Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 7:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 12 jun, 2010 0:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Wegens de geweldige pasvorm van Revell nog geen foto's van het chassis met de motor gemonteerd. Dat ligt nog in de lijmklemmen aangezien de zaken niet op hun plaats willen blijven zitten. Secondenlijm heeft er problemen mee.
Frapant is wel dat bij de andere 560SEC de uitlaatpijpen vanaf de spruitstukken te kort zijn en bij deze eigenlijk net iets te lang. De radiateur wil ook niet echt omdat de fan op het motorblok iets te hoog is. Maar goed, uiteindelijk zal het wel goedkomen.

Wel vandaag het interieur gebouwd:

Afbeelding

Maar niet heus. Ik heb besloten het reeds gebouwde interieur van de andere Merc hier in te bouwen. Deze krijgt een donker kleurtje, de andere wordt lime green dus daar pas ook een ander interieur bij.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 12 jun, 2010 12:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
En hoe gaat dit er straks allemaal ongeveer uit zien?

Nou, zoiets dus:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De uitlaat zit er inmiddels onder en de radiateur zit ook vast. Foto's volgen later.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 20:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Jawel, vanmiddag heeft de MB een hoogglans zwart jasje gekregen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het stof dat je ziet ligt er allemaal op. Ik vrees dan ook dat het een echte stofvreter wordt en dat je er alles op ziet. Wat dat betreft is hoogglans zwart niet de beste keuze. Maar ik vind het wel een mooi kleurtje en het zit er ook goed op. Ik twijfel nog over clear aangezien het ding zo ook al blinkt en elke volgende actie de zaak kan vern**ken. Polijsten en waxen zit wel in de planning om een nog wat diepere glans te krijgen.

Waar ik ook nog over nadenk is de grille. Standaard is dat chroom maar voor deze zwarte wagen denk ik dat zwart mooier is. Wellicht wordt het zijdeglans in plaats van hoogglans. Ook de bumperdelen die normaal verchroomd zijn worden zijdeglans zwart. Uiteindelijk wordt het dus een erg zwarte auto. Maar ja, dat zijn AMG's vaak ook en die vind ik ook mooi.

Al met al tevreden dat ik weer eens een mooie laklaag in één keer voor elkaar heb gekregen. Geeft ook wat meer vertrouwen voor de DBS en de F50.

Tips, truuks en advies worden gewaardeerd.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 21:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Zwart is een goede keuze voor deze wagen :D Je had misschien beter eerst de handgrepen aan de deuren kunnen monteren voor het spuiten.

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 21:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Ja, nu je het zegt... Maar misschien verchroom ik ze wel om het zwart wat te breken.

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 21:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
mooi interieur :brouw: en zwart vind ik een vd mooiste kleuren voor dit model :mrgreen:


en jij vraagt tips .. hmm ik spuit meestal buiten op een windstille dag of hoek
dan is er weinig stof buiten en meestal (bijna altijd) geen stof in de lak

als je binnen spuit denk ik dat je beter eerst heel goed kan stoffen en de ondergrond met een plantenspuit moet bevochtigen zodat door de spray je geen stof opmhoog laat gaan

ook een spuitcabine maken is een erg goede oplossing met een soort afzuiging erin dan un je eventueel een slang door het raam naar buiten leggen

er zijn best veel dingen te verzinnen

maar als ik zie dat waar en hoe je puit en wat er allemaal ligt dan heb je gewoon veel stof op die manier

ik denk dat dat het is


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 22:00 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
De halve vierkante meter waar ik op werk is niet de plaats waar ik spuit. Over het algemeen spuit ik in de garage van een vriend en daar valt het erg mee met het stof. Vandaag heb ik buiten gespoten omdat het redelijk windstil was. Opmerkelijk dat ik tegenwoordig de hele dag op de windkracht let haha. En opvallend ook dat er over het algemeen 's ochtends tot een uur of half 11 weinig wind is. Maar dat terzijde.
Een spuitcabine zit er al aan te komen sinds ik een airbrush heb maar het is er nog niet van gekomen. Was eigenlijk op zoek naar een kant en klare maar de enige die ik kan vinden vind ik te klein en in de afzuiging van het ding heb ik ook niet veel vertrouwen. Tamiya had er eentje met dubbele fan maar die wordt blijkbaar niet meer gemaakt. De AB gebruik ik dus alleen maar in de garage.

Er zit gelukkig ook geen stof in de lak nu. Alles wat er nu op ligt is gewoon los stof maar nog geen minuut nadat ik hem schoongeveegd heb ligt ie al weer vol. Om nog maar niet te spreken van vingervlekken. Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 16:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
dan begreep ik het verkeerd ik dacht dat je bedoelde dat de stof in de natte lak was gekomen en je tips vroeg daarover :oops: :oops:

foutje , ik heb niets gezegd :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2010 14:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Geeft niet. De vraag naar tips is algemeen bedoeld aangezien ik mezelf nog steeds als beginner beschouw.

Ik vraag me wel af of Revell dit nou bedoeld met level 5:

Afbeelding

Gelukkig komt dat met een beetje gepast geweld dan wel weer goed:

Afbeelding

Het chroomwerk blijft chroom in tegenstelling tot wat ik eerder zei. Het spul is niet zomaar te verven en als ik het eerst schuur of ontchroom in de remolie ben ik bang dat ik het nooit meer zo netjes krijg. Bovendien vind ik dit ook wel mooi. Het eerste dat opvalt aan deze auto is dat hij erg zwart is en met het chroom komt daar wat variatie in.

Het wordt sowieso nog een heel gevecht om het spul in elkaar te krijgen. De motorkap en kofferklep staan een beetje onder spanning wanneer het interieur er in zit (dit houdt beiden op hun plaats) waardoor in elk geval de motorkap niet dicht wil blijven. Ook zit er een enorme kier tussen de voorruit en de motorkap waardoor je zomaar de motorruimte in kunt kijken. Volgens Revell hoort dit zo, er komt in elk geval geen onderdeel meer tussen. Maar in realiteit lijkt me dit toch anders in elkaar te zitten. Het stoort me overigens niet maar is wel opmerkelijk.

Verder speel ik nog met het idee de achterruiten te tinten met smoke maar dit heb ik nooit eerder gedaan. Het lijkt me niet zo gemakkelijk om dit gelijkmatig voor elkaar te krijgen.

Nog een level 5 vraagje: zou Revell nou echt verwachten dat ik dit embleem verder zelf maar afwerk?

Afbeelding

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2010 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 15 nov, 2009 15:53 pm
Berichten: 2662
Woonplaats: Bladel (Noord Brabant)
Jij hebt precies, maar dan ook precies dezelfde problemen die ik ook had toen ik dit model bouwde. Ik dacht eerst dat het een ongelukkige treffer was dat die ster niet goed gevormd is, en dat de bumper niet goed aan elkaar past. Helaas niet dus :(

Nu ik zo kijk zit bij mijn model de motorkap ook niet goed dicht. De kofferbak gaat dan wel weer :?

_________________
Eigen website: (hij is nu klaar)
http://generalcustomsinc.webklik.nl/page/home


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement