Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 16:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 7:35 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2007 18:54 pm
Berichten: 537
Het zou kunnen maar ik dacht meer een soort steun waar de reservewielbak op rust en op de foto's van de LM type zie ik alleen een soort losse power accu maar iig geen gewone vaste accu.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 jan, 2011 17:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2007 18:54 pm
Berichten: 537
Vandaag toch nog weer aan het priegelen gegaan, eerst de radiateur er definitief op het chassis geplaatst met de in de juiste vorm gebogen leidingen en rubberen moffen die ik zoals gezegd van ventielslang heb gemaakt, om het geheel te detailleren heb ik van heel dun ijzerdraad slangenklemmen gemaakt.
Voor de radiateur heb ik een tunnel gemaakt waar de lucht ik geleid wordt alleen moet ik daar nog een carbon decal op plakken, het gaas is er ook in geplaatst wat jammerlijk rond gaat staan, maar met de body er overheen ziet het er gaaf uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het blauwe op de uitlaat lijkt erg blauw maar in werkelijkheid is dat niet zo blauw.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jan, 2011 20:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2007 18:54 pm
Berichten: 537
Weer een kleine update;

Vandaag heb ik 2 voorveren bewerkt door de nepveer te verwijderen en daar netjes een ijzerdraadje er omheen te wikkelen, de veer rood geverfd en weer op de schokbreker geplaatst.
Ook heb ik de brake ducts aangepakt door de voorzijde te verbreden, daarna heb ik ijzerdraad om het midden gewikkeld en daar omheen papier tape gewikkeld, dit om het idee van een flexibele slang te geven, ik heb af gemaakt met een stripje aluminium tape langs de rand te tapen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jan, 2011 20:29 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun, 2008 17:51 pm
Berichten: 700
Woonplaats: Montfoort
Nou, Leen, hij gaat goed zo. :)
Leuke oplossingen heb je steeds en netjes uitgevoerd.
Mooi werk. :D

_________________
Groetjes John


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 jan, 2011 20:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2007 18:54 pm
Berichten: 537
Thnx, Ik doe mijn best en sommige ideeën komen soms op als poep welke ik gelijk ten uitvoer breng, dit maakt de hobby zo verschrikkelijk leuk om te doen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 20:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2007 18:54 pm
Berichten: 537
De laatste tijd ben ik af en toe bezig geweest met de opbouw, zoals te zien is aan het fornt waar de voorwielophanging is geplaatst evenals de brake ducts en de accu, op de achterzijde ben ik nu bezig met de opbouw van d eophanging en de ombouw om de motor.

Vandaag heb ik delen van de cockpit gespoten, de bodemplaat waar de stoelen op staan is afgeplakt maar gespoten in mat aluminium, de rest is nu german grey maar wordt morgen of overmorgen in carbon look gespoten, dit doe ik door een gaasverband over het grijze vlak heen te spannen en dan licht nevelen met zwart waardoor de carbon lok zou moeten ontstaan.
Ik hoop derhalve dat de reacties wat meer enthousiast worden zoals een paar jaar geleden, nu reageert een vaste groep bij elkaar en mondjes maat bij de minder bekende brouwers, het is geen verwijt maar een opmerking wat mij is opgevallen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mocht iemand anders een ander idee hebben om een carbon look te maken houd ik mij aanbevolen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 11 jul, 2010 11:23 am
Berichten: 579
Woonplaats: Heikant
ziet er goed uit
ben benieuwd naar de carbonlook

tegenwoordig moet je oppassen wat je post of je krijgt een pb van de ene of andere zoals deze die ik onlangs kreeg

"Leuk dat je volgt maar dat hoef je niet in ieder topic te vermelden.
Dit is hoogst irritant en voegt ook niets toe.
Ik volg de auto en motor topics allemaal maar post alleen als het echt nodig is.
Gelieve hier rekening mee te houden."

Als ik een onderwerp leuk vind of mooi dan reageer ik daar graag op
maar sommigen kunnen daar ni tegen ofzo.

_________________
One Life, One Chance


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 jan, 2011 22:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 27 okt, 2010 18:53 pm
Berichten: 41
het ziet er al goed uit, zelf ben ik ook begonnen aan een F40 dus vandaar dat ik deze volg. Bij mij is de schaal 1/24

grtz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2011 9:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 26 okt, 2007 20:44 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: rijssen
Ik ben ook erg benieuwd naar je Carbonwerken ,
Denk dat dit een goede manier is , oof je moet er gelijk een heel carbonvel op plakken , met deze schaal :?

Dat het meestal dezelfden zijn die reageren was mij opgevallen .
Nu reageer ik ook niet op elk topic , behalve als ik denk dat ik iets kan toevoegen , of iemand tips kan geven..
Ook als ik iets heel erg mooi of knap vind , meld ik dat .

Aan de andere kant verwacht ik dan ook niet dat gelijk het hele forum reageert , als ik weer eens een update post.
Als je in alle topics zou moeten reageren blijft er erg weinig tijd over om te bouwen :lol:

Succes met de verdere bouw , tot nu toe vind ik t er knap uitzien allemaal :wink:


Grtz Arnoud

_________________
rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 20 jan, 2011 9:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 11 maart, 2007 18:54 pm
Berichten: 537
Ik weet dat het een paar jaar geleden meer werd gereageerd wat motiverend werkte en dan reageer jezelf ook meer op andere topics, het is jammer dat het zo gaat zoals het nu gaat, maar so be it.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement