Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 7:16 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 25 mei, 2012 22:43 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Ik krijg de indruk dat ik de laatste der Mohikanen ben die nog schrijft en bouwt voor deze groepsbouw....
Voor wie het nog wat kan schelen even een update.

Gisteren een avond lang bezig geweest met plamuren en schuren. Het ziet er goed uit: alle kiertjes zijn dicht.
Maar vanavond ging het minder goed. De neus van het toestel bestaat uit 7 onderdelen. Ik meende er goed aan te doen alles met houtlijm in één keer in elkaar te zetten en dan op de neus te plaatsen. Dat werd een drama. Alles was scheef. Verschoof je 1 onderdeel, dan verschoof de rest ook. Bovendien werd het een kliederboel. Dus alles eraf gehaald, uit elkaar gehaald en schoongemaakt :evil:

Vervolgens onderdeel voor onderdeel aan het vliegtuig bevestigd. Nieuw drama: kieren in het glaswerk en een te kleine bovenplaat, die tot 3 keer toe met lijm en al in de romp donderde :evil: Voor dat je die er dan weer uit hebt....
Als alles morgen droog is ga ik e.e.a. met houtlijm bijwerken, de raamstijlen opnieuw afplakken en schilderen, want ik ben er niet tevreden over.

Gelukkig heb ik de positie van de bommenrichter goed uitgemeten. Die ligt hoog genoeg om recht boven het Loftevizier uit te komen. Het ronde venster met de MG zet ik er pas op als ik klaar ben. De mannetjes krijgen nog een wash voor alles dicht gaat.

Tenslotte het binnenwerk. Ik heb een signaalversterker geplaatst achter de schutter en recht onder waar de antenne komt. Er komen nog schakelaartjes op en een draad die naar de antenne loopt. Van het bommenrichtinstrument van een gesloopte Kate heb ik een brandblusser gefabriekt, die mooi in de lege ruimte achter de schutter paste. Niet historisch, maar wel leuk.

Inmiddels ben ik ook uit de kleuren die ik wil gebruiken en heb de verf in huis. Als alles meezit haal ik de deadline.

vrGr
Jan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 mei, 2012 23:13 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 maart, 2011 20:06 pm
Berichten: 751
Woonplaats: doesburg
Citaat:
Ik krijg de indruk dat ik de laatste der Mohikanen ben die nog schrijft en bouwt voor deze groepsbouw....


Nee hoor, ik ben ook nog bezig. Alleen weinig tijd, maar deze week weer een update van het grote schilderwerk, daarna nog klein grut en decals. Op tijd klaar dus.

Ik zie dat jij lekker doorwerkt aan je Heinkel. :brouw: ziet er goed uit zover.

Hans


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 mei, 2012 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Je ben nog niet de enige Jan , Ik lees alle berichten nog maar er is niet zoveel aan toe te voegen .
Jammer dat het nu toch even tegen zit met je heinkel ,
ongeveer hetzelfde probleem heb ik ook gehad met de heinkel 177 , erg lastig om dat netjes te krijgen .
Wel respect voor je doorzettingsvermogen , zo te zien is het nog niet de makkelijkste kit .

Gr.. Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 7:07 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18523
Woonplaats: Hurdegaryp
Citaat:
Ik krijg de indruk dat ik de laatste der Mohikanen ben die nog schrijft en bouwt voor deze groepsbouw....


En ik ben daarentegen ook nog bezig, slowly getting proces.

Van die glaswerkconstructies, zie ik ook vaak tegen op. Bij mijn TH-55 Osage waren het 2 dunne delen vacu-vorm die ik tegen elkaar moest plakken. Bij de OH-13 van de US Coast Guard, heb ik een grote koepel waaraan de deuren bevestigd moeten worden. We zullen zien. Gelukkig in mijn geval 1:48, dus iets groter dan jou 1:72 gepriegel.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 mei, 2012 12:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 10 jun, 2006 21:45 pm
Berichten: 3421
Woonplaats: Almere
Zelfde hier. Er wordt nog hard gewerkt aan de Ryan, maar te kleine dingetjes om update waardig te zijn. Daarnaast heb ik ook niet elke dag de tijd om er aan te werken.

Over de He-115; leuk scratchwerk. En de glazen neus is volgens mij bij alle kits (de Matchbox en Revell uitvoering) het moeilijkste punt van de bouw. Maar zo te zien gaat dat wel goedkomen.

_________________
Momenteel op de werkbank; Fairey Firefly, NA-27, Lockheed Electra KLM, CW-21, He-280, Me-263, etc, etc.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 mei, 2012 20:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 06 feb, 2009 9:39 am
Berichten: 2125
Woonplaats: Heist o/d Berg
Ik ben ook nog bezig hoor Jan, wel niet veel meer te doen, maar door een onhandigheid mijnentwege nu volop bezig met het voorste deel van de canopy terug netjes te krijgen. waren wat vervelende lijmvlekken opgekomen.

Succes nog met deze HE115, je hebt nog 28 dagen....zal wel goed komen zo te zien.

_________________
mama wipe the blood off of my face

http://www.myspace.com/goodsonsb
http://www.attich.be/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 jun, 2012 22:04 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Ha, goed om te zien dat ik niet de hekkensluiter ben.
De afgelopen week door het werk niet zoveel kunnen bouwen, maar ik vorder wel wat. Tal van losse onderdelen zijn nu geschilderd, de amplifier met antennedraad is aangebracht, waarna de canopy erover heen kon. De onderkant is inmiddels klaar: 3 laagjes RLM 65. Ik had veel problemen met de neussectie, die uit 8 onderdelen bestaat. Ik kreeg het allemaal niet precies pas en goed uitgelijnd. Tot 3 keer toe moest ik alles weer uit elkaar halen, schoonmaken en opnieuw lijmen met houtlijm en Revell Clear en de raamstijlen afplakken en verven. Nu zit alles er goed op en als de houtlijm droog is kan ik alles afwerken en het glaswerk nog een keer insmeren met P+. Het ziet er nu nog rommelig uit, maar dat krijg ik wel goed. Morgen eerst verder met het camoschema op de drijvers aanbrengen.

VrGr
Jan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 9:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec, 2009 11:09 am
Berichten: 898
Woonplaats: Liwadden
In zo'n typisch zinloze Youtube-kijken sessie kwam in DIT filmpje tegen en ik moest gelijk even denken aan deze groepbouw. Voor wat vermaak en wellicht wat inspiratie. Het ding is volgens mij net een paar dagen geleden uit het water gevist, en verkeerd volgens mij nog wel in redelijke conditie.

_________________
"live like I'll die tomorrow, dream like I'll live forever"[/i]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 10:57 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5062
Woonplaats: IJsselstein UT
Hartelijk dank voor deze filmtip. Prachtig! Enig idee waar dit gebeurd is? Denemarken? Noorwegen? Norderney?

Na enig zoeken vond ik dit:
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... -the-water

Stavanger, Noorwegen dus.

Ik kan wel zien dat het om een He 115B-1 gaat, dus moet de crash in 1940 of 1941 hebben plaatsgevonden. Inmiddels gevonden dat hij in maart 1942 verging.
De registratie is helaas niet te lezen behalve het Werknummer (2398) en het individuele kenteken "F". Inmiddels weet ik dat de code 8L+FM is, dus het betreft een vliegtuig van het 1e Staffel van KüstenFliegerGruppe 906, SeeAufklärungsGruppe 131.

Waar zouden we zijn zonder internet?

Dank & groet,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 jun, 2012 20:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Dat wordt nog flink doorbouwen Jan ,het zal denk ik kantje boord worden .
Niet opgeven je heb nog 19 dagen , tijd zat dus :brouw:

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement