Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 9:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 12:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ik ben al niet meer zo erg tevereden over mijn T-62,
Dus dacht ik: ''laat ik hem kappot maken, tenslotte heb ik liever een kappote irakeese tank dan een rijdende. :)
dit is wat ik ongeveer wil maken:

Afbeelding

Een update komt zo snel mogelijk,

Aleen nog een kleine vraag:
Mag ik deze op een diorama zetten met een andere amerikaanse/britse tank?

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 12:46 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Volgens mij is dit op het randje..........het gaat om Vergane Glorie, dus iets wat al effe staat te verroesten, te verotten of gewoon te vergaan

Het zou kunnen als je de uitgebrande tank zodanig neerzet dat er een soort van begroeiing of gedeeltelijk onder gewaaid onder zand of zo. DUs afgeschoten in begin jaren 90 ( toen de 1e Golfoorlog begon) en dat in 2008 er een us tank voorbij rijdt en dit wrak ziet

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 16:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ik ben al even bezig geweest, en dit is nu het idee:
De T-62 ik kappot en staat ergends in de woestijn uitgebrand en netjes... En een paar Britten zien het wrak liggen en gaan het even een beetje verkennen. Er komt dus niet nog een ander voertuig bij.

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Bert Takken schreef:
Volgens mij is dit op het randje..........het gaat om Vergane Glorie, dus iets wat al effe staat te verroesten, te verotten of gewoon te vergaan


Hoezo op het randje? Volgens mij mag het helemaal. Even een quote van pagina 1 van de uitleg van de groepsbouw.

Citaat:
Beste iedereen. Na een jaar van BCCloosheid starten we een nieuwe BCC. Deze heeft als titel vergane glorie meegekregen.

Het is de bedoeling dat je inzending voor de BCC op de een of andere manier vergane glorie is. Dit kan een scheepswrak op de zeebodem zijn, een verlaten tank ik midden frankrijk. Een barnfind auto maar je mag ook creatiever denken. Er zit 1 maar aan, er mogen geen auto of vliegtuigtypen worden gebouwd in nieuwstaat maar die niet meer in dienst zijn en daarom vergane glorie zouden zijn. dus. een wegroestende kever, prima, een zinkende titanic, super, een mint condition sopwith camel, no go.

Kort gezegd: de BCC richt zich deze keer op de techniek van het zwaar verweren.


Staat niet bij hoelang het 'wrak' al ergens moet staan. Een uitgebrande tank lijkt me prima en ook geschikt om je dus op de verwering e.d. uit te leven.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 dec, 2011 20:14 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Rene
Zoals ik de regels begrijp, dus een wrak op de zeebodem, een tank in Frankrijk een barnfind, zijn dat zaken die al jaren staan of liggen. En niet een net in de brand geschoten iets, dat is volgens mij wel een hele goede voor een volgende BCC Battledamage.
Dus vandaar mijn reactie, dit is op het randje, en dat heb ik getracht uit te leggen middels mijn voorbeeld.
Maar het is al eerder aan de orde geweest, hoe de definitie precies uitgelegd moet worden in het Openingstopic.

Nu ben ik gelukkig geen leidinggevende in welke vorm dan ook, dus mogen de MODS zich uitspreken, ik gaf alleen mijn persoonlijke mening, dat mag ik sinds kort gelukkig weer

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 1:04 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Bert Takken schreef:
Nu ben ik gelukkig geen leidinggevende in welke vorm dan ook, dus mogen de MODS zich uitspreken


Dan bemoei ik me er verder ook niet mee en laat ik het over aan de MODS :)

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 1:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
O ja, ik was het smiletje dus vergeten, anders staat het zo serieus

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 2:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Volgens mij mag een zojuist kapot geschoten tank best, als een Titanic die nog bezig is met zinken ook goed is.

In het "uitleg"-topic staat immers:
robin schreef:
... een zinkende titanic, super...


Echter, in datzelfde topic lezen we ook:

robin schreef:
Voor deelname aan de BCC geldt tevens dat je een onbegonnen bouwdoos moet gebruiken. Deels gebouwde projecten kunnen niet worden ingezet, omdat niet eerlijk is tegenover de andere deelnemers.


Als ik het goed begrijp, is dit een reeds begonnen kit en daarom dus (toch) in strijd met de regels?

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 2:14 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Dat lijkt me ook, even verduidelijken dus mr.vdh?

Overigens mag een ondergrondje en heel wat allemaal, alleen wordt dat allemaal niet meegenomen in de eindbeoordeling :)

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 31 dec, 2011 10:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
BBT schreef:

Overigens mag een ondergrondje en heel wat allemaal, alleen wordt dat allemaal niet meegenomen in de eindbeoordeling :)



Niet? Bummer, en ik was juist zo trots op mijn ondergrond en dat je dus niet veel meer zag van het wrak :lol: :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement