Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 24 dec, 2011 12:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Hoi Bert,

Allereerst mag je best trots op jezelf zijn dat je ziet dat je prima ondergrondjes kunt maken en dat het een kwestie van doen is!

Dan terug naar het onderwerp, een stuk van de rotorbladen inclusief de rotormotor zullen aan een heli blijven zitten als die neerstort anders wordt hij helemaal uit elkaar gereten. Dan kun je nog takken van buiten laten komen die de heli inkruipen, zodat er meer samenhang is tussen beide delen. Voor de rest, less is more zoals wel eens gezegd wordt en denk dat je vooral kunt richten op de samenhang tussen heli en ondergrond.

Grt

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 dec, 2011 13:37 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ja klopt Jogy

Hij staat nu raar boven de grond, ik had al twee sporen gemaakt zodat hij in de grond zakt, maar er zit een takje voor, dan nog wat begroeisel over de skids en dan is tie mooi geïntegreerd.

De rotor komt er op en 1 stuk steekt uit de grond, moet het eerst weer even schilderen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 dec, 2011 14:26 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ziet er heel erg goed uit, Ik zou de rotor's er wel bij liggen,
daardoor wordt het allemaal een beetje ''drukker'', Ik hou namelijk wel van drukke diroama's.

Dj. :brouw:

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 dec, 2011 23:48 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Zo, weer even een schriftelijke update, hopenlijk is het morgen een beetje weer, alhoewel ik niet veel gedaan heb, de heli staat nu permanent op zijn plek, de rotor zit er op, de mannetjes worden geschilderd, dus het einde nadert ook voor mij................ja, ja, ik maak eindelijk weer eens iets af, dat gebeurt niet vaak

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 9:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 29 nov, 2011 13:21 pm
Berichten: 18
Woonplaats: Maastricht
Ik vind dat je de Huey mooi hebt verweerd, maar ik vraag me af of het niet beter bij de werkelijkheid komt als je de Huey schuin met de neus naar beneden uit een boom had laten komen, ik vind het lijken of die geparkeerd is.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 dec, 2011 11:12 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Er zijn diverse manieren om een Huey te landen, net als met vliegtuigen:

Normaal: Hij staat keurig op zijn skids op de plaats die de piloot van te voren heeft aangegeven, ofwel een LZ wat dan door de organiserende bevelvoerder is opgedragen ofwel aangegeven door een paarse rookpluim in verband met evac. of gewonden

Niet normaal. Motorstoring, motorschade, schade aan piloot of besturing (vaak een combinatie bij geweervuur). De heli zal dan autogirorerend naar beneden gaan, redelijk gecontroleerd door co piloot, vaak wel op een minder gunstige lokatie, maar wel redelijk open en safe

Beroerd, heli wordt gewoon uit de lucht geschoten, geen girowerking aan wezig, bemanning dodelijk of zwaar gewond getroffen, Heli zal dan als een lamme eend naar benden tuimelen en ja, dan is het maar net wat hij tegen komt.

In mijn geval, zoals beschreven is de piloot dodelijk getroffen, co-piloot zwaar gewond, maar weet met behulp van de doorgunner toch nog de kist redelijk safe neer te zetten, komt wel wat zooi tegen dus de rotorbladen breken, maar doorgunner weet de co piloot uit de heli te krijgen en weg te lopen, het is alleen een redelijk afgelegen plek dus echt de heli bergen lukt niet, De wapens en ammo kunnen wel meegenomen worden.

Daarbij is er ook een praktische kant. Zoals je al een paar keer heb kunnen lezen heb ik veel moeite met ondergrondjes maken, klinkt raar misschien omdat ik wel redelijk iets kan verweren en verbouwen, maar ondergrondjes, das mijn achilleshiel. Ik vind dit al 100 % geslaagd voor mijn doen............uhh nou ja, 100% is niet waar want er zijn zelfs door mij al best wel verbeterpunten aan te geven, ik ben redelijk kritisch naar mijzelf, maar mis soms de skills om dat te verbeteren op dat moment.

Het is ook al heel wat dat ik weer eens een project afrond, naast de 50 die hier in huis nog rondslingeren. Ben geen dozenverzamelaar, maar een projectenverzamelaar :lol: :lol: :lol: :lol:

Even een paar smiletjes, anders lijkt het helemaal zo serieus.

Dus effe kort antwoorden op je vraag: Neuh, het komt best wel dicht bij de werkelijkheid, met wat dichterlijke vrijheden voor wat betreft plantenkeus en verwering van motor en rotordeel

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jan, 2012 13:16 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Hoewel ik nu heel druk lijk met mijn A10, ben ik deze niet vergeten, het zijn de laatste loodjes die ik moet doen en die wegen het zwaarst. Ik moet nu wachten op de olieverf vand e figuurtjes totdat ze droog is en ik weer verder kan met de volgende stap. Ook nog even een paar lianen maken en dan is het klaar, maar het zijn die laatste stapjes he?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 jan, 2012 22:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Ik ben benieuwd Bert , Naar de totaal plaatjes :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jan, 2012 17:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Ik denk dat het af is, althans nog 1 dingetje maken en dat is iets in de handen van de rugzakdrager

Titel voor dit dio is : Go back, son

Het verhaal is het volgende
In '69 vloog deze Huey een reconmission boven een stuk jungle van Vietnam op zoek naar VC. Helaas vond de VC hen eerder en opende het vuur op de Huey. De piloot werd direct dodelijk getroffen en de co-piloot gewond, maar was in staat met behulp van de doorgunner de heli redelijk te laten landen op een minder begroeid stukje in de jungle.. Hierbij werd wel de staart afgerukt doordat de rotorbladen in onbalans raakte door de bomen. Op de grond nam de doorgunner de boordwapens mee, voor het geval dat en de co-piloot, die amper kon lopen. Zij moesten het lichaam van de piloot achterlaten.
20 jaar later vond de zoon van de piloot uiteindelijk de Huey van zijn vader na een jarenlange zoektocht. Bij het wrak van de Huey gebeurde er iets onwaarschijnlijks, de geest van zijn vader verscheen op het dak van de heli en vertelde hem dat nu naar huis kon, zijn zoektocht was ten einde.


hier de foto's, ze zijn buiten genomen alleen was invulflits soms net iets teveel van het goede, de eerste foto geeft de kleuren goed weer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


ondanks de wat minder getalrijke reacties is er toch veel gekeken. Ik hoop dat er toch voor deze en gene zaken zijn geweest die nieuw waren of geleerd zijn. Ik heb een hoop bouwplezier gehad en zeker voor wat betreft het ondergrondje een hoop geleerd omdat dit iets is wat ik eigenlijk amper beheers.

Indien er nog meer foto's moeten komen moeten jullie het maar zeggen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 jan, 2012 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
MIjn complimenten man , die figuurtjes en afwerkingen maken um af , gefeliciteerd met je eindresultaat !!!!!!

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement