Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 mei, 2010 0:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Vandaag is er weer hard gewerkt. De klokkenwinkel staat in elkaar. Deze bestaat uit drie onderdelen (sorry, vergeten foto's te maken van de losse onderdelen): de behuizing, daarin een verchroomd panneeltje met de klokken en daarop een zwarte afdekplaat. Op het chroom ding moesten dus de decals van de klokken aangebracht worden en daarover de afdekplaat. Ik moet zeggen dat dit met set niet veel moeite heeft gekost. In elk geval ben ik tevreden over het resultaat.

Afbeelding

Vervolgens wordt de klokkenwinkel op het dashboard gelijmd.

Afbeelding

Ook de stoelen zijn bekleed met leer (Revell 84 matt op een 302SM ondergrond) en gemonteerd op de frames (verchroomd met een Motib spuitbus):

Afbeelding

Afbeelding

En een dryfit van het interieur:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al ben ik erg tevreden met de resultaten van vandaag. De decals waar ik normaal nog wel eens ruzie mee heb zitten er strak op en de stoeltjes zien er leuk uit. Door de zwarte ondergrond zit er een licht schijn van slijtage op.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 mei, 2010 0:34 am 
Offline
Ferrari Master
Ferrari Master
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jan, 2008 23:21 pm
Berichten: 3026
Woonplaats: Leiden
Je hebt alle reden om tevreden te zijn!

_________________
Groet Ton

Promocom Ferrari 126C2 1:8= in ruste op de werkbank
MG Models Ferrari TR250 1958 1:12 = in de ijskast
Pocher/Autograph Ferrari F40 1:8 = klaar
Triumph TR 6 verbouw=op de werkbank


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 23 mei, 2010 10:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
die stoeltjes zien er zeer goed uit!

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2010 0:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Dank voor de complimenten.

Vandaag rustig verder gewerkt aan deze wagen. Het dashboard staat in elkaar:

Afbeelding

Ook aan de voorkant van het schutbord nog twee dingetjes gemonteerd waarvan ik geen idee heb wat het is:

Afbeelding

Afbeelding

Nog wat details toegevoegd aan het interieur (handrem, accu...):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een sneakpreview van de velgen:

Afbeelding

En een dry fit van het totaal. Het begint al behoorlijk op een Ferrari te lijken:

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels ben ik net over de helft van dit project en tot nu toe heb ik niks te klagen. De pasvorm is prima en ik heb nog niets verprutst of twee keer moeten doen aan deze auto. Het chassis is bijna klaar; de uitlaten moeten er nog onder en een beschermplaat en er komen nog twee veertjes aan de voorwielophanging.
Omdat de bouw tot nu toe zo voorspoedig verloopt begin ik me wel wat zorgen te maken over de carroserie (volgens Murphy moet het toch ergens fout gaan) en in andere topics heb ik al gelezen over problemen met de deuren omdat het dashboard in de weg zit. Maar goed, dat gaan we in de komende dagen ontdekken.

Verder heb ik nog wel een vraag. Over het algemeen begrijp ik dat de meeste mensen de carroserie in één keer spuiten. Dat wil zeggen met alle losse onderdelen (deuren, motorkap...) gemonteerd. Tot nu heb ik die delen altijd los gespoten maar gelijktijdig (en nooit kleurverschil gehad). Wat is het voordeel van alles eerst te monteren en vervolgens te spuiten? Naar mijn idee mis je dan de randen en de naden tenzij je alles open zet.

Ik lees het wel hoe jullie het doen en wat de voor- en nadelen zijn.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2010 0:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Ziet er heel mooi uit :D vooral dat bruin voor de zetels staat er strak op.
Mijn complimenten aan de chef

I.v.m. het spuiten van losse onderdelen, ik lijm ze omdat ik dan inderdaad zeker ben dat alles dezelfde kleur heeft, en je later geen risico hebt op lijmsporen moest het eventueel fout gaan.
De randen doe ik zelf met een kwast. Fijn penseel met een beetje verf en er dan langs strelen. Werkt voor mij perfect :P

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 24 mei, 2010 17:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
hey

bij deze kit kan je de deuren, motorkap en kofferdeksel apart spuiten en erna pas monteren.

alleen zou ik de onderbumper al aan de body bevestigen en die naad wegwerken, zodat je een mooie
volledige ronde bumper hebt. om dan de volledige body te bevestigen op het chassis moet je geloof ik
wel wat van die 2 pinnen aan het chassis, (het deel nog voor de radiator) inkorten. en veel dryfits doen :wink:

die 2 kelkjes vallen gelijk met de 2 inkepingen in de motorkap (in het echt zijn deze open) en zorgen dat er verse
lucht in de auto komt.

voor de rest geen opmerkingen van mijn kant :wink: doe zo verder

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 25 mei, 2010 23:28 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Bedankt voor de tips en complimenten.

Wederom wat klusjes verricht aan de GTO vandaag: voorste schokdempers geverfd (nog niet gemonteerd), achterste dempers geverfd en gemonteerd en zoals voorgesteld de onderbumper aan de body bevestigd. Als ik morgen tijd heb zal ik die naad wegwerken.

Weinig foto's vandaag maar ik zal ze jullie niet onthouden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De remschijven zitten nog niet vast aangezien ze nog een laagje verf nodig hebben. Hier en daar moet ik ook nog wat zwart bijtippen. Over de schokdempers ben ik tevreden.

Zoals altijd is alle commentaar welkom.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 15 okt, 2009 13:51 pm
Berichten: 148
Mooi werk!! Vooral die stoeltjes zien er erg mooi uit! Goed idee om eerst met zwart te werken en vervolgens dun te overschilderen.
Bedankt voor de tip :brouw:

_________________
op de glasplaat: f40, 312T5
in de ijskast: 250 california
in de koelkast: Palm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 13:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 mei, 2010 12:34 pm
Berichten: 310
Woonplaats: Riemst
Het was eigenlijk een toevalstreffer en een combinatie van factoren. Eerst had ik bedacht een zwart leren interieur te maken dus alles 320SM gespoten. Vervolgens zag ik ergens in een verslag een mooi Humbrol leerkleurtje en wilde ik dat proberen. Maar ja, dat kleurtje was er even niet in de winkel dus is het 84 matt van Revell geworden. En dit alles voor het eerst met een airbrush. Heel voorzichtig gespoten waarna bleek dat het heel licht doorschijnende zwart een perfect resultaat gaf.

Ik hoop dat ik dit een volgende keer weer op deze manier voor elkaar krijg maar dan met een lichter kleurtje (voor de afwisseling.

Groeten,

Psioneer

_________________
Work in progress:Ferrari FXX - Mercedes Brabus SLS AMG - Nissan GT-R VR38DETT - Gemballa Mirage GT - Jaguar XJ220
On hold: Ferrari 250GTO - Mercedes 560SEC - Mercedes 560SEC (2)
Coming up: Toyota 4Runner (2) - Aston Martin DBS (2)
Wanted: Lamborghini Aventador - Lamborghini Gallardo - Honda NSX - Full view Lexus LFA

Veel meer foto's van alle projecten vind je hier: http://picasaweb.google.com/psioneer2000


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 26 mei, 2010 13:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 nov, 2008 17:36 pm
Berichten: 1075
Woonplaats: Ieper (België)
Hoi,

Ziet goed uit. Je bent op de goede weg:D
Ik heb deze een klein jaartje geleden gebouwd. :)

Afbeelding
Afbeelding

groetjes jonathan :D

_________________
Bezig: Renault re 20 turbo 1/12(pauze)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Mijn modelbouwsite: http://users.telenet.be/BrickStar/siteJonathan/index.htm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement