Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 18:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 feb, 2009 11:20 am
Berichten: 595
Woonplaats: Huizen
ja ja dit is gaaf nostalgie noemen ze volgens mij zoiets heerlijk, blijf dit tot de laatste foto goed volgen

gr gerard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 19:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Dank ieder voor alle lof. 't Komt goed uit want de piepers zijn in de aanbieding :? .

En omdat ik er niet te veel van wilde maken, heb ik mijn best gedaan dat dan ook niet te doen :roll: .

Afbeelding Afbeelding
Meestal gaat ik net iets te ver en dat zie je dan weer wel op foto's. De laatste sop ronde was er net een te veel.

Afbeelding Afbeelding
't Is net effe te. Morgen maar eens plaatselijk een sapje overheen en wat dimmen. Dusss. Een soort van afronden :lol: .

De deurtjes komen nog. Daar wil ik gaarne nog wat tekst in van die vage witte, oud-lettertype, letters op verzinnen. "van Loon - Kolenhandel" of zo.

Toch? Echt! Ik wouw er eerlijk echt niks moeilijkslangdurigtrutterig van maken. Ik wordt gedwongen. :shock:

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
groepsdruk ? hoe kom je daar bij ? :lol:

nee hoor, je bent goed bezig. en dat van die vage witte letters vind ik een goed idee. omdat je er toch schroot op gaat laden, misschien beter schroothandel ipv kolenhandel ? al kan die optie natuurlijk ook:)

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 jan, 2010 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ach, je weet wel wat ik bedoel. Denk ik. Het modelletje laat zich niet temmen en dan moet je. En dan ben je ook stiekum een soort van uitlaat aan het bedenken. Welliswaar belandt het ding op de laadbak, maar toch.
En remleidingpotjesdingies beugeltjes en zo. Leg dat maar eens uit aan de busschauffeur.

Scherp trouwens, van die kolenhandel. De onze nam 't schroot, als het zo uitkwam, graag mee. Vor se broer.

Zit ik al weer de prakkiezeren hoe een mooie poetsdoek hangt :oops: . En ik wouw ech nie.
Ik wordt gedwongen :D

Rob :wink:

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 18:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goed, het blitse Opeltje.

De deuren en de ramen zitten er in en ik heb de hele kabine op de, hoe heet dat bij een vrachtwagen, onderkant? geklikt. Jawel geklikt want het ding is in grote delen in en uit eklaar te halen.

De deuren heb ik op kleur gebracht terwijl ze in de kabine zaten. Dit is makkelijker omdat dan het verwerings proces doorloopt van kabine naar deur.

Afbeelding Afbeelding
Nu de deuren er in zitten kan ik wat gemakkelijker de overloop maken van cab naar deur. Verder ben ik op zoek naar deurklinkjes, ruitenwissertjes en een buitenspiegeltje. Dat wordt wederom diep graven in de rommelbakken.


Afbeelding Afbeelding
Het front is opgesiert met een paar van die "mik"paaltjes. Gewoon knopspelden. Onderaan zit een messing kraal die nog mat zwart gemaakt wordt. Dat is een rubberen veer-ding.(sorry, ik weet echt niet hoe de zaken benoemd worden maar je begrijpt wat ik bedoel). Denk ik.


Afbeelding Afbeelding
De onderkant, daar heb ik best wel aandacht aan besteedt. Nu is mijn vraag: zat er onder zo'n planken vloer een komplete bodemplaat of was dat een stalen geraamte waar de planken zijn opgeschroefd. Ik denk eigenlijk het laatste.

De schotten van de laadbak ben ik nog mee bezig. En de wielen.

Tips en opmerkingen welkom.


Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 18:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 21 apr, 2007 0:42 am
Berichten: 1420
Woonplaats: Hoofddorp
Mooi hoor Rob, Ik zie nu trouwens pas aan de knopspelden hoe klein het blitsje eigenlijk is, des te knapper vindt ik het resultaat.
Wat ik eigenlijk een beetje mis zijn een paar deuken of diepe krassen hier en daar (vooral op de spatschermen), maar ik begrijp dat dat moeilijk is nu de verf er op zit.
Verder wordt het echt een gaaf truckje.




Karel


Laatst bijgewerkt door FoxbaT op vr 22 jan, 2010 18:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 18:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 feb, 2009 23:56 pm
Berichten: 2244
Woonplaats: kolham
Onder zo'n planken vloer zitten inderdaad dwarsliggers. Mooi werk zover!!

Rolf

_________________
BEZIG MET:
OSHKOSH LVS MK48/16
FREIGHTLINER M915A5
LAATST AFGEROND:
AM GENERAL M920 8X6


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 19:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
@ Karel: Het was eerst de bedoeling om de kontraptie in nog rijdbare staat te maken echter, omdat er plusminus 7 jaar buitenlucht is overheen gegaan zijn de raampjes ietwat vergeeld en gescheurd. En dat is dan niet rijden :cry: . Had geen zin om nieuwe te maken. Weet ook wel dat dat, kippiekak volgens buurtkinderen, is maar goed. Zou er ook niet te veel werk van maken :roll: . Ik wordt gedwongen
Daar komt bij dat het kunststof, waar het Opeltje van gemaakt is, weer bestendig is. Mits je het niet spuit omdat dat de weekmakers schijnt aan te tasten. Jaar of 7 buiten in een zandkleurig jasje :roll: .

Ik heb wel geprobeert wat er gebeurt als je het kunststof voorzichtig verwarmd en dan te vervormen maar dan breekt het subiet. Gelukkig was het een zijschot van de laadbak. Die kon ik gemakkelijk lijmen. Dus geen deuken :cry: . Dusssss. Reeds.

@ Rolf : bedankt voor de bevestiging van mijn vermoeden. Ik ga echter geen raamwerk maken onder de vloer. Daar zie je niks meer van.

Strakkies verder. Eten is koelaar.


Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 jan, 2010 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Rob, ziet er goed uit zeg.
Maarre je uitleg waarom er geen deuken in zitten is plausibel maar kun je dan niet wat roestgaten maken of ga ik dan teveel over de top?
Want die ontbreken een beetje...veel roest maar weinig gaten hahaha
Succes met je zoektocht naar onderdelen, ik wist het wel.
Van die wrakjes is meestal van alles weg, dus ook op schaal.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement