Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 10 jun, 2010 23:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Dinsdag was ik in de lhs en om twee redenen kon ik deze niet laten liggen: alle andere wagens (behalve de 560SEC) wachten op schuur- en spuitwerkzaamheden en de vriend die ik bij me had verplichtte me deze wagen te kopen (vond het een prima argument hehe) omdat het zo'n speciale Ferrari zou zijn. Nou, het zal wel. Het is een Ferrari en ik vind er niks speciaals aan. Maar het lijkt me wel een mooie om te bouwen en daar gaat het tenslotte om.

Afbeelding

Het gaat in elk geval een goeie oefening in decallen zijn want er zit nogal wat cf decal in het interieur en ook op andere plaatsen. Gisteren ben ik begonnen met de motor maar daar heb ik nog geen foto's van. Wel van de voorophanging:

Afbeelding

Afbeelding

Wat dan weer vreemd is is dat bij deze kit geen decals geleverd worden op de remklauwen.

En het begin van de interieurkuip waarbij ik de matzwarte vloermatten vervangen heb door aluminium omdat ik dat mooier vind en het wat meer contrast geeft (de stoelen staan los en moeten nog bewerkt worden):

Afbeelding

Twee fans die je niet meer ziet als de body er op staat:

Afbeelding

De eerste cf decal op de kardantunnel:

Afbeelding

Grappig is dan weer dat de grid van de schakelpook een metal transfer is. Scheelt weer wat gepriegel met het penseel. Bovendien bestaat deze wagen uit heel wat minder onderdelen dan bijvoorbeeld de Modena of Enzo (maar die heeft dan ook werkende deuren). Maakt het echter niet minder leuk of minder werk.

Overigens belde de lhs vanmiddag dat ze weer wat bestelde dingen binnen hadden gekregen waaronder spuitbusjes en AB-potjes. Ik verwacht dan ook dat er in de andere wagens binnenkort weer wat progressie gemaakt gaat worden.

Tijdens het wachten op drogende lijm en verf geniet ik dan even van mijn uitzicht bij zonsondergang:

Afbeelding

Tips, truuks en kritische noten zijn welkom.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Laatst bijgewerkt door Psioneer op vr 25 jun, 2010 1:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 10:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Ik heb hier eigenlijk niet veel op in te brengen. Je eerste stukje Kavlar is erg strak. En laten we hopen dat de rest ook zo strak wordt. Succes!

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 10:52 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Thanks, ik ben goed op weg. De cf zit nu ook op de deurpanelen:

Afbeelding

Afbeelding

Let op: dit zijn macro foto's met de camera bovenop het paneel. In werkelijkheid zijn de plooitjes met het blote oog niet te zien. Helemaal niet als de panelen straks gemonteerd zijn. Het resultaat staat me dus wel erg aan moet ik zeggen aangezien het nog niet zo heel makkelijk was om die dingen (het zijn er drie per paneel) in alle hoeken te wringen. Bovendien zitten er geen gaten in voor de raamslingers en durfde ik daar niet meer aan te doen dan wat nu te zien is. Maar goed, SOL doet wel goed werk.

Vandaag ook de eerste foto's van het motorblok:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog niet alles zit vast omdat ook hier cf op geplaatst moet worden. En de onafgewerkte delen (ik zie nog een braam en een beetje zwart op de verkeerde plaats op de aandrijfriemen) zijn straks niet meer te zien omdat het hele subframe tegen de firewall gemoneerd wordt.
Ik las laatst in een militair helikopter topic WYSIWYP: what you see is what you paint. Daarop heb ik besloten m'n aandacht vooral te besteden aan de delen die prominent in het zicht liggen wanneer een project af is.

Inmiddels staan ook de stoelen in de verf. Zodra ze droog zijn zal ik daar ook wat foto's van laten zien.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 19:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
De voortgang grotendeels dryfit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik voorzie wel wat pasvormprobleempjes die ik nog niet eerder bij Tamiya ben tegen gekomen. Ik wijt ze dan ook volledig aan m'n eigen onkunde. Het subframe wordt in de carosserie gemonteerd terwijl het interieur op de bodemplaat gelijmd moet worden. Om het subframe in de carosserie te krijgen kost wel wat moeite. Vervolgens gaat het interieur er niet meer in zonder enig gepast geweld. Nu alles nog los zit lukt het uiteindelijk maar ik vrees er voor als het straks allemaal gelijmd is. Daarnaast is het subframe een beetje getordeerd waardoor de linker uitlaat niet helemaal uit komt waar het zou moeten. Kortom, het wordt een interessant klusje als ik zo ver ben.

Hoewel ik de wagen an sich niet geweldig vind ben ik wel onder de indruk van het subframe en de motor. Mooi staaltje techniek van Ferrari. Ik zou me er niet voor schamen dit aan de buren te laten zien. :lol:

Zoals altijd, laat de tips, truuks en kritiek maar komen.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 dec, 2009 18:45 pm
Berichten: 307
Woonplaats: Halsteren
jij bouwt egt snel man!!

maar tog ziet het er heel goed uit! :brouw:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 jun, 2010 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Het geheim van de (snelle) smid: veel tijd. Er zijn dagen dat ik niks anders doe. En voor alle dingen die droogtijd nodig hebben gebruik ik warmte om het droogproces wat te versnellen.

Zo ook voor de stoelen van deze F50:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En omdat ik graag foto's maak en ik veronderstel dat jullie wel van foto's houden ook het subframe met kleppendeksels:

Afbeelding

Afbeelding

Als ik hier het Mercedesblok naast zet lijkt dat best een beetje zielig hoewel dat toch ook geen onaardige V8 is. Als ik er aan denk komt er nog wel een foto van beide. In elk geval ga ik nu weer even verder met de Merc.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jun, 2010 0:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Zoals beloofd:

Afbeelding

Afbeelding

Vast een goede reden om voor een Ferrari zoveel meer geld te vragen dan voor een Mercedes.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jun, 2010 10:32 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 okt, 2007 18:42 pm
Berichten: 3736
Woonplaats: heerhugowaard
Ziet er zeker niet slecht uit. Maar zoals je zelf mischien al wist moet er in het motorruim ook nogal wat carbon verwerkt worden Klik.

_________________
Bekijk mijn Youtube Kanaal voor handige tips en video's van mijn builds
http://www.youtube.com/user/xrcflash
https://www.facebook.com/thescalemodelingchannel
Bekijk ook mijn online webshop
http://www.thescalemodeler.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2010 19:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Er wordt inderdaad nog heel wat gecarboniseerd. Het stuk (luchtinlaat?) zoals je op de foto ziet (ligt nog los) maar vooral ook grote carosseriedelen en het dashboard bijvoorbeeld.

Inmiddels staat de body in de primer en ik hoop hem één dezer dagen rood te spuiten. Als ik de paintjob niet vern**k zal deze F50 waarschijnlijk deze week van de produktielijn rollen.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 13 jun, 2010 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
ziet er goed uit!
ik lees dat je houd van foto's maken (kan ik ook wel zien in de scherptediepte)
wat voor camera heb je?

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement