Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Vandaag weer wat gewerkt aan de K100
Eerst het huwelijk tussen de twee chassishelften
Afbeelding
omdat het W900 achterstuk een millimeter lager was dan het K100 voorstuk heb ik OP het W900 stuk in de lengte 1mm evergreen opgelegd
op die rode streep moet ge niet letten, voor "niet-evergreen" afmetingen versnij ik altijd een plaat als deze
Afbeelding
worden na gebruik door de oldtimerrijder toch in een hoek gelegd, zo heb ik er eens een heel pak gekocht op de rommelmarkt, vééééééééél goedkoper dan evergreen sheet styrene.

en dan wat men hier zo graag ziet: een dryfit
Afbeelding
er zat in het midden van het chassis nogal een groot "gat" en daar wilde ik nog een dwarsbalk tussen steken, enerzijds voor de stevigheid (alhoewel eenmaal de opbouw erop geplakt zal dat toch niet meer plooien) maar tevens een die de cardan (of hoe noemen mijn noorderburen dit onderdeel?) ondersteunt, maar aangezien dit niet bestaat, dan maar eentje gescratcht
Afbeelding
en gemonteerd ziet dat er zo uit
Afbeelding
intussen wat putty klaargemaakt en nog wat geplamuurd
Afbeelding
vannacht laten uitharden en morgen wat schuren


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 23:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
lekker bezig geweest.

die bordjes komen mij erg bekend voor ik gebruik ze ook altijd.

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: za 06 maart, 2010 22:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Vandaag is er niet zoveel gebeurd, de moeite niet om foto's te nemen en te plaatsen.
De putty van gisteren was nog niet echt 100% hard, dan maar even gewacht, intussen de vooras eronder en de luchtfilter aan het chassis gemaakt.
Dan een nieuwe cardan gefabriceerd omdat ik een langer exemplaar nodig had dan het bouwdoos exemplaar.
Die cardan speelde me parten, want het was een beetje wiebelig, er zat geen stabiliteit in en telkens ik het chassis oppakte ging hij weer doorzakken naar de een of andere kant.
Dan maar ondersteund en het chassis aan de kant gezet en de lijm laten harden tot morgen.
Intussen wel wat anders geprutst, maar daarover later wel eens meer.................


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: za 06 maart, 2010 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Nu volg ik beide k100 topics , zoals je weet , en allebei heel verschillende bouw moet ik zeggen .
Je bent al op de goede weg ...

En om nu jouw topic s te "vervuilen" :lol: met foto's

Met jullie beider topic in het achterhoofd , kon ik het niet gelovewn dat ik dit van de week bij de kringloop zag voor 15 euro

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelijk maar meegenomen natuurlijk
EEn herbouw zal er nu nog niet in zitten (mis ook nog een deel waar de koplamp links hoort te zitten . maar ik kan de kunst natuurlijk mooi afkijken bij jullie :roll: :wink:

En : yes , het is een flatroof :lol:


Succes met brouwen , en ik blijf volgen


Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: za 06 maart, 2010 23:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Arnoud, lucky bastard !!!!!!!
Dit had ik ook niet laten staan voor die prijs hoor :wink:
En zo een wilde ik net gaan bouwen na de 2 asser, maar dan zonder die lelijke bumper vooraan.
Iemand had dus ongeveer hetzelfde idee dan.
Ik zou zeker nog es teruggaan naar die kringloopwinkel, wie weet belandt de rest daar ook eens, want er moeten nog stukken over zijn van een Peterbilt (en van die KW ook voorzeker) en een Italeri wrecker (Scania, Mercedes of Amerikaan) want daar komt die bumper vandaan.
Ik vermoed dat hij gewoon het Peterbilt achterstuk aan het KW voorstuk gehangen heeft.
Ik ging gaan voor de KW luchtvering met 1 Peterbilt luchtgeveerde as ervoor (want die KW luchtvering kan je voor niets anders gebruiken dan voor een KW en een Peterbilt as komt ook uit het Paccar huis, dus dat moet kunnen).
Open alvast ook maar een topic en begin maar te demonteren, dan zien we nog es wat.
Ben benieuwd.............
En............ als je een Aerodyne roof wilt, ik wil wel eentje ruilen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2010 2:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
dank je voor het aanbod , maar hou nhem lekker flatroof :twisted: ,
ben het met je eens dat dat het mooist staat op een wrecker

Er staat nog een k100 trekker flatroof , die ik wil gaan halen voor de sloop (heb het koplampgedeelte nodig )
ook voor 15 euro , heb nog ff zitten denken of ik het dat waard vond . ,maar waar haal ik anders zo'n deel vandaan hihi.
heb daar nog meer leuks weg gehaald , maar daar zal ik je topic niet mee vervuilen ..
enne demonteren??? nu nog ff niet heb nog teveel projecten lopen (misschien ken je ze wel ) die moeten eerst af..

en dan heb ik nog een kit van een international trekker gekocht die in de planning staat ....

maar wat bedoel je precies met die assen????
wil wel ff een fotootje maken van de onderzijde hoor ..


greetz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2010 2:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Wel, als jij die andere flatroof niet wil, dan wil ik hem wel. We zien wel hoe hij hier geraakt dan.
BTW waar ligt Rijssen ergens??? Kheb nu mijn kaart niet bij (nog geen GPS tijdperk hier)
Dat onderdeel waar de lichten in zitten zou je normaal gezien nog moeten kunnen nabestellen bij Revell zelf, omdat de Aerodyne nog in het programma staat.
Maar zie ik daar vierkante lichten aan de rechterkant??? Dat moeten ronde zijn, dat heeft die gast voorzeker zelf veranderd. Na ongeveer 83 was de K100E inderdaad ook op schaal 1/1 met vierkante lichten, maar de ganse cabine was wat vierkanter.
Morgen (eigenlijk wat later vandaag) zet ik een foto van die luchtvering, ik heb vandaag een mooie foto gezien op het TMW forum en zal deze copiëren.
Ga nu ff een dutje gaan doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2010 11:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 aug, 2006 9:46 am
Berichten: 4720
Woonplaats: zierikzee
Zo dan dat is een wel erg mooi Kw, die je gevonden hebt Arnoudt.

_________________
Check ook mijn FB pagina
https://www.facebook.com/CoStickyscalecarmodels
"The Human Contradiction"
Normal is not the norm,Its just an uniform,forget the norm, Take off your uniform.
http://www.delainfans.nl/fanclub/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2010 12:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Arnoud, dit is de achterasophanging van KW (staat sedert jaren klaar om afgewerkt te worden, maar om een of andere reden een nooit afgeraakt project...........), heb nu toch maar zelf een foto genomen, wil geen problemen krijgen met copyright en zo
Afbeelding
en dit is die van een Peterbilt wrecker (van de sloophoop)
Afbeelding
Mijn project is om de achterasvering van de KW standaard te gebruiken met een Peterbilt asophanging als voorloper.
Ik weet nu wel niet meer of de Peterbilt wrecker 3 aangedreven assen heeft of niet (ik denk het wel, maar deze is al een tijdje geleden gesloopt en ik ben het vergeten), maar die andere 3 asser waar ge een stuk moest tussensteken heeft een push axle en die wil ik gebruiken op mijn toekomstige KW wrecker.
Intussen eens op de kaart gekeken, Rijssen ligt wel een flink stuk noordelijk (voor ons althans toch). Ik kom volgende maand wel naar Bemmel (als ik niet moet werken op zaterdag tenminste), maar dat is ook nog een ferm stuk uit de buurt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: zo 07 maart, 2010 12:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 20 sep, 2009 18:15 pm
Berichten: 900
Woonplaats: Assen
De peterbilt heeft 2 aangedreven assen de eerste ligt er als het ware omheen.

Afbeelding

_________________
Kenworth wrecker/Over den top Daf's met dieplader/Scania 142 truck met aanhanger/Western Star met Beall tanktrailer/R620 LZV


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement