Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 10:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan, 2008 13:50 pm
Berichten: 109
Ik ben er al eventjes mee bezig maar toch maar besloten om het te delen met jullie.
Ik ben bezig met een 1:18 ombouw project, is weer eventjes iets anders dan een plastic kit.

als basis heb ik 2 modellen genomen:

De Sunstar Lancia Delta Integrale 8V Rally portugal 1988, De eerste rally waar de Integrale werd ingezet en uiteraard won in de handen van Miki Biasion.

De Kyosho Lancia Delta Integrale Evo, rally tour de corse 1992.

Wat is nu de bedoeling van het project:
Een gedetailleerd model maken van de Delta Integrale 8V rally portugal 1988.

Misschien zijn jullie bekend met de kwaliteit en detaillering van Sunstar modellen, deze is gewoon slecht te noemen. Onderstel ziet er niet uit, interieur is niks, de body is qua vormgeving wel goed en decalling is ook goed.Van dit model ga ik dus alleen de body gebruiken.

De Kyosho heeft daarentegen een gedetailleerd onderstel, motor en interieur en heeft qua body detaillering veel bruikbare onderdelen. En aangezien ik dit model dubbel heb kan deze dus mooi al donor fungeren.

Momenteel ben ik zover dat ik de body van het sunstar model passend heb kunnen maken voor het kyosho onderstel (na een hoop boor, schuur, vijl en knipwerk), het interieur van de Kyosho heb ik zodanig aangepast dat deze klopt voor een 8V model uit 1988 (analoge klokken ipv digitaal, kleurstelling, namen van rijders op stoelen, de body is aan de achterkant aangepakt, nummerplaat houding en kleur is aangepakt, achterlichten zijn ge upgrade (standaard zijn deze doorzichtig en hebben nog pinnetjes aan de achterzijde zitten die erg zichtbaar zijn) en zijn spatflappen gemaakt van een oude strandbal, altijd handig als je dingen bewaard:) en ik ben momenteel bezig om het onderstel uit elkaar te halen zodat deze gespoten kan worden en het motorblok aangepast te krijgen zodat het klopt met de 8V uitvoering.

Ik zal spoedig foto's plaatsen van de status waarin het model zich nu bevind!

hieronder alvast de foto's van het basis model:

de Sunstar Delta:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en het kyosho model:
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Todo list:
3x Tamiya Alfa Romeo 155 Dtm (Alfa Corse, martini, test)
1:24 Smer Alfa Romeo Alfetta
1:24 Hasegawa Lancia Rally 037 Tour De Corse
1:24 Lancia Delta Integrale EVO Team Astra
1:43 Heller Lancia Delta S4 'Esso'
1:24 Heller Lancia Stratos Turbo gr.5
1:24 '68 Dodge Charger Nascar


Laatst bijgewerkt door black106xsi op ma 09 mei, 2011 15:13 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 aug, 2010 20:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan, 2008 13:50 pm
Berichten: 109
hier de foto's van hiever het momenteel staat:

Hier het interieur, was geheel zwart, maar heb hem in het zilver gespoten zoals de rally versies het hadden en wat extra details toegevoegd zoals moertjes in kleur, brandblussers in andere kleur, brandstofvuller ge-upgrade, decals toegevoegd, kabels toegevoegd, dashbord analoge klokken ingezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De aangepaste achterkant: normaal staat het nummerbord rechtop, steekt ook naar buiten toe en is gewoon helemaal wit op het standaard sunstar model. Dit klopt uiteraard niet, dus is het gedeelte achter de nummerplaat uitgeboord, een plaatje polystyreen achter gezet en tevens een schuin polystyreen plaatje waar uiteindelijk de afgeschuurde nummerplaat op is gekomen. Hiervoor uiteraard eerst het geheel zwart geschilderd! De achteruitrijlichten komen van het Kyosho model af, deze waren qua struktuur mooier dan die van sunstar.
In een later stadium zullen de verdere details nog aangebracht worden zoals de snelsluitingen voor de kofferklep, raamplaatjes en spatflappen.

Afbeelding
Afbeelding

De voorbumper heeft tot nu toe de meeste tijd gekost, alle gaten die je nu ziet waren niet aanwezig, het was gewoon 1 stuk staal. 1 voor 1 is alles uitgeboord en verder uitgevijlt. Ben ik een aardig tijdje mee bezig geweest! :roll:
De knipperlichten zijn ingekort zodat er ruimte vrijkwam voor de sleepogen. Deze komen weer van het Kyosho model af. Het onderste grote rooster ook. De overige roosters had ik nog over van een tamiya kit en zoals je ziet hebben de onderste nog een wit laagje nodig en tevens een omlijsting. Dit is het volgende wat me te doen staat.

Afbeelding
Afbeelding

Een dryfit van de body op het onderstel inclusief interieur, hiervoor was een hoop werk nodig om het goed passend te krijgen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor zover wat ik tot nu toe gedaan heb, het lijkt niet veel maar het is een stuk meer werk dan verwacht! maar ach dat is het leuke van modelbouw zullen we maar zeggen :)

_________________
Todo list:
3x Tamiya Alfa Romeo 155 Dtm (Alfa Corse, martini, test)
1:24 Smer Alfa Romeo Alfetta
1:24 Hasegawa Lancia Rally 037 Tour De Corse
1:24 Lancia Delta Integrale EVO Team Astra
1:43 Heller Lancia Delta S4 'Esso'
1:24 Heller Lancia Stratos Turbo gr.5
1:24 '68 Dodge Charger Nascar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 aug, 2010 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan, 2008 13:50 pm
Berichten: 109
Had gehoopt op een enkele reactie maargoed we gaan gewoon vrolijk verder!

de bumper is inmiddels klaar, 2 roosteromrandingen gemaakt en deze aangebracht.

Afbeelding
Afbeelding

De deuren zijn inmiddels aangepast zodat deze passen. Ze zullen helaas niet meer open kunnen omdat het scharnier gedeelte niet meer past in combinatie met de body en interieur. Deurpanels zijn zwart geschilderd en de spiegels zijn weer aangebracht.

Het volgende wat mij nu rust is de bodemplaat en motor. eerst zal deze uit elkaar gehaald worden, wat lastig is doordat veelal zit vastgelijmd. Voorzichtig te werk gaan dus zodat er niets afbreekt.....

en tips zijn natuurlijk altijd welkom, zo ook op of aanmerkingen!:)

_________________
Todo list:
3x Tamiya Alfa Romeo 155 Dtm (Alfa Corse, martini, test)
1:24 Smer Alfa Romeo Alfetta
1:24 Hasegawa Lancia Rally 037 Tour De Corse
1:24 Lancia Delta Integrale EVO Team Astra
1:43 Heller Lancia Delta S4 'Esso'
1:24 Heller Lancia Stratos Turbo gr.5
1:24 '68 Dodge Charger Nascar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 aug, 2010 15:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 jan, 2009 13:36 pm
Berichten: 588
Woonplaats: Twente
altijd mooi, het opwaarderen van een vast model. Het ziet er al goed uit! :D

_________________
AfbeeldingAfbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 19 aug, 2010 21:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 11:50 am
Berichten: 588
Woonplaats: Nieuwkoop
How vet!

Ik zie dit topic nu pas! wetend dat jij ook gek bent van dit model verwachte ik inderdaad wel iets moois.
Dat met die kentekenplaat kwam me wel bekend voor. Echter ga jij nog een stap verder zeg!

Meesterlijk!

Ik heb nog in de planning om een standaard straat model te maken. Dus met de NIET uitgebouwde schermen.
En ook daar is nog rally mee gereden! Uitdaging voor je?

Kom je ook naar de brouwersdag?

Groeten en succes hiermee!

Benjamin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 9:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan, 2008 13:50 pm
Berichten: 109
He Benjamin,

Ik weet niet of ik nog in het stadium zit dat ik gek ben van de delta, volgens mij zit ik al in het obsessie stadium inmiddels :mrgreen:

Het is simpelweg een geweldige auto, om naar te kijken, om te rijden, de historie, helemaal goed!

Je bedoelt de HF 4WD neem ik aan? Die hebben ze inderdaad met het ingaan van de groep A regelementen in de rally gebruikt in 1987 en de eerste 3 rally's van 1988 als ik het goed heb. Die wil ik ook zeker nog een keer gaan doen, weet dat ze ook in kit vorm te krijgen zijn op schaal 1:24 van Gass models, maar die zijn aan de prijzige kant.
Maar ach, heb nog 4 Delta's en een 037 liggen die gemaakt willen worden, dus voorlopig heb ik nog wat te doen en deze vergt ook nog wel wat werk.
Kijk al uit naar je volgende Delta project!

Ik had het niet gepland om naar de brouwersdag te gaan, maar wie weet kom ik wel ff, kan ik meteen weer wat toebehoren meenemen. Als ik kom wordt het met de Delta (de 1:1 versie) dus ik laat het nog wel ff weten!

_________________
Todo list:
3x Tamiya Alfa Romeo 155 Dtm (Alfa Corse, martini, test)
1:24 Smer Alfa Romeo Alfetta
1:24 Hasegawa Lancia Rally 037 Tour De Corse
1:24 Lancia Delta Integrale EVO Team Astra
1:43 Heller Lancia Delta S4 'Esso'
1:24 Heller Lancia Stratos Turbo gr.5
1:24 '68 Dodge Charger Nascar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 aug, 2010 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 11:50 am
Berichten: 588
Woonplaats: Nieuwkoop
Ik zit inderdaad ook al te kijken naar de 1:24 versies. Evenals de Delta S4 in 1:24. Ik denk dat dat de voorrang gaat krijgen.

Persoonlijk zou ik het wel leuk vinden je de hand te schudden en de 1:1 te zien. Ik heb er al wel veel mee te maken gehad. Maar blijf ze waarderen :D

Laat het inderdaad even weten of je komt. En ons op de hoogte over de verbouwing uiteraard!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 aug, 2010 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan, 2008 13:50 pm
Berichten: 109
en het is weer tijd voor een update!

het onderstel is eindelijk (gelukkig) uit elkaar!

Met de nodige booracties had ik opeens een tafel vol onderdeeltjes en veertjes die opeens in het rond sprongen. Na een zoekactie over de vloer weer gelukkig gevonden.

hieronder is het geheel uit elkaar te zien en wat zien we? Een hoop zwart spul. Erg leuk, maar niet leuk genoeg dus daar gaan we wat aan doen, want een zwart motorblok staat natuurlijk niet!

Afbeelding
Afbeelding

De bodemplaat...
Afbeelding

en het motorblok voor de schilderoperatie
Afbeelding

Blok is inmiddels geschilderd, niet in super detail aangezien je er straks weinig meer van ziet door de bodemplaat die eronder komt.

volgende uitdaging wordt het maken van een andere distributiekap en motorsteun en het aanpassen van het kleppendeksel.

hieronder hoe het nu is (Integrale 16V)
Afbeelding

en hoe het moet worden (Integrale 8V)
Afbeelding

Hierop is ook te zien dat bij de 16V de intercooler verder naar achter staat en een kevlar behuizing heeft ervoor. Bij de 8V versie zit deze tegen de voorbumper aan en dus ook geen luchtgeleider ervoor. Dit vraagt dus weer om een aanpassing!

verdere foto's volgen vanavond......

_________________
Todo list:
3x Tamiya Alfa Romeo 155 Dtm (Alfa Corse, martini, test)
1:24 Smer Alfa Romeo Alfetta
1:24 Hasegawa Lancia Rally 037 Tour De Corse
1:24 Lancia Delta Integrale EVO Team Astra
1:43 Heller Lancia Delta S4 'Esso'
1:24 Heller Lancia Stratos Turbo gr.5
1:24 '68 Dodge Charger Nascar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 aug, 2010 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 okt, 2007 11:50 am
Berichten: 588
Woonplaats: Nieuwkoop
Leuke details waar je mee bezig bent. En Kyosho heeft inderdaad een leuk onderstel.

Blijf je trouwens de velgen van de kyosho gebruiken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 aug, 2010 9:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 23 jan, 2008 13:50 pm
Berichten: 109
Het is wel de bedoeling om de velgen van Kyosho te blijven gebruiken, echter het wordt nog leuk om ze van de assen af te krijgen aangezien ze vastgeklikt zitten en niet zo'n beetje ook.
Wil dus proberen ze via de wielnaaf uit te boren en hopen dat ze dan loskomen.

Maar mocht je een optie hebben waar ze ze los verkopen, please let me know! :D

zijn die remschijven van tremonia trouwens wat? lijkt me wel leuk om die te gaan toepassen.

oja de foto's zullen vanavond volgen, gister geen tijd meer voor gehad en alles lag nog te drogen:)

_________________
Todo list:
3x Tamiya Alfa Romeo 155 Dtm (Alfa Corse, martini, test)
1:24 Smer Alfa Romeo Alfetta
1:24 Hasegawa Lancia Rally 037 Tour De Corse
1:24 Lancia Delta Integrale EVO Team Astra
1:43 Heller Lancia Delta S4 'Esso'
1:24 Heller Lancia Stratos Turbo gr.5
1:24 '68 Dodge Charger Nascar


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement