Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 0:02 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 20 mei, 2012 20:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 okt, 2007 13:08 pm
Berichten: 3608
Woonplaats: Twello
Mooi om ook eens een verweerd model te zien met deuken :lol: .
Ik zou eens flink aan de slag gaan met mosgroen, in ieder geval het dak zal toch wel meer groen uitgeslagen zijn dan wit zo met die bomen in de buurt. Ook heb je al heel snel mos om de raamrubbers.
Succes in ieder geval met je verdere verweringen.

Johannes


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 mei, 2012 21:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou apart gedaan !!! voor mij mag de grond nog iets aan woelen en ik had iets aan de bandjes gedaan ietsje platter , maar voor de rest petje af :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2012 22:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Goeienavond!
Masterbuilder: In feite is dit slechts m'n eerste dio. En op het dak is niemand vermoord hoor, al zou het misschien de inkleuring van het verhaal achter het geheel ten goede komen.
Corre: Hij zag er inderdaad te proper uit, en de basis-'roestvlekken' waren verre van realistisch, maar properheid valt er nu niet meer te bespeuren! :mrgreen: De boom was eigenlijk maar een probeersel, maar als je er verder bij nadenkt klopt het totaalplaatje inderdaad niet meer echt. Op onderstaande foto's heb ik één en ander veranderd.
Vandorpe Marc: Het gat in de schuifdeur was oorspronkelijk een foutje, waarbij er een gat smolt in die deur. Uiteindelijk heb ik besloten om er met plamuur wat structuur rond te brengen zodat het inderdaad lijkt of er iets met volle kracht door de deur is gevlogen/-sprongen. Die deuken in het dak is inderdaad een spijtige zaak, maar om die er nu nog allemaal uit te krijgen is er niet echt een begin meer aan, spijtig genoeg. Dan worden de natuurwetten maar eens getart... :brouw:
Bert Takken: Eén van de bomen (te zien in deze update) is 'omgehakt', de andere twee zijn hoogstwaarschijnlijk bezweken aan de kracht van Moeder Natuur. Zoals je zelf aangeeft, lijkt een blikseminslag misschien wel geloofwaardiger dan een windstoot. Aangezien ik niet echt thuis ben in het militaire; wat bedoel je met dat u-profiel? Is dat de befaamde 'pin' waarmee je er voor zorgt dat je de granaat maar beter snel weggooit?
Danny Weytjens: Ik heb eens overwogen wat je me aangeraden hebt, maar ik kon niet echt een geschikte (qua vorm, kleur, dikte) tak vinden die lang genoeg was. Die boom zou dan waarschijnlijk ook erg hoog komen in het dio. Het heeft me wel geïnspireerd tot wat ik er nu (voorlopig) van gemaakt heb.
ingzagers: Mosgroen is inderdaad een goed gedacht voor de zwarte delen en het dak. Tegen het einde van de week beter toch maar nog een potje groen halen...
bubblegum: In de grond komt er misschien nog wel wat verandering wanneer het model definitief wordt vastgelijmd, ik ben van plan om er ook nog wat lang gras in te zetten om het geheel nog net dat beetje levendiger te maken.
Aan allen: Bedankt voor de reacties! :D

Zo ne parlé! :lol: Foto's dus:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat is er bijgekomen: de openstaande kofferklep met hefbomen(of zoiets), pinker rechtsvoor, ruitenwissers, uitlaat, nummerplaten (Oostenrijks, het past goed bij het dio en is eens wat anders dan geel en wit).
Pas na het nemen van de foto's merkte ik dat de grootste, omgevallen boom op alle foto's behalve op de laatste veel te scheef staat. Zoals je kan zien 'rust' die boom dus bovenop de gespleten top van de andere. Door het gewicht van de boom en de kracht waarmee hij valt en dergelijke wetenschap is het misschien onrealistisch dat hij slechts op een tak steunt maar het is dan ook maar een uitprobeersel. Hoogstwaarschijnlijk ga ik die boom nog inkorten waardoor het afgebroken stuk stronk 'scheef' komt te liggen en zo net niet het dak raakt.

In elk geval heb ik nog wel een beetje tijd tegen het einde van de BCC om te bomen in orde te brengen. Laat gerust horen wat jullie ervan vinden! :wink:

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2012 22:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Het is onmiddellijk een heuse verbetering. Doe zo verder en het zal zeker en vast een fantastische doop worden (je weet wel, eerste dio ;) )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2012 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Yep stuk beter kerel ... :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 24 mei, 2012 6:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 feb, 2011 0:07 am
Berichten: 991
Woonplaats: Antwerpen
Een zeer grote verbetering,mooie foto's ook!

:brouw:

_________________
Groetjes,
Marc

https://www.modeling-skills-flandres.com/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Allé, leuk te lezen dat de aanpassingen in de smaak vallen! :D
Bedankt ook voor de reacties!
Corre: Het zal een dubbele doop worden: zowel verwering als dio... Beiden smaken in elk geval naar meer!
Ik vrees dat ik door toenemend schoolwerk de komende weken niet erg veel tijd zal kunnen besteden aan het dio, of in elk geval slechts kleine beetjes per keer. Uiteraard breng ik jullie wel op de hoogte als er nog een aantal noemenswaardige zaken verricht zijn. :wink:

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 jun, 2012 23:20 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Dit ziet er al beter uit, enne, een U-profiel is een normale technsche benaming voor een stuk lang metaal of hout wat in de vorm van een U is geperst of gebogen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2012 17:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Ok, bedankt! :wink:
Voilà, de examens zijn achter de rug, dus de vakantie kan volop beginnen. En hoe kan een modelbouwer vrije tijd beter benutten dan met modelbouw? Ik heb dus nog niet echt stilgezeten en ben eerst zachtjesaan begonnen aan de XK-120 die ik nog staan had om het gevoel terug in de vingers te krijgen. Daarna heb ik me weer volledig gestort op mijn BCC-deelname, met name op het dio ervan.
Ten eerste heb ik een afsluiting toegevoegd, gemaakt uit een aantal bijgeknipte klimoptakjes en ijzerdraad (die nog moet verroest worden). Vervolgens heb ik de bomen definitief vastgelijmd en een aantal 'aarde-ophopingen' proberen vormen. Als laatste heb ik nog kunstgras toegevoegd. Dat gras bekijk je best van niet te dicht, want dan zie je zeer duidelijk de verschillende kleuren van elk van de sprietjes afzonderlijk (verschillende tinten groen, geel, rood etc.), van iets verder af heeft het wel een mooie structuur en simuleert het het gras erg goed. Geef gerust jullie mening erover, enkele foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu moet er ook nog een klein beetje aan de carrosserie verder worden gedaan. Ik heb een potje mosgroen van Revell aangeschaft, een daarmee zal ik een beetje gaan experimenteren om de carrosserie een beetje groener te laten uitslaan.

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 jun, 2012 17:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Hij word beter en beter , mooie update !!!

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement