Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 11:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2010 15:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Het houdt het modelbouwen interessant he. Ik heb deze 560SEC twee keer. In de eerste doos was de carosserie helemaal scheef, daar is een nieuwe voor besteld. Maar ik had geen zin te wachten dus heb ik gewoon een tweede doos gekocht en constateer toch wel wat verschillen hierin qua pasvorm. Opvallendst daarbij zijn stukjes uitlaat die bij de ene te kort zijn en bij de andere te lang. Maar ook bijvoorbeeld schokdempers die bij de eerste prima passen en bij deze minstens een milimeter te lang zijn.
Het verhaal van de bumpers heeft nog als extra dimensie dat ik er geen lijmklemmen op kan zetten omdat er geen rechte kanten aan zitten. Ik lijm dus eerst een beginnetje, houd dat een minuutje vast en hoop dan dat het blijft zitten als ik een centimeter verder ga lijmen. Tape zou een optie kunnen zijn maar dat doe ik niet om het risico te vermijden dat ik de lak van de bumper af trek.
De stuurstang is weer een ander verhaal (bij beide), die past gewoon helemaal niet. Ik heb nu de keuze om het spul helemaal vast te lijmen ofwel een stuk van de stang af te snijden zodat de wielen nog wel beweegbaar zijn. Waarschijnlijk ga ik voor dat laatste omdat niemand ooit nog naar de onderkant zal kijken. En de niet-kenners missen dat stukje echt niet.

De carosserie die ik straks over heb kan ik gebruiken als testmateriaal. Heb al een tijdje het idee er een cabriolet van te maken maar gezien mijn onervarenheid zie ik daar wel wat tegenop. Van de andere kant, als ik het vern**k heb straks gewoon twee sedans dus een enorme ramp zou het nu ook weer niet zijn.

In elk geval is dit voor mij een goede reden om Revell zoveel mogelijk te vermijden. Alle wagens die ik tot nu toe van Tamiya heb passen subliem. Bovendien vind ik het chroomwerk van Tamiya heel veel mooier dan de bling van Revell.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2010 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Tamiya schijnt inderdaad veel beter te passen. Ik denk dat ik die ook maar eens een ga proberen te bouwen :wink:

Ik heb tot nu toe meestal Revell of amt gehad omdat die veel goedkoper zijn dan Tamiya.

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2010 17:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 maart, 2009 14:38 pm
Berichten: 436
Woonplaats: Groningen
Die problemen met de bumper en logo had ik ook bij mijn 560SEC. Van mijn auto is dan nu ook niet veel meer over dan een hoopje onderdelen-spul.

Ik vind het zwart echter wel goed gelukt en mooi bij de auto passen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jun, 2010 0:28 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Het houdt maar niet op. Het glas en het interieur willen ook niet echt samenwerken. Het is de bedoeling eerst het glas te lijmen en vervolgens het interieur in de body in plaats van het interieur op het chassis. Als ik de achterkant op elkaar houd heb ik voor 2 mm speling en als ik de voorkant op elkaar houd heb ik diezelfde 2 mm aan de achterkant. En probeer daar dan nog maar eens een motorkap en kofferklep tussen te krijgen.

Oh ja, en als dat dan een beetje op z'n plaats zit (helemaal gaat dus niet) wil het chassis er niet fatsoenlijk onder. Geweldig. Dit is echt de laatste kit van Revell of ze moeten wel met een ontiegelijk mooi model komen.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jun, 2010 10:40 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 27 maart, 2009 14:38 pm
Berichten: 436
Woonplaats: Groningen
Zonde, al die problemen, werkt niet bepaald mee aan het brouwhumeur. Maar Revell maakt wel mooie kitjes, de Trabant, de T1 en de T3 Camper zijn vrijwel zonder problemen te bouwen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jun, 2010 12:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 jul, 2009 10:55 am
Berichten: 1765
Woonplaats: schoten
Czeh heeft gelijk
sommige revell's zijn prachtig
zeker voor hun prijs tegen over sommige merken
maar andere revell's zijn zo :evil: :|

_________________
When you are not
with the one you love
Love the one you are with


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 19 jun, 2010 12:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 jul, 2009 11:49 am
Berichten: 1634
Woonplaats: Amersfoort
eli-dk schreef:
maar andere revell's zijn zo :evil: :|

Toevallig heb ik die nu altijd.... :evil:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 jun, 2010 23:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
En als jij ze niet hebt heb ik ze wel. Hoewel ik moet zeggen dat de Sunseeker Predator 108 tot nu toe prima past.

Gisteren en eergisteren heb ik een hele tijd zitten pielen met het ding om één en ander wat passender te maken. Te beginnen met de motorkap: die is gesneuveld dus daar hebben we geen last meer van. Omdat ik de scharnieren al verdacht heb ik het ding eerst naast een vlammetje gehouden en wat gebogen aan de scharnieren. Blijkbaar heb ik per ongeluk ook de omlijsting van de grille wat dicht bij de vlam gehouden want die is nu dusdanig vervormd dat de grille er niet meer in wil. Maar goed, voor de andere 560SEC verzinnen we wel wat. Of een custom grille of gewoon een nieuwe motorkap.
Ik heb een nieuwe uit het onderdelenrek getrokken, op z'n plaats gelegd en vervolgens pas de scharnieren geplaatst. Daarnaast ook een stuk van de dwarsverbinding tussen de voorspatborden afgevijld. En jawel, nu gaat ie netjes dicht. Het ding is ook alweer netjes geschuurd, geprimerd en mooi zwart gespoten.
Dan moet daar nog zo'n frame onder zodat het wat realistischer lijkt. Dat zijn dingen die ik niet eerst schuur en primer. Dom dom dom... de lak blijft er gewoon op liggen. Deze keer maar gewoon afgewacht en uren later was het toch wat uitgevloeid en gedroogd. Het ziet er nu wel weer een beetje uit.

Dan het glas, interieur, motorkap en kofferklep. Als ik eerst het glaswerk monteer krijg ik het interieur om de één of andere reden echt niet op z'n plaats zodat de kofferklep en -bak op hun plaats kunnen. Ook hier wat aan de scharnieren gebogen maar dat helpt niet genoeg. Dan maar eens het glas op het interieur geplakt met wat plakbandjes (onder spanning willen voor- en achterruit wel aansluiten) en dat in de body vastgezet met een lijmklem. Probleem is dan om het exact op de goede plaats te krijgen, maar goed, na een half uurtje was ik zo ver. Verbazingwekkend genoeg lijkt de kofferklep dan wel eningszins te kunnen werken hoewel de kofferbak (die de klep op z'n plaats houdt) wel wat wil bewegen. Hoe ik dat ga oplossen weet ik niet. Waarschijnlijk met veel secondenlijm.

In principe is het in dryfit dus wel ongeveer in elkaar te prutsen. Deze manier heeft dan wel als uitdaging om het interieur met het glas erop vastgelijmd in de body te bevestigen op de goede plaats. Ik betwijfel of Contact clear sterk genoeg is om het spul lang op z'n plaats te houden. Secondenlijm doet dat denk ik beter maar geeft geen tijd om de rommel op z'n plaats te krijgen.

Een hele tijd later dus bedacht ik me dan ook maar even het chassis eronder te zetten. Helaas, level 5 houdt blijkbaar in dat ELKE handeling een uitdaging is. De cardan as zat in de weg, en niet een klein beetje. Dan maar even het chassis van de andere 560 proberen. En wonderwel, het past! Een fout van mij dus? Hmmm.... bij het eerste chassis heb ik de uitlaatdempers niet helemaal aangedrukt op de pootjes omdat daar wat spanning op stond door de cardan as. Bij het tweede heb ik dat wel aangedrukt met als gevolg dat de cardan as wat hoger ligt. In de handleiding staat in elk geval niet dat die dingen maar half gemonteerd moeten worden!
Maar goed, even een houtje tussen de as en het chassis gestoken et voila, het past!

Het hele gebeuren heeft met dus een aantal uren bezig gehouden zonder dat ik ook maar iets ben opgeschoten behalve dat ik nu weet dat het kan passen maar niet hoe ik het ga monteren. Als iemand een goed plan heeft lees ik het graag.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 jun, 2010 17:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
En ik ben weer druk bezig met deze rampenbak. Toch maar het glaswerk op het interieur gelijmd en vervolgens het geheel in de body gezet. Niet perfect maar het werkt tot nu toe wel.

Afbeelding

Afbeelding

Volgende uitdaging is de kofferklep monteren en vervolgens het chassis er onder zetten. Ik zal blij zijn als deze in elkaar zit.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2010 23:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Is er dan toch nog hoop?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dus het interieur met het glaswerk in de body gelijmd. Niet helemaal op de goeie plek denk ik. In elk geval kon ik dat niet zien en hier en daar zit een klein kiertje. Gelukkig valt het niet echt op. Vervolgens met gepast geweld het chassis er onder gezet. Een andere meevaller is dat motorkap en kofferklep nu wel goed passen en ook werken. Eigenlijk valt het resultaat tot nu toe nog wel mee en dat geeft weer wat hoop om er toch een acceptabel model van te maken.
Er moeten nog wat onderdelen onder de motorkap verstopt worden, een aantal decals geplaatst en dan verder afwerken.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement