Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Welk kleurtje krijgt deze Skyline?
Bright red 0%  0%  [ 0 ]
Mica red 12%  12%  [ 3 ]
Mica blue 16%  16%  [ 4 ]
Dark mica blue 44%  44%  [ 11 ]
Silver leaf 28%  28%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 25
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 jun, 2010 23:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 30 sep, 2009 20:10 pm
Berichten: 2231
Woonplaats: Retie (Belgie)
Ziet er al heel netjes uit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 jun, 2010 18:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Wtf is hier gebeurd???

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goed geschuurd, grondig ontvet en een dag later in de primer (Motip) gezet. Hierboven zie je het resultaat twee dagen daarna; de primer is korrelig, gescheurd en voelt ook als schuurpapier.

De motorkap en de spoiler zijn wel in orde terwijl ze dezelfde behandeling hebben gehad.

Afbeelding

Andere modellen heb ik ook op deze manier voorbereid voor de paintjob en tot nu toe geen problemen mee gehad. Enig idee wat hier mis is gegaan?

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2010 18:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 21 feb, 2010 20:24 pm
Berichten: 329
wel ik had dit ook ik kreeg het niet weg en kreeg vlekken
action primer 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2010 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Erg spijtig, maar waarschijnlijk ligt het inderdaad aan de primer.
In principe kan er bij de primerlaag zoiets, door brouwersfout, niet gebeuren, althans ik zou niet weten hoe.
Dat wordt schuren en nieuwe, betere primerlaag spuiten :)
misschien was het een slechte bus, of lag het aan de temperatuur of i.d

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 13:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Helaas is het geen weer om inspannend schuurwerk uit te voeren hehe. Maar goed, er ligt nog meer schuurwerk te wachten onder andere aan de 250GTO en de dbS (gietnaden) dus gaan we dat maar weer een keer doen. Uiteindelijk zal het allemaal wel weer goed komen.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 14:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 jun, 2006 18:12 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Apeldoorn
Psioneer,

Het is te warm. Motip is bedoeld voor in de carrosseriebouw waar de max temperatuur zo op 22 graden zal moeten liggen.
Ik spuit ook 1:1 auto's met de spuitbussen van Motip en mij lijkt het erop dat de primer is gaan drogen tijdens 'de vlucht'.
Met deze temperaturen spuit ik (buiten) helemaal niets, geen modellen en geen 1:1 autos...
Motip lak staat er ook om bekend binnen 2 uur uitgehard te zijn dus de droogtijd is kort.
Als ik met Gunze 1:1 verdund spuit (met de H&S airbrush) dan moet de body bij mij zeker een week uitharden!


Groets,

Lau

_________________
Lastig he, die voorbumperklevers...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 14:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Aha, bedankt voor de tip. Dan zal ik na de schuurbeurt in elk geval niet meteen met de primer bezig gaan. Wel is het zo dat ik deze ergens midden vorige week gespoten heb. Toen was het nog niet zo warm als deze week. Ik zal er eens op letten in welke omstandigheden ik spuit. Er staan er nog een paar op de planning.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 16:05 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 07 jun, 2006 18:12 pm
Berichten: 126
Woonplaats: Apeldoorn
Geen probleem joh,

Niet bedoeld als kritiek hoor, maar ik vind die spuitbussen maar niets als het om het spuiten van modellen gaat.
Ik vind Motip te dik spuiten en Tamiya te dun..
Ik geef toe dat een airbrush en compressor reteduur zijn als je een beetje redelijk spul wil hebben, maar het werkt zo veel meer fijner! Ik schrok alleen wel een beetje van de totaalprijs: 325 euro aftikken bij ASA :shock:

Ook merk ik dat ik met het spuiten met Motip wel eens last heb van meevliegende druppels, er is dan een opbouw van lak aan de nozzle en op een gegeven moment vliegt er dan een druppel mee op de lak :evil: De Rover 216 die ik nu SM zwart aan het spuiten ben is ook bedoeld voor het circuit dus daar maakt het niet zo veel uit maar binnenkort krijg ik een zijscherm van een Ford Galaxy te doen. Ben benieuwd.

Gedachte: er is ook de mogelijkheid dat de afstand van de spuitbus tot de body te veel of te weinig is?
En tot laatste: Mooi model! strak gebouwd en van het goede soort.. getuigt van smaak :D

_________________
Lastig he, die voorbumperklevers...


Laatst bijgewerkt door Lau op ma 28 jun, 2010 16:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 16:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
ik ben ook niet zo van het spuiten met dit weer , afgelopen weken was het perfect , warm maar niet te , maar dit :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2010 16:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
@Lau: Ik vat dit ook niet op als kritiek hoor. Ben geen professioneel spuiter en heb er dan ook de ballen verstand van. Waarschijnlijk merk ik daarom ook geen verschil in primers. Dit is eigenlijk de eerste wagen waarbij het fout gaat.
Ik heb wel een AB met compressor maar (nog) geen spuitcabine.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement