Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 18:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 mei, 2012 12:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 19 nov, 2008 20:18 pm
Berichten: 1790
Woonplaats: Zutendaal, Belgium
mooie toevoeging zo!

misschien nog een opmerking nu over je mini: waar is de nummerplaathouder en/of plaat? nu kijk je tegen die gaatjes aan.

Edit: sorry, was te vroeg met mijn opmerking, een paar pagina's terug staat dat je die pas als laatste toevoegt.

Dan misschien nog een leuk detail, ik heb in je topic niet echt een detailfoto ervan gevonden, maar er van uit gaande dat je mini achtergelaten werd en dat erna dat voorwiel door iemand anders "geleend" werd, kan je mischien de ruimte tussen de grond en het chassis wat opvullen met een paar op elkaar gestapelde stenen, waar de auto op steunt ?

_________________
Groeten, Danny
under construction:
Vanhool Tankoplegger / DAF 95XF
Klaar:
Volvo FH12 Hermans & Co / Volvo FM Hermans & Co / DAF XF Alfred Talke


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 mei, 2012 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Goed gelezen Danny. Ik dacht al: oh nee niet weer :mrgreen:

Leuk idee met die stenen. Ik dacht eerst om er bakstenen onder te zetten, maar dat zou niet helemaal kloppen want waar zouden die ineens vandaan komen? Anderzijds zijn er in heel het dio geen stenen te vinden, dus die zouden ook min of meer uit het niets komen. Ik ga het in ieder geval proberen, is maar een kleine moeite, en dan zien we wel of het iets is ;)

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 18 mei, 2012 23:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Wederom, naast de boom, een mooie toevoeging op je dio!
De overgang van de boom naar de ondergrond is ook geloofwaardig, iets waar ik mijn hart voor vasthoe als ik de mijne zal plaatsen.

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 22 mei, 2012 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Geen grote update, gewoon een foto van Austin :D Het is eigenlijk een pup op schaal 1:12 ofzoiets, wat in 1:24 ongeveer zo groot is als een gewone hond.
Les van de dag: Als je figuren zoekt, zoek dan niet naar een specifieke schaal maar naar een specifieke grootte. Een hond mag tussen de 75 en de 125 cm zijn. Dat betekent dat ik dus op zoek ben gegaan naar een hond tussen de 3 en 5 cm in 1:24

Afbeelding

Austin komt van achter de mini
Afbeelding

Austin loopt langs de mini
Afbeelding

En mijn persoonlijke favoriet: Austin loopt naar de Mini. Ik denk dat ik hem in deze stand zal vastlijmen
Afbeelding

Bij het toevoegen van de hond is het dio in mijn ogen zo goed als af. Ik ga nu dus beginnen aan de afwerking.

Danny: ik heb zo'n steen onder het wiel uitgeprobeerd, maar ik vond het niet zo mooi ogen. Hij paste niet echt in het dio en stak te fel af ten opzichte van de rest.

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2012 18:03 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 01 jan, 2012 23:00 pm
Berichten: 1426
Ik zou hem inderdaad zo lijmen dat Austin náár de auto loopt. Goeie tip over de grootte!

Groeten Nick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2012 18:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 apr, 2012 17:28 pm
Berichten: 674
Erg nice,
''Austin loopt naar de Mini'' vind ik persoonlijke het beste.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 mei, 2012 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Austin...origineel gevonden! :lol: De pose die je aangaf als persoonlijke favoriet is in mijn ogen de meest dynamische, dus voor die zou ik ook gaan. Verder vind ik dat Austins ogen misschien net iets te uitgesproken zijn (op foto's met pose 1 en 2), dit kan ook wel aan mij liggen... Bij een hond zie je denk ik vooral diepe tinten in de ogen, en weinig het witte, voor zover ik weet. Het is misschien niet van het gemakkelijkste(waarschijnlijk een enorm fijn werkje), maar misschien kan je met wat verfeffecten en een druppeltje glanslak andere ogen simuleren? Maar het is je ook gelukt om de boom tot een goed einde te brengen, dus zal dat ook geen al te grote poblemen teweeg brengen. :wink:

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 21:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 26 okt, 2011 21:33 pm
Berichten: 527
Woonplaats: Oldebroek, GLD
mooie hond, ik zou ook voor de laatste positie kiezen :brouw:

_________________
greetz
-----------------------------

Ferarri 458 Italia:
http://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=31&t=38800&sid=bdcfa01b66a3429562307bbf1c2bf205#.UN8qrm_8L2g


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 jun, 2012 20:21 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
misschien wel een erg trage reactie, maar heb de afgelopen week amper gekeken op het forum. Ik zou deze dus iets verbouwen dat die dus tegen de auto staat te piesen, das echt een dynamische toevoeging

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 jun, 2012 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Hey Bert, dat was een leuk idee zeg. Spijtig genoeg is hij al vastgelijmd. Maar op termijn wil ik wel meer dio's maken en me aan zo'n figuurverbouwing wagen.

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement