Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2010 13:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
De 360 Modena en GTO zijn vrijwel af dus het is tijd voor een nieuw project. Ondanks dat ik geen Ferrari fan ben toch maar weer eentje meegenomen. Deze keer de Testarossa. Met Miami Vice in gedachten (jeugdsentiment...) gaat ie wit worden. Van Tamiya heb ik een bus pure white maar ik moet nog even zien of dit niet te wit is voor een auto.

Dit is de body:

Afbeelding

Foto's en voortgang zullen snel volgen.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Laatst bijgewerkt door Psioneer op zo 27 jun, 2010 9:31 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2010 15:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 dec, 2009 18:45 pm
Berichten: 307
Woonplaats: Halsteren
ik volg je,,

zelf ben ik ook bezig met een testarossa van miami vice te maken

grt bas boy

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2010 16:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 14 apr, 2008 9:55 am
Berichten: 2261
Woonplaats: Biddinghuizen
Ben benieuwd, wat je ervan gaat bouwen ;)
Succes, en ik volg je.

Groeten Idaniël :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2010 16:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
ook succes met deze ;-)
geen ferrari-fan? zegt hij dan na een 360 modena, GTO, 250GTO, ... :lol:

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2010 23:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Tja, het is toch echt zo. Voor het geld dat die dingen kosten zou ik liever een Aston Martin rijden. Qua design vind ik dat toch heel wat meer klasse hebben en het gaat ook hard genoeg. Maar ja, zoals ik al zei, er liggen veel Ferrari's in de winkel en geen enkele AM. Die heb ik overigens wel besteld want is een nieuwe kit van Tamiya.

De Testarossa dus. Toevallig heb ik een aantal dagen geleden een bouwverslag gelezen maar ik weet niet meer van wie en kan het niet meer vinden (ergens rond de pagina 30 van de verslagen dacht ik). Wat me in elk geval opviel was de motor. Om de één of andere reden vind ik dat meestal het leukste onderdeel van de bouw. Bovendien is ie als hij eenmaal in de auto ligt bijna niet meer te zien (behalve de bovenkant) dus de kleppendeksels liggen buiten het zicht. Nu was ik al een tijdje aan bougiekabels aan het denken en lijkt me dit een geschikte kandidaat. Als ik het verpruts is het in elk geval niet zichtbaar en als het lukt ga ik er vast mooie foto's van hebben. Zo gezegd, zo gedaan. Inmiddels ben ik al een paar uur aan het prullen aan 6 bougiekabels van dun ijzerdraad. Wat een k-werkje is dat zeg. En dan moet ik nog beginnen aan de andere kant. Ik ben er nog niet helemaal van overtuigd maar het oordeel zal ik aan jullie laten. Zodra het toonbaar is zal ik wat foto's maken.

Wel heb ik de grote delen van het blok al in elkaar gezet en geverfd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanmiddag heb ik ook de carroseriedelen en bodemplaat geprepareerd en ontvet. Die gaan morgen waarschijnlijk in de primer.

Ben tot nu toe tevreden met de resultaten. Alle commentaar is welkom.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 13:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 okt, 2009 13:51 pm
Berichten: 148
Leuk hè, werk aan de motor! Daar kan vaak veel aan toegevoegd worden. Voor dun ijzerdraad gebruik ik vaak de strips voor vuilniszakken. Dat is lekker flexibel en veert niet zo hinderlijk. Ander draad dat ik gebruik (volgens mij van 0,3 of 0,4 mm) haal ik van oude spoeltjes uit een oude radio of iets anders waar een trafo o.i.d. in zit. Meestal heb je dan genoeg voor heeeeeel veel modellen...

_________________
op de glasplaat: f40, 312T5
in de ijskast: 250 california
in de koelkast: Palm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Inderdaad erg leuk. Is ook meestal het eerste onderdeel dat ik af heb.

Dat zijn precies die ijzerdraadjes die ik nu gebruikt heb maar ik ben er niet blij mee. Uurtje geleden heb ik ze er weer vanaf gehaald. Het zag er te grof uit en was eigenlijk een zooitje. Heb er zelfs geen foto's van gemaakt haha. Inmiddels heb ik een aantal strengen koper uit een elektriciteitssnoer getrokken. Dat is een stuk dunner en flexibeler maar in verhouding wellicht iets te dun. We zullen zien, ik ga het er in elk geval eens mee proberen.

De volgende stap zal het aanpassen van de vering zijn door er echte veertjes op te zetten. Ik heb alleen nog niet uitgevonden waar je die dingen los kunt kopen in plaats van een tros pennen aan te schaffen.

Status van het blok op dit moment:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luchtinlaat ligt er los op:

Afbeelding

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 14:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 27 dec, 2009 18:45 pm
Berichten: 307
Woonplaats: Halsteren
jmmr van die naad die over de zijkant van het blok loopt,

en volgens mij hoort dat gouden onderdeel gewoon zilver te zijn, maar ik weet het niet zeker want bij mij is ook het oliefilter blauw i.p.v rood

grt bas boy

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 15:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
De naad zie je straks niet meer aangezien daar de cover voor de aandrijfkettingen nog overheen komt. En voor wat betreft de kleuren wijk ik nog wel eens wat af van het origineel om er wat afwisseling in te krijgen. Anders wordt alles zo zilver en grijs. Voor het blok heb ik deze keer ook 91 (ijzer) gebruikt in plaats van 99 (alu). De uitlaat doe ik deze keer wel in 99 zodat ie wat afsteekt tegen het blok.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 29 dec, 2009 10:56 am
Berichten: 68
Woonplaats: Enschede
He hallo,

Mooie kit de Testarossa van Tamiya. Een die nog op het wensenlijstje staat. Ferrari man of niet feit is inderdaad wel dat er een hoop mooie kits van Ferrari te krijgen zijn, en daarbij zijn er ook veel extra's verkrijgbaar (PE, metal decal etc)

Ik verbaas me over het aantal kits waar je tegelijkertijd aan werkt en waar je vervolgens ook vooruitgang mee boekt. Ik ben er nu met twee bezig, van een moet ik nog een topic maken, en ga lang niet zo snel.

Bij mij Ferrari 275 GTB zit ik een beetje aan te hikken tegen het motorblok, juist omdat ik er veel detail in aan wil brengen. Voor bougiekabels heb ik bij mijn modelzaakje kabeltjes gekocht, volgens mij 0,4 mm, in allerlei kleuren verkrijgbaar. Scheelt een hoop gepruts met electriciteitskabels of telefoonsnoer. Voor het geld hoef je het niet te laten, kost 2 of 3 euro voor een rolletje.

In ieder geval succes met bouwen, ik volg

groet

Arjen

_________________
Op de werkbank:
Van alles en nog wat
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement