Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 17:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 okt, 2005 20:41 pm
Berichten: 88
Hallo medebrouwers,

Liep laatst met mijn vriendin in de blokker en zag daar de fantastiche aanbieding. Een bouwdoos voor maar 25 euro, inclusief verf en lijm. Ik snuffe veel rond op het forum en bouw af en toe eens, als ik tijd en de zin heb. Nu ook samen met mijn vriendin onlangs een nieuwe camera gekocht (Canon Eos400d). Dus kon gelijk experimenteren met het maken van foto's!

Nu even wat over de doos. Het is nog een echt bouwdoos, zelf het chassis in elkaar zetten, de motor is aanwezig. Dit bouwt veel lekkerder en geeft je veel meer voldoening. Ook eventuele fouten in het bouwen van het chassis worden direct afgestraft.

Ik zit zelf nog na te denken over de kleurstelling van de Scania. Ik heb al wel besloten om de skirts, spatborden en onderbumper te behandelen met bumperspray. Dit geeft een mooi kunstofeffect. Hebben jullie misschien nog ideen?

Nu genoeg gepraat op naar de foto's

De boxart:
Afbeelding

Het motorblok:
Afbeelding

De versnellingsbak werd voorzien van een andere kleur:
Afbeelding

De tank, radiateur en wat slangen. De banden op de tank ga ik nog bijwerken:
Afbeelding

Het chassis:
Afbeelding
Afbeelding

Van de week ga ik proberen om het chassis in de grondverf te krijgen en daarna te voorzien van een kleur die overeenkomt met een echt chassiskleur van een vrachtwagen.

Als julie op of aanmerkingen hebben hoor ik het graag.

Dit was het dan voor deze keer. Tot de volgende update.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 05 aug, 2007 13:23 pm
Berichten: 2827
Hoi

Een grote aanbieding en iedereen bouwt het mooiste scania model van de 4 serie naar mijn mening.
Het motor blok is mooi gelukt vooral met die rode letters
Het chassis kun je elke kleur geven die je wilt en als je nog iets wilt doen zou ik bij de tank de naad weg werken, hoewel je het niet ziet achter de zij afwerking. Het gaat gewoon ff om het principe. :wink:

_________________
:brouw: Remon

Alle modellen die ik tot nu toe heb gebouwd: https://modelbrouwers.nl/albums/album/11621/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul, 2008 22:06 pm
Berichten: 26
Woonplaats: als de wind uit het zuiden komt dan onder de rook van Assen, namelijk het mooie dorp Vries
goeiedag Truckalex

mischien moet je op internet een beetje rondspeuren naar iedeeen en of kleurstellingen.
mischien helpt deze site www.v8power.nl
ik heb zelf ook de kit gekocht, leuk kitje!
ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken en wat het eindresultaat gaat worden.

veel suc6!

_________________
Trucks For Life

up coming: renault magnum + tautliner oplegger Sluyter logisitics

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=22148


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 nov, 2008 23:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 okt, 2005 20:41 pm
Berichten: 88
Bedankt voor de leuke en positieve reacties.
Vanavond nog bezig geweest met de Scania. Omdat nog even niet kan spuiten (doe het op me werk) heb ik iets anders gedaan. Ik heb 4 vierkante lampen in de bumper gemaakt. Bij de volgende update zal ik hier foto's van laten zien.

@ Woaterman.

Ik ben vrijdag bij de brezan geweest en heb daar een spuitbus voor het chassis gekocht. En over het motorblok ben ik zelf ook wel tevreden, zeker die rode letters! En de tank zie je inderdaad niet meer, de skirts gaan er toch op!

@ Das nou Drenthe

Ja ik houd mijn ogen goed open als ik op de snelweg rijd en ben een vaste bezoeker (lees forumlezer) op V8power. Ik ben benieuwd wat jij er van gaat maken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement