Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 21:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
Beste iedereen. Na een jaar van BCCloosheid starten we een nieuwe BCC. Deze heeft als titel vergane glorie meegekregen.

Het is de bedoeling dat je inzending voor de BCC op de een of andere manier vergane glorie is. Dit kan een scheepswrak op de zeebodem zijn, een verlaten tank ik midden frankrijk. Een barnfind auto maar je mag ook creatiever denken. Er zit 1 maar aan, er mogen geen auto of vliegtuigtypen worden gebouwd in nieuwstaat maar die niet meer in dienst zijn en daarom vergane glorie zouden zijn. dus. een wegroestende kever, prima, een zinkende titanic, super, een mint condition sopwith camel, no go.

Kort gezegd: de BCC richt zich deze keer op de techniek van het zwaar verweren. :)

Voorbeeldjes
Afbeelding

Afbeelding

Het maakt verder niet uit of het een figuur, vliegtuig of onderzeeboot is en in welke schaal.
Een grondplaatje of diorama is toegestaan maar niet verplicht.

Deelname
Zoals daarnet al is gesteld, mag iedereen deelnemen aan de BCC. De BCC is dan ook geheel gratis. Het enige dat je moet doen, is een model kiezen wat je wilt maken en dan een topic starten.
Let op: Per deelnemer mag je slechts met 1 inzending deelnemen. Denk goed naar over het project waarmee je wilt deelnemen. Een topic openen en later het topic wijzigen of opnieuw een topic openen, betekent diskwalificatie binnen de huidige BCC. Uitzondering is het wanneer je project door onvoorziene omstandigheden "de mist" in gaat. Overleg hiervoor met de moderator van de BCC.
Voor deelname aan de BCC geldt tevens dat je een onbegonnen bouwdoos moet gebruiken. Deels gebouwde projecten kunnen niet worden ingezet, omdat niet eerlijk is tegenover de andere deelnemers.
Eveneens geld dat alleen projecten die worden voorzien van een volledig bouwverslag, kunnen worden bejureerd.

Jurering
De jurering vind plaats door de rest van het forum. Iedereen kan punten toekennen aan verschillende projecten. Daar kun je de nummers 1,2 en 3 uitroepen om ze zo respectievelijk 3,2 en 1 punt(en) toe te kennen. De winnaar is diegene die na 14 dagen stemmen de meeste punten heeft behaald. Uiteindelijk zal er een winnaar bekend worden gemaakt. Deze winnaar krijgt de eer om op de frontpage een foto van zijn model te kunnen plaatsen en mag voor 10 euro bij de modelbrouwersshop shoppen.


Foto's
Dit kan een probleem zijn omdat niet iedereen goede foto's kan maken met de middelen die hij heeft. Schakel eventueel neven, ooms tantes en buren in om je modellen te fotograferen. Maak je foto's met een neutrale achtergrond, dit is wel vereist en zorg dat ze scherp zijn. Tips voor het maken van goede foto's zijn ook te vinden op Modelbrouwers.nl.

Gebruik niet meer dan 6 foto's voor het eindresultaat en plaats ze in je fotoalbum in de albumssectie van Modelbrouwers.nl zodat we er zeker van zijn dat ze niet op een gegeven moment off-line raken.

Algemene regel voor de goede orde
Alleen reacties posten die bij het topic horen, voor andere praatjes gaan we naar het off-topic gedeelte.


Let erop: De BCC eindigd op 31 juli 2012! Schat dus goed in wat je in die periode wilt bewerkstelligen. Het zou zonde zijn als je de eindstreep niet haalt, omdat je tijd tekort komt. Houdt dus rekening met eventuele verbouwingen aan je project.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 22:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 okt, 2008 20:08 pm
Berichten: 1031
Woonplaats: Utrecht
Leuk onderwerp, één puntje:

Citaat:
Let erop: De BCC eindigd op 31 juli 2011!


Moet 'eindigt op 31 juli 2012!' zijn denk ik :brouw:

_________________
Huidig project:
Aoshima 1:24 Volkswagen Kever
Fujimi 1:16 Porsche 959


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 22:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
gecorrigeerd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 22:16 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 01 okt, 2010 19:19 pm
Berichten: 1380
Woonplaats: Benschop
Ik snap het even niet, die KV op de foto is toch ook niet meer in dienst of vat ik dit verkeerd op?

_________________
"Vir prudens non contra ventum minget..."

"Een wijs man plast niet tegen de wind in..."

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 13 sep, 2011 22:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 17:40 pm
Berichten: 2108
Woonplaats: ede
Ik bedoel daarmee dat het niet de bedoeling is om bijvoorbeeld een T ford in nieuw conditie te gaan bouwen onder het mom van, het is vergane glorie want hij wordt niet meer gebouwd. Een totaal weggeroestte T ford is dan weer van harte welkom.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 9:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Leuk dat er weer een BCC is. Helaas niet mijn cup of tea dus ik sla deze over.
Maar ik ben wel benieuwd welke mooie projecten hier allemaal uit zullen komen.
Ik wens de deelnemers allemaal veel succes en plezier met deze BCC.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 14:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 11 mei, 2008 14:02 pm
Berichten: 262
Woonplaats: Ieper
Ziet er interessant uit, heb ooit al eens zo een model gemaakt, misschien doe ik wel mee.
Is het toegelaten om een al reeds gebouwd model om te bouwen naar een wrak?

grtz Jeremy :brouw:

_________________
Afbeelding

Mijn modelsite


Laatst bijgewerkt door f-16 op wo 14 sep, 2011 16:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 14:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Zeer jammer dat het niet breder gezien kan worden .... Vergane glorie ....

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 15:11 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8797
Woonplaats: Utrecht
De reden hiervoor is om het beoordelen wat minder moeilijk te maken, deze BCC is gericht op een techniek. In het verleden hebben we BCC's gehad die zich richtten op een discipline (vliegtuigen uit een bepaalde periode), heel brede thema's (als het maar Belgisch of Nederlands is, Uit de film). Deze keer proberen we het met een techniek, en hopelijk kan dat voor een frisse wind door het hele BCC-gebeuren zorgen, want de laatste BCC's waren niet bepaald een succes te noemen...

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 14 sep, 2011 15:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 22 nov, 2009 22:42 pm
Berichten: 616
Woonplaats: Oudenaarde (B)
Er wordt bij 'vergane glorie' dus vooral gedoeld op succesmodellen (uit het verleden)? Bvb. wagens met hoge verkoopscijfers, grote interesse bij het publiek, met revolutionaire technologie e.d. Of mag dit ook een 'doorsnee wagen' uit de jaren ik-weet-niet-hoeveel zijn?

Groeten, guus

_________________
Afbeelding
| Chevrolet Monte Carlo Landau Coupé | Volkswagen Karmann Ghia Coupé | Fiat Abarth 695 SS |


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement