Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:10 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2011 14:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Luitjes ,,,, mee doen is belangrijker dan winnen he ,,, het gaat om je eigen kwaliteiten te ontplooien en elkaar stimuleren en te leren ,,, , het verweren is mij ook nog niet in echt in de vingers gaan zitten , gezien ik clean bouwer ben ,,, maar ik zie wel waar het schip ( capsule dan :wink: ) strand TOCH ... ?? je weet wel de VOC mentaliteit ,, over grenzen heen kijken :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2011 14:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
En nu is er wel weer genoeg gekibbeld. De beslissing is gevallen, er mogen modellen meedoen waarmee is begonnen(zolang ze maar niet 95% af zijn :P ). Nu maar weer lekker verder over de inhoud.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2011 16:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 aug, 2009 12:37 pm
Berichten: 3485
Woonplaats: den Belgiek
Jongens, laat één ding duidelijk zijn. Het opzet van deze BCC is net dat we van elkaar leren. Vorige edities deed ieder zijn ding en iedereen zette een model neer waar hij goed in was. Je toonde je kunnen, haalde alles uit de kast en leerde bijgevolg weinig bij (meestal). Dat wouden we deze keer NIET. De nadruk ligt op Community, niet op Contest.

Deze BCC is er om al doende van elkaar te leren. Is het een model van Bert Takken, Iceracer, miliatirtje, Bubblegum of eender wie, dat maakt niet uit. We volgen elkaars verslag, tonen technieken via foto, geven tips ... Laten we het dus alsjablieft een beetje aangenaam houden ;)
We willen verwering, roest, stof, aarde, kapotte stukken zien, onafhankelijk van waar die komen (min of meer). Ieder werkt op zijn eigen manier en op zijn eigen tempo. Is je model snel klaar? Geen probleem toch, dan kunnen laatbloeiers daar info uit halen.
Het enige wat ik wil, en waarschijnlijk wel meer, is dat er gebouwd/afgebroken wordt en tips en technieken worden uitgewisseld.

Cor


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2011 17:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Kijk, zo mag ik het horen! Pluspunt voor Corre! Na het bericht van Robin heb ik toch wel eren ideetje voor een eventueel project...

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2011 17:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2010 10:02 am
Berichten: 1968
Woonplaats: Tilburg
Ik heb al een tijdje om n dio'tje te maken met een willy jeepje.. Maar dan een hele jeep. 'N kapotte jeep+dio in de kast is ook leuk :)
Maar, da's nog niet zeker...

Wel een leuk onderwerp!

gr nicky

_________________
AfbeeldingAfbeelding
http://www.nhobbysite.jouwweb.nl -- "Don't bother runing, you'll die tired"~ US apache pilots


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2011 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ok, ik ben misschien wat te snel op mijn teentjes getrapt en Bert zal zijn opmerking hopelijk niet kwaad (minachtend) bedoeld hebben. Zand erover?

Als ik binnen afzienbare tijd nog een leuk kitje voor niet te duur kan vinden, wil ik wel meedoen.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2011 19:30 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Uhhh, Marchant, ik moest werkelijk even teruglezen wat je bedoelde, ik had het namelijk niet gelezen, blijkt nu. Maar als ik het gelezen had en niet rustig had nagedacht, had ik misschien heel fel teruggehaald, nu niet

Uhh, ja, je heb misschien lange tenen en ja, misschien moest ik even wat genuanceerder zijn. Maar had dan de hele zin gequoot en niet deze zinssnede, dat komt inderdaad een beetje vreemd over. Het was ook meer richting het MODS team gericht dan tegen leden, ik wil juist de weg openzetten voor leden die het verweren enzo niet kennen, maar huiverig zijn om daar een nieuw model voor te moeten gebruiken, dus dan maar afhaken. Terwijl het juist een onderwerp is waar veel van te leren is (kijk voor de grap eens in Brouwen Overig en dan naar het topic van die afgeleefde BR 52 Kriegslocomotief ) Ik ben misschien redelijk thuis in het verweren, maar hier ook nog een hoop van leren.
Snobistisch, mwah, als ik dat geweest zou zijn had ik niet zoveel tips, aanwijzingen en handreikingen gegeven, maar dat is een heel ander pad. Ik denk dat je, wanneer je in het licht van bovenstaande, mijn posting nog eens zou doorlezen, het opeens heel anders overkomt.
Enne ik neerkijken op beginners? Dat zijn er niet veel dan, de meeste bouwen beter dan ik en das echt geen valse bescheidenheid



In de fluistermodus: Ik heb gewoon een hekel aan bouwen van een kit, en daardoor bouw ik nauwelijks iets, pas als ik kan verven dan wordt het leuk voor mij

En voor de rest, absoluut no hard feelings

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2011 21:56 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
Gaan we er wel op letten dat we niet persoonlijk mensen gaan aanvallen en dingen zoeken om ook maar iets te vinden?

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 18 sep, 2011 22:07 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Tot nu toe valt dat reuze mee, er is eigenlijk niet gezocht naa riets wat er niet is, alleen de vraag gesteld over wel of niet een gebruikte kit nemen en de beargumentatie daarbij. Verder is er even een miscommunicatie geweest van ietwat ongelukkig formuleren en ietwat ongelukkig lezen. Dus Sergei, wees gerust, gaat lekker zo................uhhh, k ben geen groepsleider hier, toch? :P :P

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 sep, 2011 8:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Zo is het, alles goed... :brouw:

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement