Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Geel is nu wel een kleur dat me bevalt, misschien net omdat het zo opvalt en ik dat goed kan onderscheiden.
Een kameraad van mij heeft zelf een takelbedrijf in deze kleuren:
Afbeelding
Ik plan ooit een Scania R of 4 serie in deze kleuren, hij heeft dat wel niet (wat niet is kan nog komen), maar verleden jaar heb ik bij KFS die striping gekocht in blauw-rood die normaal bij die rode zit in zwart-wit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 1:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Deze ga ik ook zekers volgen , en benieuwd wat je er van maakt ..
Ik blijf die oude Yanks mooi vinden ..

En aan gezien mijn takeldoos nog niet klaar is kan ik misschien nog wat leren ook ..


Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 20:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 16 mei, 2007 16:43 pm
Berichten: 343
Leuk project dit. Ik vind een flatroof bij deze uitvoering ook veel mooier.
En deze krijgt dus wel zeker weten twee assen achteraan ?? :lol:

_________________
Nieuw project gestart: Scania R730 'The White Viking' viewtopic.php?f=32&t=37205&p=733400#p733400
Ook bezig met: Scania T620 + Tanktrailer viewtopic.php?f=32&t=28617

Voor mijn overige foto´s: http://www.modelbrouwers.nl/albums/copp ... ?cat=11109


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 21:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Ik volg je ook :!:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Colin580 schreef:
En deze krijgt dus wel zeker weten twee assen achteraan ??

Ja, ik ga aan die opbouw niet gaan prutsen.
Maar ik heb nog zo een staan en ook nog een Can-Do opbouw (die met 3 assen achteraan), dus wie weet komt er ooit ook nog zo een? Alleszins ook met plat dak dan!!!
Eigenlijk is het de bedoeling om een "wagenpark" van een fictief takelbedrijf te gaan maken, met allemaal Kenworths, dus ........... watch this space !!!!!!!!!!!
Straks begint de match: Milan-ManU, maar daar kijk ik naar zoals de katten, met één oog :lol: :lol:
Ik ga intussen es kijken hoe mijn Mr. Muscle gewerkt heeft, ik vrees al dat de decals niet gelost hebben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Intussen is het nu rust bij Milan-ManU en de stand is 1-1 (twas al 1-0 in de tweede minuut, ik was het vorige bericht nog aan het typen..........)
Ook intussen is de body uit het sopje gehaald en afgewassen met een oude tandborstel, ik heb een "nieuw" produkt gebruikt, voorheen gebruikte ik de bijtende sodakorrels, maar iemand uit onze club had me dit aangeraden:
Afbeelding
Is wel niet in NL te koop, want een eigen Delhaize produkt.
Zoals gevreesd zijn de decals een beetje blijven zitten en de verf eronder dus ook. Ook op de "toren" zit er nog wat verf, waarschijnlijk is het produkt daar naar beneden gelopen (omgekeerd is volgens de wetten van de fysica niet mogelijk :lol: ) en heeft daar niet goed ingewerkt.
Afbeelding
Al met al ben ik zeer tevreden met het resultaat.
De onderkant is wat moeilijker af te wassen in die hoeken:
Afbeelding
Maar daar lig ik niet wakker van, de onderkant ziet toch niemand (en ik ben niet van plan om het model ooit op te heffen om iemand de onderkant te tonen).
Vanavond gaat het opnieuw in het sopje voor de rest, ik durf niet te veel schuren op die deurtjes omdat ik bang ben die slotjes weg te schuren.
Ik zal hem nu op zijn kant leggen, als ik ga slapen omdraaien op de andere kant en morgenochtend op zijn kop zetten, morgenavond dan nog es wassen en dan moet hij in principe proper zijn.
Intussen is de match herstart, maar nu "kijk" ik een extra uitzending over het treinongeval van gisteren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 23:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Gisteren de hele dag op België 1 volgens mij, na 4 keer het zelfde was zelfs mijn opa het nieuws beu (zeldzame gebeurtenis) 18 doden, is het niet :?: Ik vind het vooral erg voor de machinist die het gedaan zou hebben omdat hij ook niet expres door een rood sein rijd en wel 18 doden op zijn geweten heeft, probeer daar maar eens mee te leven :!:

Werkt die Delhaize ovenreiniger trouwens beter dan andere ovenreiniger? Als dat zo is ga ik maar weer eens aan de smokkel :lol:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 23:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
General Custom schreef:
Werkt die Delhaize ovenreiniger trouwens beter dan andere ovenreiniger? Als dat zo is ga ik maar weer eens aan de smokkel :lol:

Wel, zoals gezegd gebruikte ik vroeger altijd bijtende soda, maar da's ook een heel gedoe, het stinkt nogal, het krijgt warm, zelfs met koud water (ooit een gedemonteerde Heller oplegger erin gegooid en allemaal de dwarsbalkjes waren krom en dus voor de vuilbak), het lijkt me nadien vettiger dan dit, plus het bijt enorm, dus handschoenen zeker verplicht!!!
Dit is iets eenvoudiger, wat produkt in een oude brooddoos, het "model" er in en de volgende dag afwassen in een Dreftsopje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
OK, ik heb het nog niet gebruikt. Ik gebruik wel eens remolie, dat werkt ook maar is zo vies. De volgende keer ook eens ovenreiniger dan :wink:

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2010 23:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Inderdaad, heb ook ooit eens remolie gebruikt: nog viezer en vettiger dan soda en ........... hééééééééééél duur in vergelijking.
Na eenmaal had ik het bekeken hoor.
Eigenlijk zou ik es moeten gaan rekenen wat goedkoper uitvalt: ovenreiniger of soda.
Soda zelf is misschien iets goedkoper, maar tel er de handschoenen bij (uit eigen ervaring: die wegsmijtexemplaren zijn niet 100% waterdicht en die andere, lees duurdere, gaan week worden na verloop van tijd).
Dus, het zal ongeveer hetzelfde zijn denk ik.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement