Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2005 22:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
moddertrukker schreef:
Arie: jij bedoelde natuurlijk W. van der Meijden?
Mooie trucks hadden/hebben die.

gr Jeroen


Inderdaad Van der Meijden in Koudekerk aan den Rijn.. mijn geboortedorp, maar daar woon ik al 31 jaar niet meer.. wel kom ik hun wagens zeker wekelijks tegen, met allerhande grote stukken beton..en dan is het vanaf Spanbeton naar Alphen maar een smal "landweggetje", de Bruinsslotsingel in Alphen is speciaal voor die zware jongens aangepast.. iets meer ruimte op de T-Splitsing aan het begin, en de minirotonde.. Daarna is het een "eitje" voor die jongens..

Zo'n FTF als jij nu aan het bouwen bent, daar hebben ze er nog steeds een van op het terrein staan.. al weet ik niet of ie nog veel gebruikt wordt..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2005 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Zo'n FTF als jij nu aan het bouwen bent, daar hebben ze er nog steeds een van op het terrein staan.. al weet ik niet of ie nog veel gebruikt wordt

Is dat zo? Ik meende dat beide 4-assers met dagcabine in de handel terrecht zijn gekomen. De 4-asser met slaapcabine is nu van een privé-eigenaar. Dan twee trucks uit 1989. 3-assers, één met gewone slaapcabine en één in verlaagde uitvoering en die laatste wordt nu alleen op trucksshows tentoongesteld.
En verder hebben ze alleen maar oude types gehad.
Ik zou dus niet weten welke jij dan bedoelt. Ik denk die verlaagde versie.
Wel hebben/hadden ze zo'n oude type in een hoekje weggestopt staan....

gr Jeroen

ps: een kilo lijm komt het model niet ten goede. Ik doe dat wel eens om kieren en gaatjes op te vullen maar niet te vaak.....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2005 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Types ben ik niet echt in thuis.. maar het model cabine, met die dubbele zijruitjes, van dat type stond er de laatste keer dat ik er langsreed een op het terrein.. ik meen dat het een 4 asser was. ik wil wel eens kijken als ik er weer eens langsrijd, dan rijd ik wel een stukkie om :) i'll keep you posted!

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2005 22:24 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.

Geregistreerd: vr 07 okt, 2005 0:25 am
Berichten: 4180
Citaat:

ps: een kilo lijm komt het model niet ten goede. Ik doe dat wel eens om kieren en gaatjes op te vullen maar niet te vaak.....


Als je een heleboel plastic strips en plaat op mekaar plakt, gebruik je meer lijm dan plamuur denk ik, als beginner. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2005 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
ligt eraan, ik ga geen relief in me'n model creeren dmv plamuren dat duurt me te lang. ik plak liever strips opelkaar, plak deze er alsvolgt op en werk het af met plamuur en schuur het netjes en werk evt af met me'n ma's dremel.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 okt, 2005 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Klopt wat Mattijs zegt. Eerst bouw je alles op als ruwbouw. Daar gebruik je dus je materiaal voor en lijm.
Daarna ga je met plamuur aan de gang en daarna het schurpapier. Eerst grof en dan steeds fijner en ook met water.
En waar nodig ( waar bijvoorbeeld een luchtbelletje zat in de plamuur nog een keer plamuren. En misschien nog eens. Zo kom je dus aan die kilo plamuur.

Wat vinden jullie de beste plamuur, eigenlijk. Ik gebruik nu die van Tamiya en ben best tevreden. Net of die IN het materiaal kruipt en zo ook goed hecht. Had ik met die van Revell niet echt.

gr Jeroen

Hieronder 2 foto's met onderdelen die op bovenstaande manier zijn gemaakt. Het grijze is plamuur.
Afbeelding
Afbeelding
Bovenste foto gaat het om de zonneklep en de onderste foto de onderspoiler alhoewel het niet echt goed te zien is daar. Maar aan de onderzijde helemaal rond gemaakt met schuurpapier nadat het helemaal in de plamuur was gezet.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2005 10:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 okt, 2005 21:57 pm
Berichten: 1326
Woonplaats: Waddinxveen
doe mij die van tamiya ja, ben het volledig eens met jouw interpetatie


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 okt, 2005 11:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12226
Woonplaats: Eibergen
Yep Tamiya werkt voor mij ook het best.

Ron

_________________
WIP Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931
Gereed. Harley Davidson WL45. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55173
Gereed. 1/9 Harley Davidson Board tracker https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54316
Gereed. 1/6 H-D motorblok. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54925


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 dec, 2005 23:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 aug, 2005 22:03 pm
Berichten: 10411
Woonplaats: Bakhuuz'n (Frl)
Afbeelding
Ja!!.. ze hebben er nog 1.. een 3-asser... momenteel staat ie als.. KERSTVERSIERING :shock: .. mooi hoor zo met al die lampjes eraan..

_________________
Ben je dom ofzo?..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 dec, 2005 17:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 nov, 2005 18:24 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Schipluiden
leuk gedaan die FTF hadden ze een paar jaar geleden opgeknapt en staat er weer strak bij

_________________
www.truckmodels.nl | The Truckmodel site


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 189 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement