Hallo iedereen,
dit is een hééééél oud project, maar het is compleet vastgelopen.
Om te beginnen: over de cabine was ik nog niet uit: ofwel een NG, ofwel een SK88 ofwel een SK94. De basis van die cabines is dezelfde, alleen de deuren, de bumper en de grille verschillen (en nog wat kleinigheden, maar dit zijn de bijzonderste uiterlijke kenmerken).
Maar ik vond de italeri takelopbouw veel te kort, zeker op een frontstuur truck.
Dus dacht ik: ik verleng die takelarm en maak hem uitschuifbaar door middel van een tweede
ik maak 2 zijdelingse hefcilinders in plaats van die ene onderaan, de bevestigingskappen zijn reeds gemonteerd
ik maak een nieuwe (dubbel zo lange) kastopbouw
en ik bekijk het plaatje eens van boven af (vogelperspectief heet dat zeker).
Ik kreeg dit voor ogen....................
In de bijbel staat: God keek en zag dat het goed was, maar in dit geval was het: Gerdi keek en dacht dat het niet goed was
Een boel vragen kwamen op: Was dit wel realistisch? Was die arm niet te lang? Zou die kraanarm in het echt niet plooien als er wat kracht werd opgezet? Of het chassis van de truck? Wat dit? Wat dat? ..............
Uiteindelijk ging het project weer de doos in en eigenlijk was ik hem al half en half vergeten tot ik in de "wreckerbak" snuffelde voor die Kenworth, toen kwam hij weer boven.
Intussen had het opeengestapelde gewicht aan onderdelen zijn vernietigende werk gedaan en waren de twee uiteinden van de vooras afgebroken. Maar dat kan gerepareerd worden, dat is geen onoverkomelijk probleem.
Dus via dit forum wil ik nu achterhalen of die kraanarm goed is, er zullen hier wel genoeg bergingsspecialisten zitten die me deskundig advies zullen kunnen geven (misschien kijkt Erik Fontein stiekem mee).
Desnoods kort ik hem weer in en maak de opbouw volledig dicht vooraan (waar nu die inham is om de winch omhoog te laten komen).
Voor iemand hierover een opmerking maakt: de openingen in de deuren zijn bewust niet vierkant, zoals gezegd is dit een oud project en toen had KFS zijn "slamlockers" nog niet, dus was ik van plan uit een oude Peterbilt deur die handle uit te snijden en zelf af te gieten in resin.
Dus: laat maar komen die reacties en misschien wordt dit project toch nog tot een goed einde gebracht.