Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 6:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2005 18:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 jun, 2005 19:26 pm
Berichten: 191
Woonplaats: Udenhout
Dat ziet er in een woord geweldig uit! Spuit je de deuren apart? Want dan kan je misschien wel een beetje kleurverschil krijgen. Veel succes!

_________________
Greetz,

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 11 sep, 2005 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 30 jul, 2005 14:54 pm
Berichten: 372
Exelero schreef:
Spuit je de deuren apart? Want dan kan je misschien wel een beetje kleurverschil krijgen. Veel succes!


Nee, in principe worden ze tegelijk spuiten. Overigens hebben de deuren ook al een primer-laagje, maar die staan niet op de foto.

Tim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2005 12:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 aug, 2005 14:48 pm
Berichten: 165
Woonplaats: Zwolle
Tim ik heb jouw F1 modellen gezien. Dat is niet mis. De afschijding tussen blauw en wit op jouw williams, hoe heb je dat gedaan?
Ben zelf ook bezig geweest met een BMW -Williams van revell. Helaas is dit project enigzins mislukt. Misschien probeer ik nog een nieuwe poging.
'Bij dit pakket zitten alleen de zilveren afschijdingsdecalls en moet je volgens mij zelf de rondingen maken. Voor de duidelijkheid heb ik een foto van jouw gebruikt.
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 12 sep, 2005 13:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 30 jul, 2005 14:54 pm
Berichten: 372
henri schreef:
Tim ik heb jouw F1 modellen gezien. Dat is niet mis. De afschijding tussen blauw en wit op jouw williams, hoe heb je dat gedaan?
Ben zelf ook bezig geweest met een BMW -Williams van revell. Helaas is dit project enigzins mislukt. Misschien probeer ik nog een nieuwe poging.
'Bij dit pakket zitten alleen de zilveren afschijdingsdecalls en moet je volgens mij zelf de rondingen maken. Voor de duidelijkheid heb ik een foto van jouw gebruikt.
Afbeelding


Het model wat je hier ziet is van Tamiya overigens. Hier zitten dus alleen decals voor de zilveren stukken bij. Op de kap en de cockpitsectie zit een "randje" waarlangs je kan afplakken. Ik heb dus eerst geprimed, vervolgens het deel wat wit moest worden afgeplakt en de rest blauw gespoten. Daarna de tape eraf gehaald en heel voorzichtig de overgang blauw/ongeschilderd geschuurd omdat je anders een opstaand randje krijgt doordat de verf tegen de tape omhoog komt. Toen het blauw goed droog was heb ik dat afgeplakt en het geheel herhaald voor de witte gedeelten (incl. weer het schuren van het randje). Dit schuren is wel nodig omdat je anders door de decals een lelijke scheidingslijn ziet (is bij mij overigens niet overal even netjes gelukt). Vervolgens het geheel gepolijst enzo en daarna de decals aangebracht.

Tim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2005 8:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 aug, 2005 14:48 pm
Berichten: 165
Woonplaats: Zwolle
Ik heb de doos weer opgezocht maar ik dacht al dat ik nooit iets van een markering had gezien. Helaas het klopt, de kap is gewoon glad. :(
Ik moet een keer verder met het pakket en dan probeer ik eerst de zilveren decals te plakken en plak dan de boel af en ga vervolgens ook om en om spuiten. Lastig werkje al met al. :? In ieder geval bedankt.
Henri


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2005 8:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 30 jul, 2005 14:54 pm
Berichten: 372
henri schreef:
Ik heb de doos weer opgezocht maar ik dacht al dat ik nooit iets van een markering had gezien. Helaas het klopt, de kap is gewoon glad. :(
Ik moet een keer verder met het pakket en dan probeer ik eerst de zilveren decals te plakken en plak dan de boel af en ga vervolgens ook om en om spuiten. Lastig werkje al met al. :? In ieder geval bedankt.
Henri


wat je misschien beter kan doen is het decal-velletje even kopieren en dan de zilveren gedeeltes uit de kopie knippen en die als template te gebruiken om de scheiding tussen blauw en wit af te plakken...

Tim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2005 14:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 aug, 2005 14:48 pm
Berichten: 165
Woonplaats: Zwolle
:idea: Tja het kan soms zo simpel zijn
Citaat:
decal-velletje even kopieren

Was zelf al eens aan het klooien geweest om de decals over te trekken op dat doorzichtige afplakspul van Revell. Helaas of de streep was niet zichtbaar of de lijn liep uit. Het model was reeds onder in de kast beland maar ik zie nu toch weer mogelijkheden om een nieuwe poging te wagen :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2005 19:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 30 jul, 2005 14:54 pm
Berichten: 372
En weer een kleine update:

De voorwielophanging:
Afbeelding

De achterwielophanging:
Afbeelding

En de cockpit met een flink aantal ge-CF-de onderdelen. De zilveren lijnen op de brandblussers zijn overigens BMF en de middenconsole is gemaakt van het zilverpapier dat in een pakje sigaretten zit.
Afbeelding

Tim


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: mooi!
BerichtGeplaatst: ma 03 okt, 2005 20:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 mei, 2005 10:56 am
Berichten: 284
Woonplaats: Vleuten, Utrecht
He Tim, ziet er goed uit!
Werkt goed he dat sigarettenpakjesfolie...wat een woord...:)
Dat BMF zit er zo te zien ook superstrak uit op de brandblussers.

Ga zo door!

Bas


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 04 okt, 2005 1:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 23 apr, 2005 15:22 pm
Berichten: 6562
Woonplaats: Houthalen (Belgie)
Eindelijk nog eens een update van deze prachtige wagen.
Ik was al bang dat aan deze kit niet meer verder gewerkt werd,maar goddank werd mijn geduld beloond.
Mag ik je nog een tip meegeven ; probeer de groeven op de remschijven ietjes donkerder te maken,dat geeft een realistischer effect.

Grtzzzzzzz Nismo :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement