Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 apr, 2012 20:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Die kit ziet er goed uit, Jurr. Ga je je ook aan de rigging wagen? Zo ja, dan is het misschien slimmer om dat grotendeels te doen voor je de drijvers vastzet. het afspannen kan dan na het lijmen gebeuren. En zie ik het goed? Behoor jij ook nog net als ik tot "Het Noeste Old-school Gilde Der Quasters"?

VrGr
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 apr, 2012 19:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
henny schreef:
Leuk kitje Jurr ,dezelfde geloof ik als krimh aan het maken was .


dit is inderdaad dezelfde als ik aan het maken ben ben er nog steeds mee bezig maar heb wat vertraging opgelope doordat mijn propellor kapot gegaan was die is ondertussen inorde ;) suc6 met de bouw.

welke versie ga je maken?

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 apr, 2012 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
cupofwondering, zonder het eerst te weten behoor ik inderdaad tot het "Het Noeste Old-school Gilde Der Quasters'' :lol: Een airbrush is een prachtig aparaat, maar ik waag me er niet nog aan :wink:

krimh, de versie die ik ga bouwen is die in Brest, Frankrijk. Jij ging toch een Kreta versie maken?

Potjes verf komen eraan, als ik in het weekend wat tijd over heb kan er begonnen worden met het schilderwerk.

Jur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 13 apr, 2012 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 30 okt, 2011 23:33 pm
Berichten: 150
Woonplaats: mechelen
inderdaad ik ben bezig me de kreta versie ik moet juist alleen nog de prop er terug opplakken de canopy schilderen en er op plakken en de splintercamo doen en dan is het wachten geblazen op mijn decals want de decals die ik heb zijn van de brest versie.

de onderkant is volledig geschilderd incuslief de gele neus en de gele vleugeltippen zal normaal gezien vanavond wat foto's plaatse van de huidige toestand ;)

_________________
the Love For Life Is Just Hatred In Disguise, A Carnival Creation With Masks Undone


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2012 19:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
Weer even een update..

het schilderwerk is begonnen. Het kleurenschema van deze kist bestaat uit de gebruikelijke Luftwaffe kleuren, groen, blauw en geel. De verf van Revell is goed, maar echt dekken wil het op sommige plekken niet. Hier heb ik even een close-up van genomen...
Eerst de hele kist in donkergroen gekwast..
Afbeelding
Hier gaat 't nou om, het dekt op sommige plekken niet goed....wat valt hier tegen te doen??
Afbeelding
En de onderkant.
Afbeelding

Ik zou ook op deze kit iets van washen of verweren willen proberen, wie heeft hier tips voor?
Tot de volgende update!

Jur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 apr, 2012 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Het niet dekken van de verf lijkt mij dat je de verf niet genoeg verdunt .
Verf je met de kwast dan is 2 of 3 dunne lagen beter dan 1 dikke laag ,
en dunne lagen kun je alleen maken met dunne verf .
Als het zo dik is als melk dan is het goed , en natuurlijk goed roeren voor je begint.

Henny

_________________
Modelbouwen is geen hobby, het is een verslaving


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 19:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
Hallo allemaal,

de meivakantie is inmiddels aangebroken en dat geeft weer wat tijd om verder te werken aan de Arado. Eerst de boel afgeplakt en daarna is de camouflage erop geschilderd.
Hoe dat er uiteindelijk uit is gaan zien valt te bekijken op de onderstaande foto's..

met tape..
Afbeelding

Afbeelding

en zonder tape..
Afbeelding

Afbeelding

Heb de tip van het verdunnen opgevolgd en het leverde het gewenste resultaat, bedankt hiervoor!
tot de volgende update.

Jur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 apr, 2012 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Als ik jou was, zou ik eens een rolletje Tamyja-tape kopen. Schilders(afplak)tape heeft een hele grote kleefkracht, waardoor je kans hebt dat je reeds geverfde lagen er weer af trekt. Dat is nu dus goed gegaan. Je kunt overigens wel de kleefkracht verminderen door de tape op je hand te plakken, er af te trekken (evt. herhalen). Gebruik van Tamyja-tape is overigens geen garantie dat je verf wel blijft zitten hoor. Vaak is goed ontvetten en het toepassen van een primer (grondverf) ook voldoende.

Wel nog even de opstaande verfrandjes verwijderen (korrel 1000 of zo). Dit komt doordat verf zich ophoopt tagen de tape aan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2012 18:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
Hallo allemaal

na een lange tijd weer een update. Het schilderen is bijna klaar en de drijvers zijn aan het toestel geplakt. Ook de cockpitkap zit erop. Volgend weekend ( het weekend voor de toetsweek..) maak ik hem af. Ik zou ook op dit toestel wat willen proberen met verweren enzo, kan iemand mij hier wat tips over geven? Tot nu toe heb ik alleen wat op voertuigen verweerd, maar nog niet op vliegtuigen..
De foto's;
Cockpitkap
Afbeelding
De Arado met drijvers;
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het weer voor deze keer, tips over verweren enzo zijn welkom!
Tot de volgende update!

Jur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jun, 2012 20:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
Ik zou met krijt (of pigmentpoeder) olie/uitlaatgasstrepen door de motor aan de zijkant proberen. verder misschien nog hier en daar chippen. dit doe je door met een klein kwastje heel voorzichtig, aan de zijkanten van panelen, krassen nabootsen. dit met alu verf. ook kan je een wash op je toestel doen. dit alles wel na de stickertjes zodat die ook verweerd worden. als eindlaag nog een lakje en klaar is kees
succes :brouw: :brouw:



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement