Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 22:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 16:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
veel beter zo :brouw:

en een klep met kettingkjes is zeker heel leuk :brouw:

misschien zou je nog een plaatjes kunnen maken over die rondingen van de body daar zie je nog dat daar eeerst een rinding zat voor een spatbord


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 14 jun, 2010 17:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 jan, 2010 0:33 am
Berichten: 136
Gij zijt goe bezig gij ! :D

Als ik naar jouw wagen kijk, krijg ik een visioen.
"Oldskool Tow-truck"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 20:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 12 jan, 2010 0:33 am
Berichten: 136
Iets als :

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 21:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ok, ik ben ge-overtuigd.

Gisteravond een schot geplaatst en vandaag op de zaak met de kleine lintworm de body zo kort mogelijk op het schot afgezaagd.
Potver, ik gaat het nog leuk vinden ook.

Afbeelding Afbeelding
Dit gaat ik dus eerst eens afwerken met nog een schot met een vesteviging erin "gestansd". Daarna opbouwen en zo rattig mogelijk afwerken. Het gesjopte voorraampje heb ik (ook op de zaak) door de lintzaag gehaald en dat is perfekt passend geworden. Slechts jammer van de Ford-A club stickert, die bleef onderweg hangen :evil: .

Afbeelding Afbeelding
Blijft bar weinig over van het geheel maar ik zie hem nu voor me. Misschien komen zelfs de voorspatborden weer terug en laat ik de laadbak over de achterwielen vallen. Who knows.

Ik zal 't vanavond eens optuigen en kijken wat het geworden is. Morgen foto's?

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 feb, 2010 23:00 pm
Berichten: 631
Woonplaats: stavoren
ziet er beter uit als toen met die roode
achter kant snapte het toen niet maar nu wel
dike pick-up komen er oke nog sid pipes op

groeten wout

_________________
revell voor de professionals
tamiya voor de amateurs


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2010 21:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
echt de body is zo 10 keer beter :shock:
echt heel erg geslaagd nu
nu heb je echt een main body en kun je achteraan maken wat je wilt



het ziet er nu niet meer afgezaagd uit , omdat je ook die ronde rand niet meer ziet

ben erg benieuwd deze op het chassis te zien staan :brouw: :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2010 12:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Ik denk dat ik nu toch stiekum met een serieus projekt bezig ben :oops: . Wat is begonnen als een hatseflatse verbouwing verandert zo langzamerhand in...... zie wel.


Laatst vond ik de voorspatborden weer (kwam ze eigenlijk tegen) en heb ze voor de lol even d'r op gelegd :roll: . Ze liggen d'r nu nog op.

Afbeelding Afbeelding
Ze zitten er zelfs al weer op vast geschroefd. Verders heb ik zelf een treeplank proberen te freubelen. Ik heb er nog maar een. De linker. En dan ben ik dus zo bij de hand dat ik nog een linker in mekaar zit te pielen :? . Daar wil ik nog eens over prakkiedenken. Of er is een donateur voor een rechter :brouw: :?: .


Verders heb ik van messing profiel een basis imekaar geplakt. De basis voor het "bakkie".

Afbeelding Afbeelding
Hoe dat bakkie er uit komt te zien weet ik nog niet. Een soort van rond, zoals op de latere pickup's, of vierkant stalen frame met houten-planken zijkanten en geribbelde gedeukte laadvloer. Kleppie met kettingkjes 8) . Wellicht dat ik de, reeds aan elkaar geplakte, achterspatbord delen intergerdinges in het laadbakje.

Mooi weer, tijd zat.


Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2010 16:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 07 sep, 2008 12:14 pm
Berichten: 7700
Woonplaats: ridderkerk
gaaf en veelbelovend zoals dit eruit ziet :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 27 jun, 2010 16:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Hou bij dit projekt de Bobbert op de achtergrond en dan beide voor de werkplaats van "Your local Harley-Davidson dealer". Wel smokkelen dan vanwegens het schaalverschil maar toch 8) . En ik weet lekker al hoe het bakkie gaat worden. Ongeveer. Ik denk zelfs dat ik er meerdere kan maken en er om de beurten opzetten :shock: .

Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2010 18:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 15 maart, 2008 15:03 pm
Berichten: 1401
Goedenavond modelbrouwerts,

Mooi weer en veel vrijetijd ivm m'n pols dus wat doe je dan? Wat Marjo zegt, dus de gang en WC witten en verreven. Ik ruim kalkuleren dus schoots :D (ruim) voor de dooie lijn klaar.

En dan wil ik nog wel eens een mazzeltje hebben voor wat betreft het materiaal (beschuit was op :wink: ) en plakt zo'n laadbak vanzelf in elkaar. Ik had een keus kunnen maken in een gladde buitenkant en ribbels binnen maar dat moest te nettjes en wat werkt nog even niet. Dussssss :?:


Afbeelding Afbeelding
Dan toch maar zo. De binnenkant van de zijwanden worden met dik karton bekleedt en de laadvloer met een stuk redelijk gedeukt beschuitrollenverpakkarton :mrgreen: .


Afbeelding Afbeelding
Hoe ik de randen ga afwerken weet ik nog even niet. Misschien wel niet. Er komen op de zijkant nog wel twee houten latten en ik wil nog een soort van kopschot? maken tussen cab en bak.


Afbeelding Afbeelding
Overigens weet ik niet of ik er treedplanken ga opzetten. Deze, die er nu op zit, heeft wel wat. Schjit aan materiaal gebrek. Gewoon erop plakken. 't Heeft wel wat. Ik moest er maar eens twee serieuze maken.

Afbeelding
Wel een luxueuze werkplaats eigenlijk. Als je het deel voor de mannen bekijkt is dat wel groot.


Zo langzamerhand wil ik eens aan het blok beginnen. Ik denk niet dat dat errug speciaal gaat worden maar wel "well used".


Rob

_________________
Ik ben nergens geschikt voor
Maar daar ben ik heel goed in


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement