Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 16:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: VW Kever
BerichtGeplaatst: wo 22 sep, 2010 15:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 jul, 2008 13:51 pm
Berichten: 8
Woonplaats: Oirschot
Hallo, bij deze mijn eerste verslagje. Ik lees al een flinke tijd mee op de achtergrond en vond het na wat eerste stappen in de plastic modelbouw wel tijd om zelf wat toe te voegen. Het leek me (gezien mijn matige skills) verstandig om niet te moeilijk te beginnen, het is een Tamiya kever geworden.

Afbeelding

De inhoud van de doos viel me alleszins mee, ik heb eerder wat Revell en Heller kitjes geprobeerd en dit is dan toch een flink stuk gedetailleerder en uitgebreider

Afbeelding

Qua lakwerk ben ik Zero paints aan het proberen, dit vanwege de goede recensies hier op het forum. Moet zeggen dat de primer me goed bevalt, echter het 'pre-thinned' deel moet je met een korrel zout nemen, dit is echt nog te dik voor mijn Paasche airbrush met 0.40 naald/nozzle combi

Afbeelding

Compressor heb ik onlangs ook nieuw aangeschaft omdat mijn hobbycompressor het begeven had. Nu een simpele HBM compressor gekocht en die valt me niet tegen. Maakt weinig lawaai (goed binnen te gebruiken) en levert genoeg capaciteit om onafgebroken te spuiten.

Afbeelding

Het resultaat van de eerste tests met Zero verf zijn goed, het is goed te schuren, dekt prima en hechting is ook oke. Moest hem zoals eerder gezegd nog wel flink verdunnen, maar dat is een kleinigheid. Nu alweer het model geschuurd en klaar voor de kleur

Afbeelding

Zo'n verfstandaardje is trouwens wel ideaal!

Afbeelding

Kleurtje wordt slate grey, een porsche metallic kleur. Dit omdat ik nog een 911 model in dezelfde kleur wil maken, leuk voor in de vitrine... Heb nog wat keuze, eigenlijk alleen maar Porsche met een verdwaalde mini ertussen :D

Afbeelding

Zodra de kleur erop zit zal ik weer wat fotootjes plaatsen. Omdat ik midden in een verbouwing zit en mijn tempo niet erg hoog ligt, zal het nog wel even duren misschien... Ach ja, hobby heeft geen haast :wink:

Groeten Arco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever
BerichtGeplaatst: wo 22 sep, 2010 15:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 sep, 2009 11:40 am
Berichten: 452
Woonplaats: Gelderland
ik volg deze :brouw:

_________________
Start : Porsche 911 Carrera 2 (groepsbouw)
Gevorderd: Porsche 911 Carrera 2 99% af
Koelkast :1966 Ford Mustang 2+2 hatchback
Afgerond : Chevy Nova SS '66 (groepsbouw)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever
BerichtGeplaatst: wo 22 sep, 2010 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 jul, 2009 10:55 am
Berichten: 1765
Woonplaats: schoten
Deze ziet er een leuke uit. De kit is al eens of misschien wel meer gebouwd. ff de zoekfunctie gebruiken.
Heb jij al eens eerder geairbrusht? Ziet er eigenlijk goed uit.

Gr. Eli

_________________
When you are not
with the one you love
Love the one you are with


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever
BerichtGeplaatst: wo 22 sep, 2010 18:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
toffe kit ik ben benieuwd :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever
BerichtGeplaatst: wo 22 sep, 2010 19:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 jul, 2008 13:51 pm
Berichten: 8
Woonplaats: Oirschot
Heb wel wat meer lopen klooien met airbrush... Eerst met een basic revell setje met luchtfles en later op compressor. Toen de Paasche op compressor en nu dus op de nieuwe minicompressor. Moet zeggen dat het vrij aardig lukt iedere keer.

Vanmiddag nog even de kleur gespoten, nog geen fotos van gemaakt. Als het een keer wat beter weer is maak ik die wel even. Nu een paar dagen wachten en dan de clearcoat erop...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever
BerichtGeplaatst: do 23 sep, 2010 8:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 17 jan, 2010 0:28 am
Berichten: 377
Woonplaats: Lelystad
Je pakt het goed aan Arco. Nieuwe compressor en Zero Paints besteld. De keuze van auto's is goed nieuws voor de Porschisten onder ons, waaronder ikzelf natuurlijk. Je hebt een lekker stapeltje liggen. Het probleem wat je hebt met Zero Paints heb ik nog niet gehad. Misschien trof je net een produktiefoutje. En eh...na deze Kever zo'n grote Kever :brouw:

Succes,
Eric

_________________
Water is om eieren in te koken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever
BerichtGeplaatst: do 23 sep, 2010 13:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 jul, 2008 13:51 pm
Berichten: 8
Woonplaats: Oirschot
Tsja misschien mijn spuitje wat gevoeliger voor verfdikte dan andere merken? In ieder geval uit voorzorg de kleur ook wat verdund en dat ging prima. Heb geprobeerd wat redelijke foto's te nemen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is foutloos, dus dat valt me alles mee. Heb hem vooraf met korrel 2000 geschuurd en ontvet met wasbenzine. Spuitwerk heeft me een kwartiertje gekost, de voorbereidingen een veelvoud hiervan. Volgende week de blanke lak erop, eerst dit maar eens laten uitharden.

Als er mensen zijn die deze kit gebouwd hebben en goede tips hebben zijn ze van harte welkom!

Groeten Arco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever
BerichtGeplaatst: do 23 sep, 2010 14:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Ik heb hem 3x gebouwd, het is echt een plezier om te maken ;) alleen de ruiten hebben niet zo'n groot contactoppervlak en dat kan wel lastig zijn.
Voor de rest is alles helemaal perfect.

Kleur is heel mooi. Laat je hem mat of wordt ie glanzend?
Alleen die witte spikkels, horen die zo?

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever
BerichtGeplaatst: do 23 sep, 2010 15:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 jul, 2008 13:51 pm
Berichten: 8
Woonplaats: Oirschot
Hij wordt glanzend, die 'spikkels' zijn hele fijne metallicdeeltjes die door mijn camera ontzettend overbelicht worden :D

In het echt is het een donkere metallic grijs, zeker geen botsauto effect...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: VW Kever
BerichtGeplaatst: do 23 sep, 2010 17:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 feb, 2010 13:14 pm
Berichten: 158
Woonplaats: Vlissingen
ziet er mooi uit hoor.

ik neem aan dat je hem standaard bouwt of wordt ie gelijk maar een beetje "getuned"??


succes verder.

Paul.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement