Monogram Aerodyne.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth W900
BerichtGeplaatst: di 09 maart, 2010 19:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Vandaag eventjes niet aan de K100 gewerkt, maar verder gedaan aan een W900.
Om een dagcabine te maken levert Revell zelf een plaat voor in dat "doorgangsgat" naar de sleeper.
Maar die opstaande rand rond dat gat in de rug van de cabine moet dan wel weg (en dat zijn ze vergeten aan te duiden op hun bouwplan).
Die rand had ik vroeger al eens weggesneden en de bijgeleverde plaat erin gelijmd (zo kon ik de vorm van het venster behouden), toen bleek dat die plaat iets dikker was dan de rug van de cabine. Dat zou dus (veel) schuren betekenen. De naad werd toen wel dichtgeplamuurd
Afbeelding
maar ik had toen geen goesting om te gaan schuren en de plamuur moest toch nog uitharden, dus ging hij weer de doos in voor later. Hij kwam nu weer naar boven toen ik dat achterste chassisstuk en de kraanopbouw nodig had voor de K100 wrecker.
Deze namiddag heb ik dan wat in de tuin in het zonnetje gezeten om te gaan schuren, eerst met heel grof, want ik moest zowat een halve millimeter van de grijze plaat wegschuren. Binnen geeft dat veel stof en iemand zou hier gaan denken met al dat witte poeder in huis, dat ik aan de heroïne zit tijdens haar uithuizigheid. Na eerst het grove dan het fijne werk met waterproof schuurpapier.
Ik had in eerste instantie niet gedacht dat het wegschuren van de overtollige dikte goed ging meevallen, daarom had ik al gedacht om zo'n headache rack achter de cabine te plaatsen om dat te camoufleren.
Maar het is eigenlijk heel goed meegevallen:
Afbeelding
zodat ik er nu aan denk om dat headache rack maar niet te monteren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth W900
BerichtGeplaatst: di 09 maart, 2010 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
En nu maar hopen dat, ondanks die forse tussenperiode, de plamuur niet inzakt als de temperaturen van het kunststof een beetje beginnen te schommelen (uitzetten/krimpen)
Heb de laatste tijd goede ervaringen door het ingezette paneel met de soldeerbout samen te smelten met de omgeving en dan plamuren.
OK, giftige dampen dus in goed geventileerde ruimten = buiten doen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth W900
BerichtGeplaatst: di 09 maart, 2010 22:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
ingzagers schreef:
En nu maar hopen dat, ondanks die forse tussenperiode, de plamuur niet inzakt als de temperaturen van het kunststof een beetje beginnen te schommelen (uitzetten/krimpen)

Johannes, die slechte ervaring heb ik vroeger meermaals gehad en heb dan uiteindelijk mijn eigen "plamuur" gemaakt, die gaat 100% zeker nooit krimpen, want ik gebruik altijd stukjes sprue opgelost in lijm, is wel een kl...werk om aan te brengen, maar eenmaal hard is het perfect te schuren of te boren, en krimpt of scheurt nooit. Ik kan het ook in elke gewenste kleur maken voor het onderscheid. Deze is bv wit op grijze cabine.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement