Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2012 18:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
Karel1c,

op wat voor manier moet ik het krijt gebruiken? Mengen met zwarte verf en dan wat drybrushen bij de motor? Dat chippen zal ik ook zeker proberen, het geeft altijd wel mooie effecten. Een wash van wasbenzine en zwarte verf heb ik al eens geprobeerd, op zandkleurige voertuigen lukte dit mooi, maar op groene modellen zag je hier niks van terug...Moet ik een ander kleurtje proberen?
Ik hoor het graag!

Jur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 jun, 2012 20:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
het krijt moet je afschuren en het "stof dat je dan krijgt moet je op je model vegen. wel moet je dan een lak gebruiken om het te beschermen. als het krijt op de verkeerde plek zit moet je dit met je vinger verwijderen, dus nooit met water dan maak je eigenlijk verf. en dat droogt heel snel.ik meng altijd zwart met bruin, om precies te zijn burnt umber bruin. ik hoor wel als het lukt.



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 jun, 2012 19:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
Hallo allemaal,

even een korte mededeling. In verband met de toetsweek had ik dit weekend geen tijd om de arado af te maken. Aankomende vrijdag is het toetsgebeuren voorbij en zal ik de decals erop gooien. De eindfoto's zullen op z'n vroegst aankomende vrijdagavond op het forum staan, dus net op tijd om nog in de galerij te komen..

Jur


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 jun, 2012 18:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 aug, 2009 19:48 pm
Berichten: 172
Woonplaats: Eerbeek
Hallo allemaal,

toetsweek zit erop en dus had ik wat tijd over voor de arado. De decals zijn erop gegooid. Ik had geen tijd meer om verweringstechnieken toe te passen, maar bij mijn volgende model, een Stuka van Revell, zal ik dit zeker doen!
De eindfoto's;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Helaas is er wel wat silvering bij de decals...

Jurr


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 11:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 aug, 2011 11:13 am
Berichten: 1828
Woonplaats: Delft
leuk model geworden jurr :brouw:
twee dingetjes: het lijkt alsof de motor cowling een beetje scheef staat. maar dat kan ook liggen, aan de manier waarop het model staat.
het afplakken, de overgang van het blauw naar de cammokleuren is niet overal even mooi.



Gr,
Karel

_________________
Haastige spoed is zelden goed (dus ook voor je modellen)

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 jun, 2012 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
karel1c schreef:
...het afplakken, de overgang van het blauw naar de cammokleuren is niet overal even mooi.


Heb ik ook al eens een opmerking over gemaakt. Maar hier is niet op gereageerd en ook niets mee gedaan.

Het is uiteraard jou model en dit zal je nivo op dit moment wel zijn, maar door de tips die je worden aangerijkt zou je een strakkere kist kunnen neerzetten dan dat er nu staat. Wellicht dat je uiteraard de tips onbewust meeneemt voor een volgend model.

Twee opmerkingen van mijn kant: Het verfwerk kan strakker en ik zie toch nog wel redelijk wat 'silvering' bij de decals. Heb je het model wel eerst in de glanslak gezet voordat je de decals hebt aangebracht? Dit is uiteraard geen garantie op het feit dat daarmee geen silvering optreed, bij sommige decals kan het gewoon gebeuren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement