Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 3:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2010 14:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Vandaag een vrije dag. Nog niet veel gedaan, wat uitgeslapen, want 2 dagen op een beurs staan kruipt wel in je voeten (als je een zittend werk gewoon bent).
Daarstraks de stukken uit het sopje gehaald en afgewassen, de hoofdkraanarm heb ik er weer ingelegd, die was aan de bovenkant niet afgeweekt (een beetje te zuinig geweest met de ovenreiniger).
De onderkant van het chassis (de onderdelen van de vering en assen zeg maar) is ook niet volledig afgeweekt, maar het bijzonderste was dat het chassis ontverfd was, zo kan ik de twee stukken goed aan elkaar zetten en ook de opbouw goed op het chassis kleven.
Afbeelding
Gisteren op de beurs in Roeselare nog een en ander aangeschaft: een stel autowrakjes op 1/43 uit de 1euro bak:
Afbeelding
Ik heb me beperkt tot de "betere" merken: Schabak, Gama, Brumm, Solido, ...
Geen Burago's want die vind ik niet zo mooi en die hebben allemaal dezelfde velgen en wielen.
Bedoeling is een heel oud plan van een diorama met werkplaats met wat schrootauto's ooit eens te bouwen (op 1/24 wordt dat wat te groot voor mijn huis).
Er is nog één "probleempje": op 1/43 vind je massa's auto' terwijl je voor de trucks naar 1/50 moet gaan en die 2 kan je dan weer niet combineren op een diorama. Maar ik blijf zoeken, ik hoef er ook niet zoveel, een paar takelwagens en een paar "passanten". Het komt er ooit wel hoor.
Ook op 1/50 zat er wat in de 1euro bak:
Afbeelding
Afbeelding
Ook hier weer: plannen voor later, maar aan die prijzen kon ik moeilijk weerstaan..........
Uit de 2.50euro bak kwam dit duo, ook op 1/50:
Afbeelding
Maar eerst gaan we de KW afwerken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: ma 01 maart, 2010 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
diplomanta schreef:
In ieder geval blijf ik deze in de gaten houden , en ook die van aerodyne natuurlijk

Ja jongens, vandaag toch geen update, ik moet vrijdagavond of zaterdagmorgen iets verkeerd gegeten hebben, want voor de rest van het weekend lag mijn maag overhoop. Vandaag niets dan magere yoghurt en droge beschuit op het menu dan maar en zo ging mijn vrije dag ook voorbij :(
Heb hier en daar wat gepost bij andere forummers, maar veel meer zat er niet in.............


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 nov, 2006 19:42 pm
Berichten: 1325
Woonplaats: Noord-Limburg België
Pfff, ziek zijn op je vrije dag, das ook niet alles! :?
Alvast veel beterschap van deze kant! :wink:

Philippe


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: di 02 maart, 2010 11:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Heb zopas wat zitten snuisteren in mijn foto's op mijn pc en heb nog een foto gevonden van toen hij nog heel was:
Afbeelding
Dit was een lotje gekocht op ebay.
Zag er eigenlijk niet mis uit op de foto, maar de verf lag er heel dik op en de achterkant van de cabine werd ook niet aangepast naar dagcabine, alleen dat stuk eringekleefd. Normaal moet die rand van die "doorgang" weggewerkt worden en een raam ingestoken worden, dus de cabine moest er toch af. Met die achterwand ben ik intussen ook bezig (dat wordt een ander topic dan).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: wo 03 maart, 2010 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 28 dec, 2008 11:09 am
Berichten: 5193
Woonplaats: 's-Heer Hendrikskinderen
Hoi Gerdi, gaat ie weer 8)
Leuk lotje trouwens :wink:
Wat ik je laatst schreef van mijn K-100, wordt toch mijn volgende projekt. Ik heb gister nog een AMT tanktrailer binen gehad en dat leek me een mooi span.
Duurt nog effe maar toch............
Succes met de jouwe :D

_________________
groeten,
Onne


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: do 04 maart, 2010 1:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Hallo iedereen,
ben pas terug thuis, vandaag een beetje een drukke dag gehad: deze namiddag bedrijfsbezoek aan Van Hool (onze bus- en trailerbouwer) en deze avond schoolreunie (mocht ook al eens na 30 jaar afgestudeerd te zijn........).
Gisteren de werkplaats opgeruimd om er eens goed tegenaan te vliegen.
Bedoeling was om de twee chassishelften weer met elkaar te verbinden en zo verder op te bouwen.
Maar toen ontdekte ik dat de chassishoogte van het K100 stuk (voor) toch wel een dikke milimeter hoger is dan het W900 stuk (achter).
Nu ga ik eerst de beide stukken los van elkaar verder opbouwen en als ik de testwielen kan monteren ga ik ze aan elkaar zetten, dan kan ik alles pas uitwerken.
Dus eerst de achterassen doorboord
Afbeelding
de voorraad breinaalden erbij gepakt (om 2 achterassen te maken, warmetruiendag is al voorbij)
Afbeelding
Tijdens het uitboren van de achterassen zijn deze en andere onderdelen van de ophanging toch nog losgekomen, dan maar alle stukjes op tafel uitgelegd
Afbeelding
OEI ik heb nog slechts 3 remboosters!!! Dat gaat hier zeker iemand opvallen (en zeker nu ik het verklapt heb!).
Op het tapijt niets te vinden (is altijd zo), nu weet ik ook niet meer of er na de sloop 3 of 4 remboosters waren.
Dan maar de voorraad K100 onderdelen op tafel uitgekapt en beginnen zoeken.
Zo kom je ook nog eens iets tegen, zoals dit
Afbeelding
Ik kan me niet meer herinneren hoe die banden indertijd op de velgen zaten, maar echt mooi zal het wel niet geweest zijn. :lol:
Gelukkig bleken ze nog rond te draaien, de ene kant wat beter dan de andere, dus met de dremel het topkapje afgeslepen en ik kon de velgen afnemen. Bij een volgende gebruik moet ik ze nu wel vastlijmen, maar dat vind ik niet erg, want ik hou niet van een losse parkeerrem :D .
Ik doe toch een paar grote verplaatsingen per jaar met mijn modellen (Jabbeke is dichtst bij huis, maar ook Gaydon, Hannover en Utrecht staan jaarlijks op het programma), dus hoe minder beweegbare onderdelen, hoe minder kwetsbaar ze zijn.
Uiteindelijk toch een paar remboosters gevonden, maar jammer genoeg geen enkele dezelfde als die ik miste......................
Alles terug in de bak. Wat nu????????? Voor mezelf zou ik zeggen: onder die takelopbouw gaat niemand dat zien, dus dan maar 3, maar hier op dit forum gaan ze dat wel zien, dus 4 !!!
Tot ik bedacht dat ik eigenlijk tussen de W900 onderdelen had moeten zoeken, want het achtereind komt van een W900 en niet van een K100.
Dat kan bij mij niet zo moeilijk zijn, alle onderdelen liggen netjes opgeslagen in bakken per merk, per type, en per soort (chassis, motoren, aandrijving, carrosserie, chroom) dus niet zo'n Ludolfs Haufen zoals er hier iemand beweert dat te hebben thuis. :wink:
Nu moet ik jullie wel vertellen dat ik er een tijdje geleden in geslaagd ben om de hele stapel bakken omver te krijgen, met als resultaat dat de hele kamer vol onderdelen lag...........
Toen had het wel iets van een Ludolfs Haufen.
Enfin, alles terug opgeraapt en zo goed en kwaad als het ging weer in de juiste bakken, maar ik moet wel wat meer zoeken nu.
Morgen (of intussen is het al vandaag) gaat de zoektocht en de werkzaamheden verder.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: do 04 maart, 2010 15:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Ach in die bult van mij vind ik ook wel eens verrassingen (geen oude kevers) :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: do 04 maart, 2010 17:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
Tijdens mijn speurtocht in de verkeerde bak naar die remboosters, kwam ik ook 2 luchtfilterhuizen tegen van een Monogram KW W900 Aerodyne (dus ook in de verkeerde bak want die moesten in de Monogram bak gelegen hebben)
Deze komen dus ook van een sloper, maar heb ik meteen in de Mr. Muscle gedaan voor een "test"decapage.
Want deze auto zou ik willen herschilderen, maar ik weet in de verste verte niet waarmee hij gespoten geweest is. Een eerder experiment met een amt KW K100 Aerodyne van dezelfde bouwer liep indertijd op een compleet fiasco uit en de cabine was goed voor de vuilbak.
Ik heb er wel het dak afgezaagd omdat daar geen rivetten opzitten en ik dat ooit nog kan opschuren.
Dit wit is blijkbaar nog een ander soort verf, want na een nachtje bij Mr. Muscle geslapen te hebben, was er niets veranderd. Alles nog mooi glimmend wit.
Afbeelding
En daarmee is mijn probleem allerminst opgelost, want hoe krijg ik dit weg??????????????
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: do 04 maart, 2010 17:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Gerdi, ik heb de ervaring met remolie dat watergedragen verf heeeeel moeilijk los laat. (en ik dump het zo een week of 2 weken in de Dot 3)
Met ovenreiniger wil alle lak er tot nu toe van af maar weet dus niet of ik ook watergedragen lakken heb gestript. :shock:
Metallic is ook vervelend spul en krijg ik met remolie er niet af, ovenreiniger nog niet geprobeerd.
Ovenreiniger is wel ideaal bij het strippen van Resin onderdelen.
Aldus mijn ervaringen, ik ben bang dat het dus schuren wordt........


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kenworth K100
BerichtGeplaatst: vr 05 maart, 2010 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 mei, 2008 0:31 am
Berichten: 1527
Woonplaats: De Far West in de Belgiek
ingzagers schreef:
ik ben bang dat het dus schuren wordt........

Johannes, schuren is het niet geworden, maar ik heb een ander topic geopend voor deze, anders wordt in deze teveel gemixt en geraken we de draad kwijt.
Zie viewtopic.php?f=32&t=26929&start=0


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement