Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 20:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 dec, 2011 23:07 pm
Berichten: 111
Zou persoonlijk de vogelpoep iets subtieler doen, deze is nu toch al snel 0,5 cm groot. Dat betekent dat het in het echt een vogelpoepje van maar liefst 35 cm zou zijn. Van de rest ziet die er leuk uit en ga zeker zo verder


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 20:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Eerst had ik, eerlijk gezegd, zo m'n twijfels vij dit project...

Maar nu ik dit zie, toppie! Op de éé of de andere manier vind ik dit echt geweldig mooi worden, zo met die vogelpoep en die kleuren, echt mooi, ik weet niet hor ik het anders moet omschrijven...

Arjan

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 feb, 2012 22:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 apr, 2011 13:32 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Bergen op Zoom
Dank jullie wel voor de reacties, dit is mijn eerste project op internet, dus het is soms nog wel even wennen, dat gevoel van foto's tussendoor maken. Over die vogelpoep had ik ook mijn twijfels, maar de plekken waar het een beetje veel zit, is op plekken waar vogels graag rusten. Dan is het uit meerderde vogelbillen gekomen? Ik zit nu nog te twijfelen of ik er nou wel of geen zand op moet doen. (dat het zich ophoopt in de hoeken). Dan moet ik wel erg fijn zand gebruiken, of heeft iemand een tip voor me?
Mathijs.

_________________
Elke bouwdoos is een nieuwe uitdaging


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2012 1:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Chinchilla-zand. Erg fijn, verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaak. Of gewoon zand door een hele fijne zeef doen, dan hou je de kleinste fractie over.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2012 8:58 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 apr, 2011 13:32 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Bergen op Zoom
Moet ik dan een beetje houtlijm in de hoeken doen en daarna het zand er overheen strooien?
Mathijs

_________________
Elke bouwdoos is een nieuwe uitdaging


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 feb, 2012 14:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Dat kan inderdaad. De houtlijm droogt transparant op. Denk wel om de kleur van de ondergrond. Bij een dun laagje zand, zie je de kleur van de ondergrond er doorheen. Ik zou eerst even op een proefstukje proberen. Achteraf wat bijkleuren kan uiteraard ook.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 feb, 2012 16:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 apr, 2011 13:32 pm
Berichten: 13
Woonplaats: Bergen op Zoom
Helaas bleef deze kerel ziek thuis vandaag, maar dat heeft ook zijn voordelen. Ik ben namelijk begonnen aan de dio voor de sherman. De sherman komt in een kuil te staat, op een strand. In deze kuil komt ook nog wat water.
Ik ben begonnen met de basis.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Daarna heb ik er klei in gedaan. Deze klei heb ik van me broertjes kamer gepakt, hij gebruikt het toch nietmeer (hoop ik :lol:)
Afbeelding
Toen deze klei erin zat, heb ik het ingesmeerd met houtlijm. Daarna heb ik er fijn zand over gedaan. Dit vond ik een beetje grijs, dus zal in het nog een kleurtje geven
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nu maar weer snel verder.
.Mathijs.

_________________
Elke bouwdoos is een nieuwe uitdaging


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement